Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorbeeld: voorgroeien onder TL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voorbeeld: voorgroeien onder TL

    Korting op 420shop
    Hallo medegrowers,

    Ik heb naar lang wikken en wegen besloten om een voorgroeihokje te maken om mijn zaadjes te ontkiemen en laten voorgroeien. Hier twijfelde ik lang of dat ik dit zou doen onder TL. Omdat er niet veel goede voorbeelden waren en erg tegenstrijdige verhalen, twijfelde ik of dat ik hieraan goed deed.

    Ik wil met deze discussie laten zien dat het heel erg goed mogelijk is om voor te groeien onder TL.

    Ik heb de volgende opstelling:

    - Kast inpandig 910x585x1150mm(lxbxh)
    - ventilatie computerfan Silentwing 35 m3/h (geluidsloos)
    - TL-verlichting 4 stuks 23 watt (superplant) - daylight spectrum
    - Lightmix aarde van Plagron
    - Voedingslijn Plagron

    SAM_0539.jpg SAM_0543.jpg SAM_0545.jpg SAM_0547.jpg

    Hier een foto tijdens het voorgroeien. De TL lekker dicht erop. Geen last van verbranding en de temperatuur is makkelijk met computerfans onder controle te houden. De bevochtiger zorgt voor een hoge luchtvochtigheid.

    DSCF1891.jpg DSCF1893.jpg DSCF1894.jpg

    Het eindresultaat naar 2,5 weken voorgroeien, Een in mijn ogen gezonde plant (Silver Haze), lekker compact en mooie kleur.

    DSCF1871.jpg

    Dus iedereen die twijfelt kan ik zeker aanraden om lekker onder TL voor te groeien. Het is goedkoper, temperatuur makkelijker beheersbaar en qua tijd vrijwel net zo snel.

    Gr. JFF
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

    #2
    Re: Voorbeeld: voorgroeien onder TL

    Als je die luchtbevochtiger weglaat, kan het nog goedkoper.
    Die heb je niet nodig met zaailingen.

    Goeie voorbeelden zat hoor, van TL-hokjes.
    Deze kan er ook bij.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Voorbeeld: voorgroeien onder TL

        Hey Fender.

        Ik heb twee planten meer laten ontkiemen dan in mijn hok geplaatst gaan worden. Deze laat ik nu onder TL afbloeien in dit kleine hokje. Gewoon als experiment om te kijken of het gaat. Ik ga hiervoor twee daylight lampen laten hangen en twee lampen met meer rood plaatsen (moet nog uitzoeken welke). Wel ga ik proberen te sroggen, want ik denk dat er anders weinig aan komt.

        Gr. JFF
        Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

        Comment


          #5
          Re: Voorbeeld: voorgroeien onder TL

          Helemaal geweldig Hou ons op de hoogte

          Comment


            #6
            Re: Voorbeeld: voorgroeien onder TL

            mooie kassie,doet het super zo te zien

            Comment


              #7
              Re: Voorbeeld: voorgroeien onder TL

              Ziet er netjes uit JFF, mooie planten ook die er in zitten.

              En je kan prima kweken onder TL's, zeker voorgroei is geen probleem. Waar de problemen vandaan komen is dat mensen vaak te weinig tl's gebruiken.

              Keep up the good work!!!!!

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: Voorbeeld: voorgroeien onder TL

                ......
                Last edited by bobbys; 18 November 2011, 12:19.

                Comment


                  #9
                  Re: Voorbeeld: voorgroeien onder TL

                  Net alsof ik mijn berichten voor de kat z'n kut plaats
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #10
                    Kleine kast - DSCF2029.jpg Kleine kast - DSCF2030.jpg Kleine kast - DSCF2040.jpg

                    Super Lemon Haze:
                    Deze plant heb ik nu 6 weken op 12/12 staan en moet nog 6 weken afbloeien. De hoofdtop is geknakt om zo zoveel mogelijk topjes op dezelfde hoogte te krijgen (immers heeft TL weinig dieptestraling en vond ik dit een mooie oplossing). Het is vrij goed gelukt, want ze zitten mooi op hoogte. Ze is al vollop in de bloei en maakt leuke topjes aan, die niet groot zijn maar wel noemenswaardig.

