Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lage kweekruimte hulp gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Lage kweekruimte hulp gevraagd

Korting op 420shop
    Hey allen ik ben nieuw hier op dit forum, heb al een tijdje wat verslagen en ruimtes gezien en zou zelf ook graag mijn eigen rokertje willen laten groeien

Nu heb ik een ruimte van 250 cm breed x 270 diep x 140 hoog. Mijn vraag is, zou ik zo'n ruimte ook kunnen kweken aangezien ik hier veel ruimtes zie die zeker 180/200 hoog zijn.

Ik zou het fijn vinden als ik hier wat hulp op krijg aangezien ik echt een totale newb ben

Cheers
    Last edited by Sm0okey; 3 October 2011, 00:11.

Re: Lage kweekruimte hulp gevraagd

140 cm is niet al te hoog maar alles is mogelijk. Zie de micro sectie. Bedenk dat je ongeveer een 30 cm kwijt bent voor de pot zelf, blijft er een dikke meter over.
    Als je met HPS aan de slag wilt gaan moet je er rekening houden dat een:
    250 wat HPS lamp op 20 tot 25 cm van de plant moet hangen.
    400 wat op 35 tot 40 cm,
    600 wat op 50 tot 60 cm.
    De laatste is dus al geen optie meer. 140 - 60 - 30 = 50 cm voor je plant. Zou misschien net kunnen maar denk dat je met de warmte niet weg komt.
    250 wat belicht effectief 0,5 m2,
    400 wat 0,8 m2 tot 1 m2.

Vroeg toppen een of twee maal zorgt voor een brede lage struik. Een scrog (screen of green) zou in jouw geval een goede optie zijn.

Comment

De oppervlakte is benijdenswaardig groot, alleen de hoogte is beperkt. Dus je zult je manier van kweken en je verlichting daarop af moeten stemmen. Ga je voor HPS-lampen dan bedraagt de afstand tot je plant het aantal watts gedeeld door 10. Dus een lamp van 600 watt moet op 60 cm van je planten hangen. Bij 250 watt is dat uiteraard 25 cm. Dus hierop kun je al 35 cm winst boeken: uiteraard heb je dan wel meer lampen nodig. Verder zou je kunnen kweken in een scrog: dus je planten eerst horizontaal uitbuigen over tuingaas of een wapeningsnet. Zoek maar naar scrog op dit forum en alles wordt piekfijn uitgelegd. Andere mogelijkheden: kweken onder tl of sl. Nog een mogelijkheid: kiezen voor lage soorten, autoflowers bijvoorbeeld. Kijk eerst eens wat je wil en hoeveel geld er je voor uit wil geven. Het blijft echter een feit: op 1.40 meter kun je prima kweken, mits je de methode aanpast aan de hoogte.

Toevoeging: terwijl ik reageerde op je bericht heeft Monty dat eveneens gedaan: de antwoorden lijken redelijk veel op elkaar.

Comment

Alvast heel erg bedankt u 2! Nu weet ik in iedergeval na wat zoeken ook wat scroggen is en wat er mogelijk is.. Nu kan ik inderdaad verder gaan zoeken wat ik nodig heb. Mocht iemand uiteraard suggesties hebben hoor ik deze graag.

Comment

Ik ben het eens met het toppen of een scrog maken, maar kun je niet beter de plant in cocoslabs zetten? Bespaart je ruimte in de hoogte lijkt me.

Comment

google effe op cooltube

Comment

of misschien een creabea-oplossing : wat grotere planten nemen en die buigen... duh-?-

je deelt de ruimte op in twee stukken(niet helemaal afsluiten natuurlijk), bij afbloeien potten/slabs in het ene hok, lampen in het andere gedeelte. Planten eerst rustig laten opkomen en aanzetten tot strekking, vervolgens potten verplaatsen naar de ruimte waar geen lampen hangen en de plant horizontaal geleiden naar de andere ruimte, waar je dan gaat afbloeien. je wint dan die potgrootte aan ruimte.
              Wellicht wat TE creatief maar wel een leuk gedachtenexperimentje (waarom de gemakkelijke weg kiezen als je maf kan doen zeg maar > zo ben ik ooit eens bijna gestikt in een eikenhouten salontafel)
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ideaal voor van die grote t5 lichtbakken!

Comment

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...r-kuipen.sorry weet niet meer hoe ik de koppeling hier kan krijgen.is een verslag van mij,over kweek methode om haze te kweken op een simpele manier,ook als je een lage ruimte heb,of een normale,en je wil perse met 1000 watters kweken.ik ben zelf nog aan het fine tune met dit systeem

Comment

@Moreweed: Wellicht wat TE creatief maar wel een leuk gedachtenexperimentje (waarom de gemakkelijke weg kiezen als je maf kan doen zeg maar > zo ben ik ooit eens bijna gestikt in een eikenhouten salontafel)
                    En ik in een liter cola, die ik probeerde door te slikken met de fles er nog omheen. Als je per se "melig" wil doen Moreweed, dan kan ik niet achter blijven. Dus doe ik ook een duit in het zakje!

