Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Bij lampen om weed te kweken gaat het toch om het spectrum en daarbij het aantal lumen die de lamp heeft? En toch niet om het aantal Watt?
Ik ben een beetje in de war
dus zou je moeten zeggen
lummen = gewicht
bij spaarlampen kan het varieren in het aantal lummen, het is niet omdat ze bv 24 watt zijn dat ze meer lummen hebben dan 1 van 18 watt.
Naar mijn mening ben je beter met een hogedruk natrium lamp. Het zal iets meer kosten in electriciteit, maar dat win je dubbel terug door grotere opbrengst. Daarnaast denk ik ook datom het zelfde aantal lummen te halen met spaarlampen als met een 400watt hps lamp, de aankoopprijs van een hps lamp lager ligt dan een gelijkaardig aantal spaarlampen. my 2 cents
ben ik volkomen mee eens herbalist.
maar het is bv niet omdat je een lamp hebt die 24 watt is dat ze meer lummen heeft dan een lamp van 20 watt.
dus zou je moeten zeggen lummen = gewicht.
Idd, qua wattage/lummen ben ik totaal niet op de hoogte van hoe dat bij spaarlampen zit btw, ik spreek enkel over wat ik hier al gezien heb en wat ik zelf ondervonden heb
Licht = Gewicht klopt toch, hoe meer bruikbaar licht de lamp uitstraalt des te meer opbrengst je zult hebben. Je kan ook zeggen Lumen = Gewicht, maar wat is lumen? lumen is de eenheid voor lichtstroom, lichtstroom is een maat voor de totale hoeveelheid licht in een lichtbundel.
De gram/watt is gewoon om te zien hoeveel watt je verbruikt om per gram.
Oorspronkelijk geplaatst door midnight fantasyView Post
dus zou je moeten zeggen
lummen = gewicht
bij spaarlampen kan het varieren in het aantal lummen, het is niet omdat ze bv 24 watt zijn dat ze meer lummen hebben dan 1 van 18 watt.
Comment