Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HPS lamp gaat niet meer aan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS lamp gaat niet meer aan

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik heb een 400W hps lamp (Philips SON-T plus) een tijdje geleden begon het probleem. De lamp ging niet meer aan, vaak was het echter zo dat deze na 15 minuten wel aan was gesprongen.
    Nu is het zo dat de lamp niet meer aangaat. Ik heb al geprobeerd om een nieuwe lamp in de ballast de draaien, maar dit heeft het probleem niet opgelost.
    Ik heb hem opengeschroefd en de verbindingen gecontroleerd en beter vastgezet. Gisteren leek hij het daardoor weer goed te doen, maar vandaag gaat hij wederom niet aan.

    Ik hoor helemaal geen geluid. Weet iemand hoe ik mijn ballast kan repareren?

    #2
    Re: HPS lamp gaat niet meer aan

    VSA repareren? Zou ik niet aan beginnen; is niet zonder gevaar - koop gewoon een nieuwe...
    Begin ook niet met zaken uit te meten, je zou serieus kunnen verschieten (in het beste geval).

    Comment


      #3
      Re: HPS lamp gaat niet meer aan

      Wat is het gevaar van zelf repareren? Zelf heb ik een beetje het idee dat het misschien aan de starter ligt, maar dat is alleen omdat ik gelezen heb dat deze bij sommigen een tikkend geluid maakt als hij werkt, maar de lamp niet aankrijgt.
      Mijn idee van repareren was een onderdeeltje (wellicht de starter) vervangen in de hoop dat hij dan weer werkt, dan wil ik wel eerst zeker weten dat het echt aan de starter ligt.

      Begin ook niet met zaken uit te meten, je zou serieus kunnen verschieten (in het beste geval).
      Wat bedoel je hiermee?

      Overigens vind ik een nieuwe VSA het geld niet waard, aangezien ik geen wiet kweek, maar slechts een aantal kruiden en peperplanten in een kast met lamp heb staan omdat ze in deze tijd van het jaar voor het raam niet genoeg zon meer krijgen. In dat geval zouden goedkopere spaarlampen de oplossing voor mij zijn.

      Comment


        #4
        Re: HPS lamp gaat niet meer aan

        Oorspronkelijk geplaatst door Tigg View Post
        Wat bedoel je hiermee?
        Ivm. eventuele piekspanningen; zeker dat je meter dit aankan?

        Comment


          #5
          Re: HPS lamp gaat niet meer aan

          Ah, ik heb geen spanningsmeter, alleen een spanningszoeker ledje in een schroevendraaier. Gek genoeg is de lamp vandaag weer aangegaan. Ik heb een vermoeden dat de starter soms faalt...

          Comment


            #6
            Geniet nooit met mate !

            Comment

            Bezig...
            X