Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

filter afvoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    filter afvoer

    Korting op 420shop
    ik heb een vraag, als ik een 350 a 400 m3 afzuiger heb met een afvoer opening van 125 mm, kan ik die na ongeveer een meter buis van 125 mm overlaten gaan (met een verloop sok natuurlijk) naar 80 mm buis en dan een meter of 8 verderop aflaten blazen word dat wat of zeggen jullie dat word niks

    #2
    Re: filter afvoer

    Zal denk ik wel gaan echter je debied van je afzuiger word wel minder door de hogere weerstand die de lucht gaat ondervinden.

    Comment


      #3
      Re: filter afvoer

      dus is het mischien verstandig om een zwaardere afzuiger te nemen die meer lucht verplaatsen kan mischien een 500 m3??????? hokje is trouwens 120x90x160

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: filter afvoer

          ja daar ben ik het wel mee eens monty, maar mijn grootse probleem is dat ik van 125 mm naar 80 mm moet, ik weet dus niet of dat wel gaat werken en dan helemaal dat die 80 mm buis 8 meter verderop zijn lucht pas kwijt kan, dus daar zit ik een beetje mee
          een andere uitloop van een buis is eigenlijk niet mogelijk omdat ik in een kelder zit en om nu alles open te breken lijkt me ook niet wat, maar ik zeg maar zo wat moet moet, ik wil het namelijk wel gewoon goed voor elkaar hebben snapje.

          Comment


            #6
            Re: filter afvoer

            Gebruik een gladde buis dit verminderd de luchtweerstand aanzienlijk. bochten beter 2 x 45 graden gebruiken dan 1 x 90 graden , zo weinig mogelijk ribbels en andere oneffenheden in je luchtkanaal. Ik zou het gewoon eens uittesten en kijken of je met je temperatuur weg komt. Als echt te weinig blijkt te zijn is er nog altijd de mogelijkheid om een grotere doorvoer te maken, en ja middagje werk zit die grotere doorvoer er ook in he.

            Comment


              #7
              Re: filter afvoer

              en tydens het testen ook heel goed luisteren of je afvoer pijp niet gaat fluitener bestaan wel hogedruk slakkenhuizen in de betere growshopdie zijn bedoeld om bv vanuit een kelder naar de schoorsteen op het dak te blazen.

              Comment

              Bezig...
              X