Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eigen kweektentje opstelling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eigen kweektentje opstelling

    Korting op 420shop
    Goedemiddag,

    Allereerst weet ik niet 100% zeker of ik in de juiste subcategorie zit met deze vraag/vragen. Mocht het niet juist zijn hoor ik dat graag.

    Enfin, sinds kort ben ik begonnen met mijn eigen kweektentje. In eerste instantie ben ik voornamelijk bezig geweest met het lezen van kweekverslagen en het informatie vergaren over de kweek op het internet.

    Nu mijn eerste plantjes in de tent staan, hoop ik toch wat meer advies in te winnen van de ervaren kwekers die mij op bepaalde punten kunnen sturen. Vandaar dat ik dit topic aanmaak.

    Mijn materialen:
    Via een website heb ik een compleet setje aangeschaft voor 400 euro (achteraf gezien had ik deze beter los kunnen samenstellen. In dit setje zaten de volgende spullen:


    1x Secret Jardin DS120II 120x120x180cm
    1x Zelfbouwset Ge Lucalox HO 600W /ELT voorschakelapparaat en reflectorkap
    2x Aansluitsnoer 3 meter inclusief stekker (aansluiten van afzuiging + verlichting)
    1x Can2600 Koolfstoffilter (450m3)
    1x Ruck Buisventilator RK-125L (450m3)
    2 Meter aluconnect 127mm + 2x slangklem 60-165mm (afzuigsysteem)
    1x Thermo Hygro meter met min/max. stand & Hygrostaat
    1x Fancontroller + externe thermostaat (voor een ideaal klimaat)
    1x Clip-fan ventilator (lucht circulatie)
    1x Analoge tijdschakelaar (groei/bloei periode)
    2 Meter victor ketting + 4 s-haken voor het monteren van de reflector

    Bij dit setje kreeg ik 3 Kera critical feminised zaden erbij. Van een eerder bestelling van een vaporizer had ik al 3 silver haze zaadjes ontvangen wat mij totaal bracht op 6 zaadjes. Het leek mij dan ook leuk om met deze 6 te beginnen. Ze zijn overigens allemaal autoflowers. In de toekomst wil ik gewoon normale plantjes omdat ik na het lezen van fora de indruk kreeg dat hier de opbrengst toch hoger is. Daar komt bij dat ik nu op een veel hoger lichtschema kom wat automatisch meer stroomkosten met zich meebrengt.

    Ik heb de tent geplaatst in de kelder onder mijn huis. Nadeel hier is dat de temperatuur over het algemeen laag is. Ik heb echter al geconstateerd dat de 600 watt lamp voldoende warmte afgeeft om de temperatuur boven de 20 graden te houden. Ik maak me echter wel zorgen over de 6 uur dat de lamp uitstaat, maar ik ga morgen bekijken in hoeverre de temperatuur dan weer daalt.

    Ik heb de zaadjes gewoon onder de grond gestopt en ze zijn alle 8 uitgekomen. Zodra dit een feit was heb ik ze ook direct onder de lamp gezet op dus een 18-6 lichtschema. Doe ik dit tot nu toe goed?

    De lamp staat op een afstand van 50 a 60 centimeter tot het plantje. Mij was verteld dat dit de beste afstand is.

    De plantjes staan in kleine bakjes van ongeveer 20 bij 20. Voor later heb ik grote potten van 18 liter aangeschaft. Ze staan overigens in reguliere, universele potgrond. Toen ik de zaadjes plantte heb ik ze eenmalig water gegeven. Op dit moment ziet de grond er nog goed vochtig uit, dus heb ik ze verder geen water meer gegeven.

    Wat betreft de voeding heb ik 3 verschillende flessen aangeschaft van het merk canna. De canna terra Flores, Canna Tera Vega en tot slot de Cannazym. Heb ik hierin de juiste keuzes gemaakt? kan iemand mij adviseren wanneer ik het beste kan beginnen met het geven van voeding en welke? Op fora lees ik vaak een week nadat ze zijn uitgekomen. Kan ik dit ook aanhouden of verschilt dat misschien weer bij autoflowers?

    Voordat ik de plantjes in de tent had geplaatst, zat ik op een luchtvochtigheid van 90%. Zodra ik echter de lamp aan had gezet, was deze binnen 2 uur gedaald na 45%. Ik heb reeds bakken met water en natte handdoeken in de tent geplaatst. Is er nog iets anders wat ik kan doen?

