Was wel laatst een test resultaat van een onderzoek waar de befaamde Bugbee bij betrokken was. Het paarse licht was in die test een paar procent efficienter dan 3000K COBs. Bij een kweek op vele vele vierkante meter kun je dat misschien terug zien, maar bij ons formaat kweek zit het ruim binnen de schommeling in opbrengst die je sowieso al zult hebben van kweek tot kweek.
Ik heb mijn oude CXB3070's inmiddels zelfs op 350mA draaien. Elke halvering van stroom geeft je ongeveer 10% extra efficientie. Dat waren mijn oude CXB3070 AB COBs uit 2015, dus die hadden wel wat extra nodig om weer op een wat recentere efficientie uit te komen. Plus wat recentere CXB3070 AD die op gemiddeld 500mA draaien. 24 COBs op iets van 350W totaal.
Ik heb mijn oude CXB3070's inmiddels zelfs op 350mA draaien. Elke halvering van stroom geeft je ongeveer 10% extra efficientie. Dat waren mijn oude CXB3070 AB COBs uit 2015, dus die hadden wel wat extra nodig om weer op een wat recentere efficientie uit te komen. Plus wat recentere CXB3070 AD die op gemiddeld 500mA draaien. 24 COBs op iets van 350W totaal.
Comment