Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

info ivm Climate !!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

info ivm Climate !!

Korting op 420shop
    effe vraagje voor de kenners ivm nieuwe aankoop ,

wat lijkt jullie het beste en gelieve er ook een reden bij te geven !!

aankoop :

Cli-Mate Mini Grower 2 of 4 Lampen 3-7 Amp Klimaatregelaar : daar zit alles ineens in , prijs " zekers betaalbaar "

of

Cli-Mate FC2010 Fancontroller gegarandeerd zonder brom 7amp + Cli-mate schakelkast 4 x 600Watt+timer+relais+kachelcontact

prijsverschil tussen deze 2 setjes is tog wel een 150 euro

Dus wil er wel het fijne van weten voor ik iets beslis !!

Alvast Bedankt

Groetjes
    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Re: info ivm Climate !!

Whazzup heeft zo'n 2010 weggegeven voor een testverslag zag ik.
    Die andere staat ook niet bij dat-ie geen brom veroorzaakt.
    Ik ken ze niet, maar dat verschil in de omschrijving zou mijn keuze bepalen als ik zoiets zocht.
    Als er iets moet brommen doe ik dat zelf wel.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Vraag Krasi maar ... die gebruikt hem al een tijdje
      Ikzelf zou de analoge versie nemen. De 2010 is nogal gevoelig
      voor stof en heeft een te hoog kerstboomgehalte met al die lichtjes
      erin (kun je niet gebruiken in je hok , enkel erbuiten ...lichtstress )

Comment

Zag dat testverslag van die FC2010 op WF inderdaad ook. Hilarisch. Geen brom en dan toch brom. Nee geen brom, maar resonantie.

Daar werd overigens wel door een gebruiker vermeld dat de koelventilator van het apparaat zelf nogal rumoerig is.

Krasi is er wel altijd lovend over voor zover ik weet.

De pest is wel dat je aan die beschrijvingen nauwelijks wat hebt. Je zou eigenlijk moeten testen hoeveel brom/resonantie zo'n ding op jouw afzuiger geeft. Het is blijkbaar nogal afhankelijk van elkaar. Of je moet iemand vinden met exat dezelfde spullen natuurlijk.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

hmm weet ik nog steeds niet wat ik beste kan aanschaffen

Comment

Ha, ja. Heeft er niemand in zijn kweekverslag staan dat ze deze controllers hebben? Krasi heeft dus die FC2010.

Misschien kun je van de growshop de garantie krijgen dat je de Mini Grower terug kan brengen als die op jouw ventilatoren bromt?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ik gebruik idd de frequentieregelaar al een jaar of 3, aan het begin had ie wat kinderziekten die inmiddels verholpen zijn.
              Gegarandeerd bromloos, er is idd bij een lage frequentie zo dat die wat resonatie geeft, verwaarloosbaar iig.
              Het mooie is dat die dus traploos, geheel automatisch m`n afzuiging zowel als m`n inblaas aanstuurt.
              Ik gebruik hem met veel plezier.

De andere keuze ken ik eigenlijk niet, wellicht ook gewoon goed.

Cli-mate zelf heeft uitstekende service, bij onverhoopt toch problemen, wat natuurlijk bij alle producten kan voorkomen gaan ze serieus en klantvriendelijk te werk, ik kreeg bij de eerste kinderziekten oplage bij defect direct binnen een dag een nieuwe toegezonden zonder dat ik het defecte apparaat al had opgestuurd, service met de hoofdletter S.

Comment

zelf heb ik de minicontroller 2 x 600 watt. doordat ik mijn 1000m3 softbox achter allemaal dozen heb weggestopt op zolder hoorde ik al bijna helemaal niks. echter bleek dat de regelaar niet meer werkte en me kweek een lange tijd draaide op 100% afzuiging. dus weet nou niet of deze erg gaat brommen met dimmen. heb vorige week contact gezocht met cli mate ( zonder tussenkomst van de gs ) en ze gaven direct toe dat de regelaar van binnen te warm werd. dit hebben ze opgelost. zonder ook maar te vragen naar de aankoopsbon werd mijn gelijk een nieuwe toegezonden.
                pakket was de volgende dag in huis. ze hadden per ongeluk een verkeerde doos uit de stelling gepakt ( was al gebruikt en ook deze was kapot.) met een excuses van hun kant werd er gelijk weer 1 naar mijn toegezonden dit keer een nieuwe. tis nog even 3 weken wachten voordat deze weer in gebruik word genomen. over de kwaliteit van deze regelaars valt te twijfelen maar aan de service zeker niet!!

Comment

Op WF hadden ze ook een thread dat die Mini Grower vaak stuk ging. Hij had wel 6 van die dingen gekregen omdat ze steeds weer stuk gingen.

Comment

hoppa dat is nu eens nieuws waar ik op wachte !!

thx allemaal voor de snelle hulp

maar nadat ik hier nu paar dingen gelezen heb , ga ik tog maar voor optie 2 , beter paar euro meer betalen dan een hoop gezeik mee te maken tijdens een run !!

nogmaals thx allemaal

groetjes

Comment

Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Of in dit geval juist wel. Als consumenten op "een commerciele bende" klagen dat iets steeds stuk gaat, dan is er toch echt wel wat mis of niet?

Ik zou zelf overigens eerder voor een trafo controller gaan (variac of meerstanden trafo systeem). Stuk goedkoper en ook zeker geen brom/resonantie.

Comment

Variac heb ik ook, voor m`n voorgroeitentje, idd bromloos, maar bij grotere wattages heb je gewoon een temperatuur geregelde controller nodig.

Comment

Ja, dan dus zo'n meerstanden trafo controller. Controller regelt dan welke van de 5 standen gekozen wordt.

Neem alleen wel aan dat je met zo'n frequentiecontroller de snelheid veel verder kunt verlagen dan met een variac. Of niet?

Die FX2010 is trouwens ook zo'n beetje groter dan mijn hele kweekkast

Comment

Ik kan alleen spreken over ervaring met Variacs, en met een Variac kun je een slak terugregelen tot je je hamster er relaxed in kunt laten lopen.
                              Brom of andere geluiden zul je niet horen.

In hoeverre het terug regelen van voltage/frequentie van invloed is op de levensduur van fan & controller weet ik niet.
                              In de wandelgangen hoor je overal dat 50% met een variac het maximum is, maar in de praktijk is dat een fabeltje volgens mij.

(Ik dacht laat ik ook eens een topic bumpen anders blijft je maar met die vraag zitten)
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X