                    Wel is er iets fout gegaan. Namelijk heeft de oppas tijdens mijn vakantie niet opgelet op de hoogte en is de plant tegen de buizen aan gegroeid. Resultaat verbrande toppen. De schade valt mee, dus het komt wel goed denk ik.

                    deze plant geef ik enkel via het buisje water (dus niet van bovenaf). Ik pas erg op met water geven, want er verdampt op deze manier weinig (komt ook door de TL).

                    nr. 04 - DSCF2037.jpg nr. 04 - DSCF2038.jpg nr. 04 - DSCF2039.jpg

                    White Widow 1:
                    Ook deze plant staat nu 6 weken op 12/12 en moet nog 4 weken afbloeien. Ook deze heeft lichte schade van verbranding, maar niet zo erg.
                    Ze heeft veel topjes en een echte hoofdtop. Erg leuk om te zien dat er echt wat aankomt. Deze geef ik ook enkel via het buisje water.


                    nr. 14 - DSCF2046.jpg nr. 14 - DSCF2047.jpg

                    White Widow 2 en 3 (+ mini Haze):
                    Als laatste twee staan de twee White Widows. Deze staan nu 4 weken op 12/12 en moeten nog 6 weken. Ze hebben lang door gegroeid omdat ze wellicht nog niet voldoende ontwikkeld waren om te gaan bloeien (dwarfen noemen ze dat toch).

                    Ook kwam er toch nog een Super Silver Haze zaadje uit na 13 dagen. Deze heb ik voor de lol in de pot van een WW gedaan. Deze is nu nog heel klein, ik ben benieuwd wat dat wordt.

                    nr. 15 - DSCF2032.jpg nr. 15 - DSCF2034.jpg nr. 16 - DSCF2043.jpg

                    Deze twee WW geef ik van onder water via het schoteltje. De wortels bevallen dat goed, want ze groeien gewoon onder de pot uit.


                    wortels onder pot - DSCF2042.jpg

                    Over een tijdje zal ik weer wat posten om te zien wat er afkomt onder TL.

                    Gr. JFF


                    PS. HJM je plaatst je berichten niet voor de kat z'n kut hoor, alleen is er geen hond die ze leest
                    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                    Comment


                      #11
                      Re: Voorbeeld: voorgroeien onder TL

                      Leuk dat je er voor gaat om onder tl te bloeien. Beste bloei resultaten onder tl bereik je met een scrogg.

                      Comment


                        #12
                        Re: Voorbeeld: voorgroeien onder TL

                        Hey Monty,

                        Ja ik weet dat een scrogg het beste is en ik was dit ook van plan. Alleen wil ik deze plantjes op het eind verplaatsen naar mijn bloeihokje, als de eerste planten daar klaar zijn en er wat ruimte is. Ik kan dan namelijk mijn groeihokje weer gebruiken voor de nieuwe zaadjes op te kweken. Als ik had gescrogged, dan had ik ze niet kunnen verplaatsen naar het bloeihokje, vandaar.

                        Gr. JFF
                        Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                        Comment


                          #13
                          Re: Voorbeeld: voorgroeien onder TL

                          Hallo allemaal,

                          Omdat het alweer een tijdje geleden was dat ik foto's geplaatst heb (en het eigenlijk best goed gaat), hier weer een update.

                          Voor de rest weinig te melden.

                          Foto's Lemon Haze:

                          DSCF2086.jpg DSCF2088.jpg DSCF2089.jpg

                          Foto's White Widow:

                          DSCF2090.jpg DSCF2091.jpg

                          De groep samen (3 White Widows en 1 Lemon Haze). En wie zegt dat kweken onder TL niet zo goed gaat? Hier komt zeker wat lekkers af.

                          DSCF2094.jpg DSCF2095.jpg DSCF2097.jpg

                          Hier de twee White Widows. Deze zijn niet zo ver als de andere twee. Maar ook deze zijn vollop bezig met topjes te maken.
                          DSCF2093.jpg

                          Gr. JFF
                          Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                          Comment


                            #14
                            Re: Voorbeeld: voorgroeien onder TL

                            Gaat lekker vooruit daarzo.

                            Comment


                              #15
                              Re: Voorbeeld: voorgroeien onder TL

                              Ziet er goed uit onder de tl.
                              Benno was der ook bij zag ik................... media_xl_162959.jpg.

                              Comment

                              Bezig...
                              X