Hallo mensen. Ik heb gisteravond een warmtekabel met thermostaat(beide van biogreen) in mijn tent geinstalleerd. Het is een 120x120 tent en een 75w kabel van 7, 5m, heb terrariumzand over de kabel heen en de potten er bovenop. Nu keek ik vanmorgen en zag met enige teleurstelling dat de bodemtemperatuur niks veranderd is (13graden in de 11liter pot). Weet iemand of dit langer de tijd nodig heeft om warm te worden. Of heb ik een te korte kabel die niet vaak genoeg gezigzagd kan worden? Of een te laag wattage?Hoop dat iemand mij wijzer kan maken.Mvg
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ervaringen warmtekabel?
Collapse
X
-
Re: Ervaringen warmtekabel?
Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View PostHoe hoog staat de thermostaat, waar meet je de temperatuur, hoe meet je de temperatuur ?
13 graden ? Staat je tent buiten ?
Comment
-
Yeah, waar zit de voeler van de thermostaat ?
Ik heb zo'n dikke plaat piepschuim onderin m'n couveuse liggen, daarover zwart-wit folie met de witte kant boven, en dan een laag zand waar de kabels doorheen lopen. Daar staan de potten op.
Nu moet ik zeggen dat het in zo'n bak toch ook wel wat warmer wordt, omdat het redelijk afgesloten is.
Voel je wel dat het zand warm wordt onder de potten ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View PostYeah, waar zit de voeler van de thermostaat ?
Ik heb zo'n dikke plaat piepschuim onderin m'n couveuse liggen, daarover zwart-wit folie met de witte kant boven, en dan een laag zand waar de kabels doorheen lopen. Daar staan de potten op.
Nu moet ik zeggen dat het in zo'n bak toch ook wel wat warmer wordt, omdat het redelijk afgesloten is.
Voel je wel dat het zand warm wordt onder de potten ?Last edited by Cheech; 4 April 2013, 15:51.
Comment
Comment