Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan iemand mij helpen met de lucht??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kan iemand mij helpen met de lucht??

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers.

    Ik wil een tentje opbouwen, alleen ik heb een probleem met de lucht.

    Ik heb namelijk maar in mijn hele woning 4 ramen en 1 deur naar het balkon. Echter het probleem met de ramen is, dat het geen kantelramen oid zijn. Ze kunnen alleen open net als een deur. De kamer is ook aan de straatkant dus ik kan het raam niet openlaten en de uitblaas door het raam doen. Buiten het feit om dat de kamer aan de straatkant zit, is het niet mogelijk om het raam open te laten. Verder moet ik ook nog er voor zien te zorgen dat er verse lucht binnenkomt.
    Gaten maken in de muren/plafond is geen optie

    Heeft 1 van jullie misschien een oplossing voor dit probleem.

    Het gaat om een kweektent en om meer dan 1 lamp. Volgens de berekeningen zal het best warm worden in huis als ik de uitblaas in huis laat uitblazen.

    Grt

    #2
    Re: Kan iemand mij helpen met de lucht??

    geen enkel bovenlichtje (=klein raampje boven een deur of ander raam) ?

    Elk huis heeft ventilatie nodig, daar zijn zelfs wettelijke voorschriften voor. Wellicht heb je een centrale unit in je ketelruimte hangen, met daar 2 pijpjes naar buiten (een inlaat, de andere uitlaat). Daarnaast is er meestal ook iets van luchtafvoer in je wc en je badkamer. Oja, en in je keuken, heb je een afzuiger daar ?

    Als het echt niet anders kan : cv-ketels hebben een inlaat, die als het goed is lucht van buiten haalt. Dat zou je allerlaatste optie moeten zijn, want prutsen daarmee kan gevaarijke situaties opleveren.

    Kijk nog eens goed rond in je huis zou ik zeggen, wellicht heb je wat over het hoofd gezien.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Kan iemand mij helpen met de lucht??

      Je kunt ook gewoon in een andere kamer uitblazen, of tussen de vloer/plafond of in de afvoer (riool), mits de lucht niet te warm is.
      Haal je verse lucht uit bijvoorbeeld de slaapkamer, en heb je de lampen aan als jij slaapt, profiteer je ook nog van extra co2.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Kan iemand mij helpen met de lucht??

        Thanks voor jullie reactie


        Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
        geen enkel bovenlichtje (=klein raampje boven een deur of ander raam) ?
        Nee geen enkel bovenlichtje of een ander klein raampje. En ik heb idd wel ventilatie door het huis, 2 in de keuken 1 in de badkamer en 1 in het toilet. Diameter daarvan is 9cm.
        In de ketelruimte heb ik de ventilatie staan en die buis van de uitblaas heeft een omtrek van 42cm (ongeveer diameter van 12cm?)

        Maar volgens mij is dat te weinig voor een actieve uitblaas.

        Comment


          #5
          Re: Kan iemand mij helpen met de lucht??

          Die 12cm is perfect voor een slang met 125 mm diameter.
          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

          Comment


            #6
            Re: Kan iemand mij helpen met de lucht??

            Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
            Die 12cm is perfect voor een slang met 125 mm diameter.
            Dat klopt idd, alleen is een flens van 125mm diameter groot genoeg voor een softbox van 250m3. En dat is veel te weinig. Ik denk dat ik een flens nodig heb van ruim 30 cm diameter.

            Comment


              #7
              Re: Kan iemand mij helpen met de lucht??

              Welke tent wil je wel? Als je de mogelijkheden niet hebt, neem dan een kleiner tentje... Groetjes
              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

              Comment


                #8
                Re: Kan iemand mij helpen met de lucht??

                Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                Als het echt niet anders kan : cv-ketels hebben een inlaat, die als het goed is lucht van buiten haalt. Dat zou je allerlaatste optie moeten zijn, want prutsen daarmee kan gevaarijke situaties opleveren.
                Nooit niet doen dus. Veiligheid boven alles.

                Suggestie: ik weet niet hoe je huis eruit ziet maar kun je niet actief afblazen naar de gang. Dwz dat je een afzuigslang monteert aan de deur zodat de lucht afgevoerd word en de verse lucht daardoor binnenkomt door een ventilatierooster die je aanbrengt in het raam, wel ervoor zorgen dat de deur naar de gang of waar dan ook goed afsluit zodat er alleen lucht wordt binnengehaald via de raam opening. Camoeflage aan de andere kant vd deur is een probleem wat op te lossen is.

                Comment

                Bezig...
                X