    Bijgevoegd heb ik een x aantal foto's om mijn opstelling een beetje te laten zien. Ook hier wil ik het vriendelijke verzoek plaatsen om mij te adviseren in de dingen die ik misschien beter anders kan doen.

    Overigens heb ik op dit moment nog niet de bureauventilator in de tent geplaatst. Dit omdat de plantjes mij nog vrij kwetsbaar leken. Is het raadzaam om deze wel alvast aan te zetten? De afzuiging heb ik ook uitstaan in de hoop de luchtvochtigheid wat te verhogen.

    Alvast bedankt voor alle tips en reacties. Ik hoop zoveel mogelijk te leren tijdens mijn eerste kweek en alle hulp en advies is welkom

    photo 1(1).jpgphoto 2(1).JPGphoto 4(1).jpgphoto 1.jpgphoto 2.jpgphoto 3.jpg
    Last edited by donchris; 27 April 2013, 17:38.

    #2
    Re: eigen kweektentje opstelling

    Je hebt blijkbaar al een en ander gelezen,goed bezig.
    Je kweekt uit zaad dus maak je niet te druk om je luchtvochtigheid,de mijne staat bijna altijd rond de 20%,na een waterbeurt stijgt het soms wat,tijdens de nacht stijgt het ook,maar als de lamp aan gaat is dat rap weer gedaald,k maak me daar niet druk in,dat is niet echt een probleem,en mn plantjes doen het prima.
    Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

    Comment


      #3
      Re: eigen kweektentje opstelling

      mag ik vragen waarom je beter achteraf gezien had ik deze beter los kunnen samenstellen ?

      Comment


        #4
        Re: eigen kweektentje opstelling

        ik vind 400euro voor zo'n set niet duur hoor, als je dit los had aangeschaft dan had je zeker meer betaald!

        Comment


          #5
          Re: eigen kweektentje opstelling

          Bedankt voor de reacties allemaal. Maakt de luchtvochtigheid echt niet zoveel uit? Ik lees juist vrijwel overal dat het 1 van de belangrijkste dingen in je kweekruimte is.

          Wat betreft het samenstellen. Ik had in eerste instantie de indruk dat ik met het los aanschaffen goedkoper uit was geweest. Echter heb ik het nog eens gecontroleerd en ik ben inderdaad wel wat goedkoper uit dan bij het los aanschaffen.

          Ik zal straks wat nieuwe foto's uploaden van hoe mijn plantjes er nu bij staan. Ik heb de indruk dat het niet helemaal goed gaat en de bladeren een beetje te dicht op elkaar zitten, maar ook ietwat verkleuren. Als iemand tips heeft of mij gerust kan stellen zou ik dat ontzettend op prijs stellen

          Comment


            #6
            Re: eigen kweektentje opstelling

            Hey donchris!
            Mooie start
            ivm voeding zou ik even wachten todat de plantjes er lijken om te vragen. in universele grond zit namelijk al wel wat voeding voor de eerste weken en als je ze van jongsaf al gaat bijvoeden bestaat er een kans dat je gaat overvoeden met al de gevolge van dien.
            ivm met de temperatuur schommeling, eventueel dag en nacht omdraaien, door snachts licht aan en onder de dag donker te houden kan je misschien enige temperatuurschommeling opvangen.
            mijn bescheiden mening mss ben je er wat mee.

            Veel succes!

            Grtz
            Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
            A friend with Weed is a friend Indeed

            Comment


              #7
              Re: eigen kweektentje opstelling

              photo 5(1).jpgphoto 1(4).jpgphoto 2(3).jpgphoto 1(3).jpgphoto 2(2).jpgphoto 3(2).jpgphoto 4(2).jpg

              Zie hier mijn totale voortgang tot nu toe. Ik ben overigens tot de constatering gekomen dat de Critical zaden toch geen autoflowers zijn

              Ik blijf de grond continu in de gaten houden of deze nog wel vochtig is. Verder hou ik niet echt vast aan een schema voor het water geven. Voeding heb ik tot nu toe 2 keer Canna Terra Vega gegeven, maar ook 2 keer Cannazym. Ik ben nu inmiddels 3 weken onderweg en vraag me af of ik nu de plantjes al kan gaan toppen voor een hogere opbrengst? Of adviseren jullie om als beginnend kweker het toppen geheel achterwege te laten?

