Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Setup voor HPS, hulp welkom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Setup voor HPS, hulp welkom

    Korting op 420shop

    #2
    2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

    Comment


      #3
      Re: Setup voor HPS, hulp welkom

      Het merk van evsa zou ik me niet over uitspreken, zowel B.A.L als Lumatek en Gavita werken naar behoren, wat ik bij gelijk van de 3 wel zou aanschaffen is een hps lamp van Gavita, zo ben je ineens ook zeker dat de onderste draad in de lamp niet vervormd en tegen het glas komt te staan...

      Dit heb ik namelijk al gezien met een phillips lamp op al deze merken van evsa's vandaar dat Gavita een lamp heeft met een dikkere draad...

      Phillips heeft ze trouwens ook ( de EL versie) maar ze zijn een pak duurder!


      Veel succes met de aankoop

      Comment


        #4
        Re: Setup voor HPS, hulp welkom

        Bedankt voor jullie reactie's

        Dus setup zal worden :

        Secret Jardin DR-120 II mylar 120 x 120 x 200 cm
        Lumatek 600w dimmable met een gavita 600w bulb
        Davin DV12 heb ik al

        Comment


          #5
          Re: Setup voor HPS, hulp welkom

          wel erg grove afzuiging voor zo'n klein tentje
          die trekt helemaal vacuum of je moet 500m3 actief in gaan blazen!
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Setup voor HPS, hulp welkom

              Oorspronkelijk geplaatst door yey View Post
              Over de adjust a wing reflector een small , medium of large voor deze tent?
              Medium
              2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

              Comment


                #8
                Re: Setup voor HPS, hulp welkom

                Ik heb zelf onlangs de Gavita eVSA aangeschaft. Ik twijfelde tussen deze en de lumatek. De keuze viel op Gavita omdat je het wattage kan aanpassen als de lamp brand. Dit kan bij de lumatek niet, dan moet je 10 minuten wachten.

                Verder heb ik wel een EL lamp erbij genomen van Philips. Ze zijn inderdaad iets duurder maar werken wel beter. Ik heb gegrepen dat soms de normale HPS niet eens goed opstarten. Deze onzekerheid wil ik niet, dus dan maar een goede lamp erin

                Hou er rekening mee dat je uiteindelijk altijd je setup wel weer gaat aanpassen. Na een aantal runs weet je beter wat je echt wilt. Dat maakt het kweken ook zo leuk
                Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                Comment


                  #9
                  Re: Setup voor HPS, hulp welkom

                  De 600W Gavita enhanced lamp kost rond de 28 euro. Volgens mij is die Philips EL een stuk duurder toch, of heb je soms een goedkoop adresje ?
                  Ik zie ook net tijdens het zoeken dat die Philips EL voor de Gavita Proline is, en niet voor de Gavita Digistar. (400V?)
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Setup voor HPS, hulp welkom

                    Bedankt voor jullie reactie's

                    Daarom dat ik hier ook een topic over starte om de verschillende meningen te weten.
                    De aankoop zal ergens voor begin volgend jaar zijn en wil dan ook ineens een perfecte setup hebben zodat ik ineens mijn geld goed besteed en geen foute aankopen ga doen

                    Zelf ga ik ook nog heel wat verslagen doornemen om zo te kunnen vergelijken

                    Comment

                    Bezig...
                    X