Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afzuiging maakt herrie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Afzuiging maakt herrie

Korting op 420shop
    Beste mensen,

Na een lange tijd hier rond gekeken heb op dit super forum, heb ik nu zelf een vraag.
    Ik heb bij mij een "vrij" stille afzuiger hangen, maar wanneer ik de slang erop aansluit dan maakt hij naar mijn mening veel te veel herrie.
    Dat geluid is echt zo'n gebrom wat vrij irritant is en opvalt voor de buren. (denk ik)
    Ik had ergens gelezen, hier op het forum maar precies weet ik niet meer, dat het kan komen aan de soort slang omdat deze geribbelt is en dat dan weer trillingen veroorzaakt.
    Hebben jullie tips om dit geluid te verlagen.

Alvast super bedankt.

Re: Afzuiging maakt herrie

Bochten eruit halen.
    Tegendruk verminderen dus.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dit heb ik al zoveel mogelijk gedaan.
      Ik heb nu deze slang aan de afzuiging zitten
      s_2318.jpg
      Ik weet niet wat de ervaringen zijn met deze slangen

s_2311.jpg

Comment

Volgens mij kan zo'n slang niet brommen, hooguit huilen of fluiten.

Toen je de slang aansloot, heb je toen op hetzelfde moment je fan-controller aangesloten? Het lijkt me waarschijnlijk dat dat apparaat het probleem is.

Comment

Klopt, als het echt een brom is, ligt het aan je controller.
          Even testen door die er tussenuit te halen.

Comment

Oke, het is geen brommen van de fan controler, het is idd meer huilen.
            Wanneer de slang niet aangesloten zit is het (bijna) weg, je hoord dan echt de afzuiger blazen meer hoor je niet.
            Het is niet echt hard dat huilen, ik kan het een beetje vergelijken wanneer de buren, of 2 deuren verder, aan het stofzuigen zijn.
            Het is moeilijk om uit te leggen lol.
            daarom dacht ik dat het misschien beter is om de geisoleerde slang te gebruiken.

Comment

Bij mij is dat gehuil opgelost door het uiteinde van de slang min of meer te begraven in een berg glaswol. Misschien lukt het ook met een handvol glaswol in het uiteinde van de slang. Glaswol heb je misschien niet in huis, maar misschien wel een oude vitrage ofzo - alles wat dempt maar wel lucht doorlaat zou kunnen helpen. Er gaat dan wel wat minder lucht stromen, dus hou je temperatuur in de gaten.

Geisoleerde slang zou kunnen helpen... maar het is meteen weer een investering en een klus, en je weet maar nooit of het wel helpt.

Comment

Sono connect gebruiken helpt ook wel. Al heb ik er nooit last van gehad. Zitten er echt geen bochten in? Dat is meestal het probleem.
                Gr. Q

Comment

Sono connect heb ik ook eens gebruikt, tegen het 'razen' van een buisafzuiger.
                  Dat helpt helemaal niets tegen dat geluid en is ook nog eens moeilijk te verwerken. (het hangt hier nu in de garage als muizenhuisvesting)

Dat waai-geluid komt dus door de tegendruk.
                  Je kunt een (veel)grotere afzuiger plaatsen en die terugregelen, of een geluiddemper bouwen, zoals ik heb gedaan, en plaatsen aan het eind, vlak voordat de lucht naar buiten gaat.
                  Iets in de slang stoppen heb ik nooit geprobeerd, pas op dat het niet je afzuiger in gaat.

Comment

Wat voor een geluidsdemper heb je gemaakt dan?
                    Heb je daar misschien een foto van, misschien is kan ik dan daar wat mee.
                    Nu laat ik de afzuiging niet continue draaien om de herrie minder op te laten vallen, uur aan uur uit, met als gevolg dat de vocht in mijn afzuiger gaat zitten.
                    Ik heb het graag lekker warm en goed vochtig.

Comment

Ik heb gewoon een houten box aan m'n raam hangen, met diverse 'lamellen' erin, en vol met allerlei filtermateriaal.
                      Daar blaas ik de lucht door naar buiten, zodat je het daar niet hoort.
                      Binnen bij de afzuiger hoor je het trouwens nog wel.

Waarschijnlijk komt het door tegendruk en wervelingen van de lucht.
                      Misschien idd als je op de een of andere manier op een paar plaatsen die wervelingen verstoort dat het al minder is.
                      Wel voorkomen dat er iets je afzuiger in gezogen wordt, als je dingen in de slang gaat proppen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Wel voorkomen dat er iets je afzuiger in gezogen wordt, als je dingen in de slang gaat proppen.
                        kan denk ik niet vaak genoeg gezegd worden...
                        __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

spreek je uit ondervinding ofzo Hr ??? :d
                          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

afzuiger aan en uit zetten tijdens de kweek zorgt voor temperatuurschommelingen.gewoon naar de growshop gaan,en je probleem uitleggen.daar verkopen ze iso slang en dempers

Comment

dan wel naar ALIEN graag,

krijg ik ook nog wat zie je...

voor nix gaat de zon op
                              __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

Bezig...
                              X