Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
@ Robba: Van fabriek-af, dus niet zelf er tussen gemonteerd!
Wil niet belerend doen of zo, maar het meeste brandgevaar komt door knutselaars ( no offense), omdat ze de basis-principes niet kennen van een elektrische installatie!!
Ik heb me papiertjes voor zwakstroominstallaties , dus geen probleem hoor.
Maar ik ben het wel met je eens wat knutselaars betreft , maar dat heeft niets met kroonsteentjes te maken.
En je kan gewoon ervoor zorgen dat extra kroonsteentjes buiten je hok komen te zitten.
Een kroonsteentje is een kroonsteentje , als je er maar geen gewicht aanhangt is er niets mee aan de hand.
En nou stop ik met kroonsteentjes gedoe.
Grtz.
Om de kroonsteentjes te mijden,kan ik dan niet de kroonsteen er tussenuit halen,draad met corresponderende draden verlengen,en elk afzonderlijk met isolerende(electra) tape omwikkelen?Kan dit?
En er zit achter de grijze doos op foto 4 een stekker deze kan dus direct in het stopcontact.
Grts
Daniella
Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.
Was ff weg, ga ff foto's terugkijken, kom er zo op terug.
btw. draden zo doorverbinden zonder kroonsteen kan wel, maar vind het niks, kun je nog beter ervoor zorgen dat de kroonsteentjes niet in direkte aanraking komen met water. Isoleren is ook niet verkeerd.
En dat isoleren van de kroonsteentjes?(bedoel je dat?)Hoe doe ik dat dan?
met die isolerende electratape?
En alvast dank voor de vele hulp.
Grts
Daniella
Ja, is goed mogelijk, een extra veiligheid inbouwen. Kun je nooit de aansluitingen aanraken.
Als de snoeren lang genoeg zijn hang je de kroonsteen buiten de ruimte, anders zorg je ervoor dat ie niet in het water komt te liggen.
Ff van links naar rechts afgaande van de foto.
Foto 5 kroonsteen;
1e aansluiting een zwarte( zit ook een bruine aangekoppeld?
2e aansluiting is een blauwe (alleen?)
3e aansluiting: zie ik een blauwe met een bruine eraan gekoppeld. ligt die los of zit ie vast?
4e aansluiting:geel/groen
Geef me een paar minuten,moet even over naar laptop van mijn zoontje,met dat oud gebakje van mij kan ik geen foto's plaatsen,zal een duidelijker foto maken ervan,voorkomt misverstanden.
Grts
Daniella
Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.
Foto is duidelijk
Die blauw/bruine ligt dus los, die wikkel je maar af in isolatietape zodat die nergens contact kan maken.
Wat die op 1 verbinding moeten weet ik dus niet, want die horen niet bij elkaar in mijn optiek, ik kan de oorsprong hiervan ook niet zien. Kan dus ook niet zeggen wat die doet (zolang die niet in de kroonsteen komt moet dat ook geen probleem zijn. komt van de fabriek-af, die weten dus wat ze doen. ook wel eens in een stofzuiger gezien btw)
Een geaarde stekker kan aan de rest vastgemaakt worden ( met een losse draad en een losse stekker of een kant-en-klare stekker die aan een draad met 3 draadjes erin zit) , dwz de blauwe aan de blauwe/ geelgroen aan geelgroen en de bruine van de nieuwe draad aan de zwart/bruine van de afzuiger.
Die kan weer in de fancontroller en die kan dan weer in het stopcontact.
Zo moet het cirkeltje rond zijn.
Last edited by ceBep; 29 July 2009, 00:08.
Reden: extra info blauw/bruine losse draden
Comment