Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekkast grootte ivm verlichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekkast grootte ivm verlichting

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Kweekkast grootte ivm verlichting

    Als het me goed voor de geest staat wordt van het vermogen van een HPS-lamp 70 % omgezet in warmte. Dus 70 % van 800 watt geeft 560 watt warmte. Bij de 600 watter kom je dus uit op 420 watt warmte. Verwarmingsmatjes werken lekker bij een 10 cm grondlaag, maar voor onder een grote pot zijn ze niet echt geschikt. Trouwens, een hok met een inhoudt 2,4 m3 kost niet veel om elektrisch te verwarmen. Reken maar op ongeveer 100 watt per m3 als het erg koud is. Dus een thermostaat kacheltje van 2 kW is meer dan voldoende: meer dan 300 watt zal de kachel echt niet trekken.
    Last edited by Xtreme; 22 November 2011, 16:19.

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Kweekkast grootte ivm verlichting

        Als je je afzuiger aanstuurt met een fancontroller die thermostaat gestuurd is dan houdt je de temperatuur in de hand. Die stel je in op bijvoorbeeld 27 graden als de lampen aanstaan en die temperatuur blijft dan zo. De iets duurdere (ongeveer 75 euro) hebben ook de mogelijkheid om altijd ongeacht de temperatuur op minimum snelheid te draaien, wat voor de nacht wel makkelijk is. Dus dan ben je van het probleem van de luchtverwarming vooraf af. Een klein elektrisch kacheltje voor de nacht met thermostaat (ongeveer 20 euro) dat over een tijdklokje loopt zorgt voor de juiste nachttemperatuur. Een plens water op de bodem zou ik niet aan beginnen. Luchtbevochtigers, zelfs hygrostaat bestuurd, kosten ook geen vermogen. Het zelfde geldt voor ontvochtigers. Ik meen zelfs dat er apparaten zijn die zowel kunnen ontvochtigen als bevochtigen, maar daar hangt een ander prijskaartje aan. Ik kan niet in je portemonnee kijken uiteraard. Succes.

        Comment


          #5
          Re: Kweekkast grootte ivm verlichting

          hok van 1.50 bij 1,50 en een 1000 wattert die je kunt dimmen,en een kanaal verwarmer voor de inlaatmaar goedkoopste is 120 bij 120 cm bij minimaal 2 meter en dan 1 keer 600 watt met magneet balast,en dan snachts draaien in iso hok met verwarming op 17 graden s,winters,en je potten met de voetjes van de vloer.

          Comment

          Bezig...
          X