Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen warmtekabel?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ervaringen warmtekabel?

Korting op 420shop
    Hallo mensen. Ik heb gisteravond een warmtekabel met thermostaat(beide van biogreen) in mijn tent geinstalleerd. Het is een 120x120 tent en een 75w kabel van 7, 5m, heb terrariumzand over de kabel heen en de potten er bovenop. Nu keek ik vanmorgen en zag met enige teleurstelling dat de bodemtemperatuur niks veranderd is (13graden in de 11liter pot). Weet iemand of dit langer de tijd nodig heeft om warm te worden. Of heb ik een te korte kabel die niet vaak genoeg gezigzagd kan worden? Of een te laag wattage?Hoop dat iemand mij wijzer kan maken.Mvg

Re: Ervaringen warmtekabel?

Hoe hoog staat de thermostaat, waar meet je de temperatuur, hoe meet je de temperatuur ?
    13 graden ? Staat je tent buiten ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Hoe hoog staat de thermostaat, waar meet je de temperatuur, hoe meet je de temperatuur ?
      13 graden ? Staat je tent buiten ?
      De thermostaat staat op 20 graden. De tent staat in de kelder waar het dus behoorlijk koud is, ik meet de temperatuur in de grond waar de wortels zitten. Mijn temperatuur/hygro meter geeft 15graden aan. En heb nog een temperatuur meter van mijn terrarium die meet 14 graden.

Comment

Is die vloer wel 20 graden? Misschien wordt de temperatuur van de vloer te snel 20 graden en schakelt de verwarming dus al uit voordat je potten verwarmd zijn?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Yeah, waar zit de voeler van de thermostaat ?

Ik heb zo'n dikke plaat piepschuim onderin m'n couveuse liggen, daarover zwart-wit folie met de witte kant boven, en dan een laag zand waar de kabels doorheen lopen. Daar staan de potten op.
          Nu moet ik zeggen dat het in zo'n bak toch ook wel wat warmer wordt, omdat het redelijk afgesloten is.
          Voel je wel dat het zand warm wordt onder de potten ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Yeah, waar zit de voeler van de thermostaat ?

Ik heb zo'n dikke plaat piepschuim onderin m'n couveuse liggen, daarover zwart-wit folie met de witte kant boven, en dan een laag zand waar de kabels doorheen lopen. Daar staan de potten op.
            Nu moet ik zeggen dat het in zo'n bak toch ook wel wat warmer wordt, omdat het redelijk afgesloten is.
            Voel je wel dat het zand warm wordt onder de potten ?
            Het zand word warm onder de potten. Ik heb mijn tent in de kelder op een stuk dik tapijt staan, in de tent nog zwartwit folie. Daar de kabel op gelegd en een laagje zand er overheen. Nadat ik de duitse gebruiksaanwijzing heb ontcijferd ben ik er wel achter dat de eerste meter (ligt ook deels in de tent bij voeler)geen warmte geeft, en dat ik de kabels iets dichter op mekaar moet plaatsen. Dus nu eerst even dat proberen. Ik kom er nog op terug.
            Last edited by Cheech; 4 April 2013, 15:51.

Comment

Heb nu net een 10m kabel 100w geinstalleerd, daarnaast nog mn oude kabel gelegd, liggen nu 3 kabels onder iedere pot op zo'n 8 cm van elkaar. Zal vanavond of morgenochtend even de temperatuur checken.

Comment

Je kunt de onderkant van de potten ook niet te warm maken, da's ook weer niet goed.
                Dan kun je de potten beter isoleren, in een bak piepschuimchips zetten ofzo, en zo de temperatuur stabieler houden.

Comment

Bezig...
                X