Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

600W HPS + 2X75Wtneon?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

600W HPS + 2X75Wtneon?

Korting op 420shop
    Dag iedereen,

Ik vroeg me eigenlijk af, of het mogelijk is om en T-neon(2x75W) samen met en 600W HPS aan te sluiten zonder te veel problemen?

Ik zit nu met m'n micro kweek kastje, onder T-neon. Maar deze moet nog minstens en maand.
    + heb en tent gekocht, met en 600w HPS(Dimlux Extreme 6040X EVSA, 500m2 softbox, ventilator..). En ik kan niet wachten tot ik er mee kan beginnen kweken.
    Het probleem is, dat mijn plantjes in mijn micro hok, vrij klein zijn. Dus het heeft niet veel zin om die onder en 600W te zetten(veel elektriciteit kosten).

De bedoeling is om de tent 's nachts te laten draaien(nachttarief, kouder 's nachts,..), de kast draait overdag. Totdat de dames klaar zijn.

Zou dit te veel problemen geven, dan hou ik het enkel op de tent. En geef ik de kast met planten weg aan en maat van mij

Alvast Bedankt!

Groeten,

Lovis
    -

Re: 600W HPS + 2X75Wtneon?

Hey Lovis, Als je je tent s'nachts laat draaien en je hokje overdag, heb je toch geen problemen denk ik dan.
    Ik vindt het ook wel een dure grap als je je plantjes laat voorgroeien op 600 hps, mssn kunt u uw hokje gebruiken voor de groei (weet wel geen afmetingen.) en dan uw tent voor de bloei.
    Is maar een ideetje hoor.
    Ik denk niet dat je problemen zult hebben als je alles samen laat draaien hoor. Ik gebruik nu 400 hps en verwarm bij met een kolomkacheltje van 2000 watt (niet constant weliswaar) is ook al 2400 watt samen (zonder afzuiging, ventilator)
    Zodus ik denk, moet kunnen.
    Grtz
    Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

Comment

Bedankt Reiko! Moet wel lukken als ik het zo lees
      Dimlux is dimbaar. Ontkiemen doe ik onder spaarlampen. 1 a 2 weken daaronder groeien en dan gooi ik die onder de hps, gedimd. Staat tot 250w. Dus moet wel lukken denk ik.
      De bedoeling van de kastje is om die sowieso weg te doen wegens ruimte gebrek. En als ik die met twee dames weg geef gaat mn maat wel heel blij zijn denk ik
      Bedankt!

Grts

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
      -

Comment

Als je een aparte tijdsklok hebt voor je tent is het geen probleem 1 overdag en 1 snachts als je de donkere periodes maar niet verstoord. Het is maar wat je zonde vind groeien onder een 600w gaat wel veel sneller.

Wat voor problemen had je zelf verwacht dan?
        ik zit hier met 3 hokjes(wel dezelfde tijden zaad-zaad-wiet) maar dat komt in prencipe op hetzelfde neer.
        Ook je groepen moeten het kunnen hebben want ik draai de k1 amnee en me bloeihok ook op 1 groep.

Ik zeg go for it

Comment

@ Psychedelic, je hebt wel een punt daar hoor gaat waarschijnlijk wel veel sneller.
          Ikzelf heb voorgegroeid op 250 hps maar heb wel 38 dagen groei 18/6 gegeven , die tijd zal wel beduidend minder zijn met een 600 hps ,volledig gelijk!!!
          Iedereen heeft daar vrije keuze in en ik denk dat het qua electriciteit ongeveer op het zelfde neer komt.
          Zodus go for it!!!! en succes met je beslissing
          Grtz
          Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door psychedelic1988 View Post

Wat voor problemen had je zelf verwacht dan?
            ik zit hier met 3 hokjes(wel dezelfde tijden zaad-zaad-wiet) maar dat komt in prencipe op hetzelfde neer.
            Ook je groepen moeten het kunnen hebben want ik draai de k1 amnee en me bloeihok ook op 1 groep.

Ik zeg go for it
            Ik had verwacht dat de stroom ging uitvallen de hele tijd. Ik heb het geprobeerd. En het was uiteindelijk niet zo.

Normaal was eerst de bedoeling de kast te gebruiken als voorgroei kast. Maar de tent neemt meer plaats in als ik in mn hoofd eerst had gedacht. En dan nog en kast extra er bij.. Neemt extra veel plaats. Mn vriendin is er eigenlijk niet zo blij mee

Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt(mn vriendin toch...) En de kastje gaat weg.
            Maar ik maar en maat wel heel blij.. Want hij wilt heel graag kweken, maar heeft hier geen budget voor.

Maar nu weet ik dat ik in die tussentijd(tot de kast weg is), de kast en de tent "samen" aan kan laten staan.

Bedankt voor de reacties!
            -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lovis View Post
              Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt(mn vriendin toch...)
              Hahahaha, wat wij mannen wel niet doen om onze vrouwen/vriendin tevreden te houden
              Last edited by SweetMango; 18 January 2014, 14:37.
              sigpic

Comment

Ja eerst wou ze niet dat ik begon te kweken. Eindelijk kunnen overtuigen van en kastje te mogen zetten.
                Nu eindelijk kunnen overtuigen van en tent. We gaan maar niet te veel profiteren, en kastje toch maar weg doen. Vriendin blij, maat blij. En kastje bouw ik later terug opnieuw

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
                -

Comment

Bezig...
                X