Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schadelijke kweektent? ervaring?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Schadelijke kweektent? ervaring?

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Ik heb 2 weken geleden een kweektent gekocht met al erop en eraan bij Growshoponline.nu . Was 380euro al met al. Nu las ik zojuist over tenten die schadelijk stoffen loslaten en schrok daar natuurlijk van! Ik hoop dat er mensen hier zijn die me kunnen vertellen of ze al ervaring met deze kweektenten hebben? Ik heb de verkoper natuurlijk gebeld en gevraagd: Hij zei dat hij er 15-16 in de week verkocht en dat er absoluut niets mis was met deze tenten....maar ja ik zou toch graag wat ervaringsdeskundigen willen horen

    hierbij even een linkje: https://www.growshoponline.nu/index....mart&Itemid=14

    Ik hoop positief nieuws te horen, mocht het niet goed zijn snel een ander bestellen aangezien mijn plantjes over 1-2 weken de bloei in moeten!

    Groetjes!

    #2
    Re: Schadelijke kweektent? ervaring?

    ik heb weleens gelezen dat je dan gewoon je tentje moet ontsmetten met dethol
    maar ik weet het niet ckur ik heb zlef een secret jarden dr120 en dies goed

    Comment


      #3
      Re: Schadelijke kweektent? ervaring?

      devils haze, bedankt voor je reactie! ontsmetten met dethol, zou ik preventief kunnen proberen natuurlijk...
      Ik heb begrepen dat door de warmte het kunstof aan de binnenzijde van de tent stoffen vrij geeft, in dat geval kan ik me niet voorstellen dat ontsmetten afdoende zou zijn? Ik heb mijn planten er net in staan, ik kan er zelf nog niets over zeggen bij deze tent maar het zou toch #*#* zijn als mijn liefjes straks worden vermoord door een tent.

      Grtz

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Schadelijke kweektent? ervaring?

          Vale, hartstikke bedankt voor je reactie en onderzoek!
          Ik durf ze nu wel in de tent te zetten voor de groeifase.

          grtz!

          Comment


            #6
            Re: Schadelijke kweektent? ervaring?

            Er zijn giftenten op de markt ( geweest) Ze hebben een witte binnenkant, zwart van buiten, geen merk. Er zijn ook Silverboxen op de markt (geweest) waarbij een witte bodem werd geleverd. Deze witte bodem is giftig ( weekmakers ).
            Ontsmetten heeft geen enkel nut. Weekmakers komen vrij door warmte en onze lichtspectrums. Gooi de bodem weg en klaar.
            Weekmakers kunnen ook uit tapijt, zijl, vinyl behang, folie, tuinmeubelen, of andere thermoplasten komen. Daarnaast zijn er lijmnsoorten die gassen. Denk aan lijm waar spaanplaat mee wordt geperst. Voor meer info ff bellen met 123harry.
            Last edited by 123harry; 18 October 2010, 07:52.
            No-nonsens kweker

            Comment


              #7
              Re: Schadelijke kweektent? ervaring?

              klopt er zijn giftenten heb er een gehad kloteding binnenkant is schadelijk voor je plantjes ze groeien slecht ,kleine blaadjes,worden langzaam lichter van kleur meestal na drie weken heb je allemaal gele bladeren kun je alles wegpleuren laat je goed informeren bij de growshop vragen van wat voor soort materiaal die gemaakt is welk merk koop niks wat merkloos is

              Comment


                #8
                Re: Schadelijke kweektent? ervaring?

                Giftenten ontsmet je niet even met dettol wat harry al zei.
                Een merk zegt ook niks want ook een giftent is van een ' merk'.

                De GS houder zal je verkeerd informeren, want of hij besodemiterd de kluit, of hij wordt zelf opgelicht.

                gr
                B.

                Comment


                  #9
                  Re: Schadelijke kweektent? ervaring?

                  Growshoponline verkoopt enkel secret jardin en Homebox en die zijn allebei goed
                  The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                  Comment


                    #10
                    Re: Schadelijke kweektent? ervaring?

                    Ik heb een hok gebouwd in osb (spaanplaat) en zou graag kweken met weinig ventilatie. Kan ik het hout behandelen om uitstoot van gassen te minderen? En zo ja, met wat?

                    Comment

                    Bezig...
                    X