              Verder zit ik nog heel erg met de temperatuur in de nacht. Deze daalt gewoon tot 14a15 graden. Is het essentieel om hier een volgende kweek wat aan te gaan doen?

              Ik maak me ook zorgen om de belichting. Is 1 lamp van 600 watt wel voldoende om al deze plantjes voldoende te belichten. Ik heb nu echt wel de gehele kweekruimte vol staan.

              Kunnen jullie mij verder nog wat informatie verstrekken over de bladeren? Zoals jullie zien beginnen sommige een beetje te hangen en te krullen. Andere gaan gewoon heel goed in mijn ogen.

              Wanneer zal ik de groeifase ingaan? De autoflowers wil ik gewoon links laten liggen omdat ik meer critical plantjes heb. Het lichtschema moet dus op termijn aangepast gaan worden. Ik ben nu precies 3 weken onderweg, maar wanneer te switchen lees ik verschillende verhalen over op internet.

              Laatste week ben ik ook erg aan het klooien met mijn belichting. De site waar ik het ''complete'' setje had aangeschaft had mij er een standaard cheap ass timer bij gegeven die doorbrandde. Nadat de 2e was doorgebrand las ik op internet dat een relais belangrijk is om piekspanning?? of iets te voorkomen. Daarom heb ik een Davin DV12 schakelkast besteld, maar deze is pas net vandaag binnengekomen. Het gevolg was dat ik de hele week met de hand moest schakelen waarbij ik soms weleens een uurtje te laat was. Kan dit veel kwaad?

              @HashiZall bedankt voor het compliment. De dag en nacht had ik al omgedraaid, maar ook dit biedt weinig soelaas. Wat betreft de voeding ben ik dan nu denk ik al te laat. Heb ik in jouw ogen te veel voeding gegeven? Weet ik dat voor de volgende kweek.

              Graag ontvang ik nog veel tips en reacties om deze eerste kweek tot een zo goed mogelijk einde te brengen. Ik ga vanaf nu ook minimaal elke week hier een update geven. Begin er echt in te komen

              Comment


                #8
                Re: eigen kweektentje opstelling

                Als je gaat toppen, gaan de zijtakken meer ontwikkelen, en worden ze ook breder.
                Dat is misschien een reden om dat niet te doen, of juist wel
                Dan zou je met een weekje/10dagen wel op 12/12 kunnen denk ik, om de Criticals in bloei te krijgen.

                1x 600W voldoet prima op 120x120, het maakt niet uit of je er 4 of 40 planten zet, het gaat om het oppervlak.
                Aan het blad zie ik niet zoveel, alleen foto 4 & 5 misschien een zuurstofgebrekje bij de wortels, meestal veroorzaakt door iets te veel water.
                De hoge LV waar je overal over gelezen had is alleen van belang bij stekken. Niet bij plantjes uit zaad, Zo rond de 50% is prima.
                De DV12 was ook een goeie beslissing, je hebt gezien waarom.

                14 Graden is idd wat aan de lage kant, en je hebt nu 's nachts de lamp aan staan ? Dus overdag is het bij jou in huis 14 graden ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: eigen kweektentje opstelling

                  Thanks voor de tips QnQ. Gezien het aantal planten wat ik heb staan, zou jij dan adviseren om wel te toppen of juist niet?
                  Goed om te horen dat de luchtvochtigheid niet heel erg belangrijk is. Hij zit altijd wel rond de 40 a 50% dus dat moet goed gaan.
                  gelukkig is het bij mij overdag geen 14 graden, maar in mijn kelder helaas wel. Daar staat mijn tentje ook en de temperatuur is daar eigenlijk vrijwel altijd rond de 14/16 graden (winter/zomer).
                  Vind je ook niet dat de bladeren en zijtakken allemaal erg dicht op elkaar zitten? Ik heb de indruk dat sommige zijtakken veel te weinig licht krijgen doordat de grote bladeren er overheen hangen.

                  Thanks again!

                  Comment


                    #10
                    Re: eigen kweektentje opstelling

                    EN is het al af? 17 mei en nu 11 juli.. ben benieuwd man, elke week een update werd het dus niet?
                    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

                    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

                    Comment

                    Bezig...
                    X