Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
voor geen ph probleempjes op telopen zou ik busje ph- en ph metertje aanschaffen .
deze zijn er al in budget formaat op ebay en sommige sites voor 10eu , en busje ph - is ook 10 eurokes .
de ph van regenwater hangt echt af van gebied enz meeste zeggen dat dat ph 5 is ofso , maar als ik mij niet vergis was er vorige keer iemand met regenwater ph 8 .
maar ieder zijn kweek stijl natuurlijk !
trouwens wel en heel nice hokje man !
nog 1 klein tipje misschien ghehehe ik zie daar passieve inlaten , moest je temp nog wat hoog liggen kan dit aan tekleine passieve inlaat liggen .
je inlaat moet in theorie 3x zo groot zijn als je uitlaat , QnQ poste er nog iets over gisteren .
- ik zou het regenwater eerst door een koffiefilter doen.
- ik doe het ook en je zal zien dat er stof enzo in je regenwater zit.
- en ik zou om de 2-3 dagen 250ml geven per plant , want nu hangen de topjes van je bladeren. (begin overvoeding)
Ik zie dat je helemaal geen folie gebruikt, enkel naakte styro...
Verhoogt dit niet het risico op hotspots in de verlichting?
Ik dacht mijn wanden te bekleden met aluminium coated bolletjes plastiek, het soort dat verkocht word om achter een radiator te plaatsen.
Misschien niet ideaal want uiteindelijk meer gericht om warmte te weerkaatsen, maar zal volgens mij toch zeker geen licht absorberen, en helpen van een mooie egale belichting te verkrijgen...
Ik kies er voor om de muren wit te laten. Op de achtermuur zit nu piepschuim, deze kan ik in het voorjaar er af halen als de temperatuur oploopt. Het zit klemvast.
Wit reflecteert al het licht, dus beter voor de dames. Radiator folie word mat na verloop van tijd heb ik gelezen hier op het forum, echter zie je het wel veel terug in de kasten. Daarbij komend ben ik van mening dat juist met folie je meer last van hotspots krijgt aangezien je het nooit strak ik de kast kunt krijgen.
Comment