Comment

nou, anders was dat een erg serieuze poging tot het creatief tillen van dat tafeltje Xtreme. Ik dacht het half met m'n hoofd te kunnen, gedeeltelijk op m'n hoofd en gedeeltelijk op m'n rug dus. Alleen was dat tafeltje bizar zwaar, en zakte die tijdens het verplaatsen OVER m'n hoofd waardoor een dwarsbalkje over m'n keel kwam te liggen. De lichte paniek die opkwam zorgde ervoor dat ik mezelf strekte waardoor het tafeltje naar achteren kantelde, wat deze houten strop nog wat harder aantrok. Gelukkig stond een maatje in de buurt die me -stikkend van de lach- uit dat tafeltje gezaagd heeft. Ik heb dus niet geprobeerd dat tafeltje in te slikken zoals jij met je fles cola, want dat kan helemaal niet.
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Een HPS lamp hoeft niet boven de planten te hangen hoor.

Hang hem aan aan fitting/snoer vertikaal tussen de planten, evt in een cooltube. Zonder reflector dus.

Uiteraard ook de juiste soort kiezen.
                        Direct gezaaid onder 12/12, geen voorgroei. In een 1 1/2 liter pot. Op deze mannier kunnen in jou hok 3x600 watt lampen en tig planten in SOG.
                        Attached Files
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

w00t wtf0x haha zoveel reacties al! Ik heb inderdaad ook research gedaan op die cocos matten dat ziet er ook erg goed uit moet ik zeggen. Op een ander forum zag ik ook iemand het doen met zeer goede resultaten.

@HJM damn dat ziet er goed uit... Dus wat jij nu zegt is ik pak stekken van een bepaald soort en dan direct in de bloei zetten? Of begrijp ik je nu verkeerd? Sorry hoor maar ben echt nog een totale beginner

Comment

Ben ik weer.... De maten die ik had opgegeven kloppen niet helemaal haha. Heb alles even nagemeten en een tekening gemaakt.
                            3d ontwerp van de ruimte:
                            ruimtemetmate.png

De ruimte zelf is al voor een groot deel klaar.... Alleen zit ik nu met het verhaal van de aanzuiging en afzuiging. Ik denk dat ik het wil gaan proberen met een cooltube opstelling, 3x 600 watt. Nu heb ik informatie ingewonnen van de cooltubes dat je ze apart kan koelen, dus koude lucht van buiten inblazen/zuigen en dan uitblazen.

Maar aangezien ik zoveel mogelijk ruimte wil besparen hadden ze het ook over de afzuig methode? Dus (correct me if im wrong) Koolstoffilter -> slang -> cooltube 1 -> slang (tot 3x cooltube?) -> afzuigventilator -> uitblaas ruimte ?? En dan zou de afzuiger max. 350 kuub mogen zijn? volgens: https://www.leafman.nl/product_info....oducts_id=1800 (of begrijp ik dit verkeerd?)

Mijn vraag is dan ook.. Waar kan ik het beste mijn verse lucht aanzuigen? Er is een opening naar buiten maar die is niet zo groot. Zou het van onder mijn huis uit een andere ruimte kunnen? Deze ruimte is ook een kelder/kruipruimte. En moeten zowel het aanzuig/afzuig gat altijd een diameter van 25cm hebben? Aangezien ik de mogelijkheid heb om de warme lucht te laten verdwijnen in een rookkanaal alleen heeft deze een diameter van 18cm.

Thanks alvast.

Comment

Met 3 cooltubes achter elkaar zou ik zeker een aparte afzuiger, en een veel grotere, daarvoor gebruiken, anders krijg je ze niet goed gekoeld.
                              Een gesloten systeem voor je lampen dus, zuigen van buiten, door je tubes blazen en meteen weg naar een plek waar je warmte kwijt kunt.

Daarnaast nog een andere afzuiger waar je filter in je ruimte aan hangt, die zal dan natuurlijk veel minder warme lucht uitblazen en is hoofdzakelijk tegen de geur.

Scroggen op zo'n oppervlak met zo'n beperkte hoogte lijkt me niet te doen.
                              Krijg er al rugpijn van als ik eraan denk

600W in een cooltube wordt nog flink warm he...zou toch zeker rekening houden met 50cm vanaf de planten.
                              Last edited by QnQ; 1 October 2011, 18:40.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X