Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afzuiging s'nachts aan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Afzuiging s'nachts aan?

    Korting op 420shop
    Ik heb her en der gelezen dat de meesten de afzuiging snachts gewoon aan hebben, is dit noodzaak?
    Of kan hij ook uit om energie te besparen, en gewoon alleen een clipfan te laten draaien?

    En als hij snachts inderdaad uit kan, kan ik hem dan ook op de (davin)schakelkast aansluiten? Zodat hij tegelijk met de lamp uitgaat. Of is dit niet veilig ofzo? heb de ballen verstand van stroom e.d.

    mvg
    Last edited by Cheech; 6 February 2013, 11:08.

    #2
    Re: Afzuiging s'nachts aan?

    in de bloei is het best om je afzuiging constant te laten draaien ivm een te hoge lv waardoor er kans is op toprot maar dat zul je zelf moeten bekijken

    Comment


      #3
      Re: Afzuiging s'nachts aan?

      Oorspronkelijk geplaatst door peuker View Post
      in de bloei is het best om je afzuiging constant te laten draaien ivm een te hoge lv waardoor er kans is op toprot maar dat zul je zelf moeten bekijken
      Met andere woorden: In de groeifase (en vroege bloei) kun je hem s'nachts uitzetten want dan is een hogere LV gewenst??

      Heb je mischien ook antwoord op mijn andere vraag mbt die schakelkast?

      mvg

      Comment


        #4
        Re: Afzuiging s'nachts aan?

        nee daar heb ik geen ervaring mee

        Comment


          #5
          Re: Afzuiging s'nachts aan?

          Ik zet ze af als de lampen uit zijn. Puur owv temperatuur. Zolang de geur het toelaat tenminste...

          mobile message

          Comment


            #6
            Re: Afzuiging s'nachts aan?

            Ik denk dat ik de afzuiger dan ook maar ga uitzetten als het licht uit is, mede doordat mijn tent in de kelder staat en hij dan mischien iets te koude lucht aanzuigt(in dit winterseizoen).

            Comment


              #7
              Re: Afzuiging s'nachts aan?

              Bij mij staat ze ook af 's nachts.
              Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

              Comment


                #8
                Re: Afzuiging s'nachts aan?

                Wat betreft die schakelkast: Ja, daar kun je rustig zowel een lamp als een afzuiger op aansluiten. Dat weet ik zeker.
                Wat ik NIET zeker weet is of het nog goedgaat met een fancontroller erbij. Theoretisch zou je die controller kunnen opblazen op het moment dat de lamp uitschakelt.

                Voorlopig kan je ze dus rustig bij elkaar aansluiten, maar als je ooit een controller erbij aanschaft, zet 'em dan apart op een schakelklok van een tientje - of laat de schakelklok weg, want met een controller heb je die niet meer nodig.

                Comment


                  #9
                  Re: Afzuiging s'nachts aan?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                  Wat betreft die schakelkast: Ja, daar kun je rustig zowel een lamp als een afzuiger op aansluiten. Dat weet ik zeker.
                  Wat ik NIET zeker weet is of het nog goedgaat met een fancontroller erbij. Theoretisch zou je die controller kunnen opblazen op het moment dat de lamp uitschakelt.

                  Voorlopig kan je ze dus rustig bij elkaar aansluiten, maar als je ooit een controller erbij aanschaft, zet 'em dan apart op een schakelklok van een tientje - of laat de schakelklok weg, want met een controller heb je die niet meer nodig.
                  Bedankt voor je reactie.

                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-fancontroller Ik heb dus deze Buisafzuiger met ingebouwde fancontroller, maar heb geen flauw idee of het wat is? Qua kwaliteit. Kan er verder ook weinig info over vinden.

                  Comment


                    #10
                    Re: Afzuiging s'nachts aan?

                    Geen idee.

                    Comment


                      #11
                      Re: Afzuiging s'nachts aan?

                      Dan kunnen we elkaar de hand schudden. Kan niet eens vinden op google waar ze die krengen verkopen zels op de site van waar ik hem gekocht heb niet. We zullen het zien.

                      Comment


                        #12
                        Re: Afzuiging s'nachts aan?

                        Topic moved naar de kweekruimte sectie!

                        Grtz
                        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                        Comment


                          #13
                          Re: Afzuiging s'nachts aan?

                          je kan ook je fan snachts eventjes om et uur een half uur aan.
                          Hou je beter temp in je hok en toch verse lucht.
                          Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
                          Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

                          Comment


                            #14
                            Re: Afzuiging s'nachts aan?

                            je afzuiging gewoon 24/7 laten draaien.
                            tijdens de groei is geen hoge lv vereist dus wie heeft je die fabel wijs gemaakt!
                            tijdens de groei ruiken de planten ook.
                            jijzelf ruikt het minder snel omdat je aan de geur wend in huis maar vreemden ruiken het direct


                            als je gaat besparen op energie door de afzuiging uit te laten kun je beter de koelkast de deur uit gooien want die gebruikt veel en veel meer stroom!
                            alle bezuinigingen gaan ten koste van de kwaliteit van de kweek.
                            en je wil toch niet ineens oom agent aan de deur hebben staan omdat iemand anders het toevallig WEL ruikt
                            HOE MOET IK ONTKIEMEN
                            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                            Comment


                              #15
                              Re: Afzuiging s'nachts aan?

                              Als de afzuig afstaat gaat de LV drastisch omhoog. Geen goeie zet als je het mij vraagt...
                              Zorg voor een goeie koolstoffilter en misschien een liefje die niet rookt zal zij je wel inlichten als het te sterk gaat ruiken.
                              voor de volledigheid: naar het eind van de oogst toe volstaat een koolstoffilter hier niet, zelfs een nieuwe niet...

                              Misschien je hok of afzuig ergens anders opstellen zodat niet elke voorbijganger ruikt, en vooral hoort, waar je mee bezig bent. Vraagt vaak wat denkwerk...

                              Grtz $iR
                              sigpic

                              Comment

                              Bezig...
                              X