Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

home made filter... hulp..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

home made filter... hulp..

Korting op 420shop
    ik was van plan zelf een filter te maken voor me hok.. ik heb foto's van het emmertje dat k wil gebruiken hoop dat het duidelijk is..
    mja mijn probleem is dat wanneer ik de filter op me afzuiging plaats er bijna niks meer wordt afgezogen..en als ik de afzuiging er door heen laat gebeurt er ook weinig, hij laat geen lucht door..denk ik dan.. of ik heb er te veeel kool in.. te grote stukken.. k weet het niet..

dus hoop dat iemand mij verder kan helpen

zie foto's
    Attached Files

Comment

Re: home made filter... hulp..

Het potje wat op foto 5 te zien is komt op je afzuiging? Dat zijn in mijn ogen te weinig/te kleine gaatjes. Hoe groot is de kool die je er in doet? Brokken of poeder?
      Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
      Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

ik heb een 1900 kuub afzuiger.. zie pdf bestandje..

en op de foto is te zien welk kool ik heb.

nee dat potje komt aan de binnenkant van de emmer.. met een panty eromheen ik dacht zo hoeft er minder kool in en hoeft de lucht niet de hele emmer te passeren maar alleen de helft. de potje komt aan de binnenkant op het gat wat er in zit.

je zou denke dat die ruim voldoende kracht heeft de afzuiging.. om lucht door zo'n emmertje met kool te persen..
        Attached Files

Comment

Zo dat is en pittige fan. Er kan niet genoeg lucht door heen.
          Je kan ook beginnen met een laag van 10cm kool, ik denk dat je hier al een heel eind mee komt.
          Anders zou ik kijken of je aan zowel de onder als bovenkant zoveel mogelijk plastic kan verwijderen. Alleen een panty lijkt me wat te kort. Dus bv een metalen spatscherm.
          Last edited by MiChel N; 6 January 2010, 19:25.
          Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)

Comment

redelijk asmatische setup zo

Comment

grow da weed, smoke it's buds

Comment

-Moved naar de kweekruimte-

Grtz
                420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Comment

Heb je daar misschien een paar foto's van?

Kunnen we het ook een beetje zien.

Comment

Euh voor een afzuiging van 1900m3 zou ik toch wel een degelijke filter kopen in de growshop, die kosten nu wel geen stukken van mensen en dan weet je toch minimum je filtercapaciteit want hoe weet je dat je afzuiger je actieve kool niet over belast, wat wss wel het geval gaat zijn met zo een klein filter je moet es kijken naar de grote van een filter van 1000m3 (denk da je minimum die nodig hebt, is te zien hoeveel drukval er is in je luchtkanalen)
                      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

eey,

ik ben ff aan het prutse gegaan en denk dat k nu een redelijke filter heb gemaakt.

ik heb een grote gamma emmer voorzien van gaten van 10x10 cm en de onderkant van de emmereruit gehaald. op de gaten heb ik gaas geplakt.

in de 5 liter emmer heb ik ook gaten uitgeknipt en de onderkant ook. om deze emmer zit een net die ik bij de kool kreeg.

ik heb de gamma emmer gevuld met een laag van ongeveer 10 cm kool op de bodem. daarna heb ik de kleine 5 liter emmer met zak en al in boven op de 10 cm geplaats precies in het midden van de gamma emmer.

daarna heb ik rondom de kleine emmer kool erin gepropt totdat het nie meer kon. op de kleine emmer past precies een flens van 20 cm.

als ik hem nu aansluit voel ik duidelijk dat hij de lucht er door heen blaast.
                        en bij het afzuiggat voel ik ook een duidelijke zuigkracht.

ps hetgaat me er niet om de gehele geur te maskeren. al werkt et maar een klein beetje ben ik al tevreden.

hier een paar foto's.. van het eind product..
                        ben vergeten foto;s te maken tijdens de productie ervan..

hoop dat iemand anders hier wat aan heeft
                        Attached Files

Comment

Comment

@ jamal112

Druk je het even goed aan, anders heb je kans dat de lucht over het filter heen gaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jamal112 View Post
                              ik heb een 1900 kuub afzuiger.. zie pdf bestandje..

en op de foto is te zien welk kool ik heb.

nee dat potje komt aan de binnenkant van de emmer.. met een panty eromheen ik dacht zo hoeft er minder kool in en hoeft de lucht niet de hele emmer te passeren maar alleen de helft. de potje komt aan de binnenkant op het gat wat er in zit.

je zou denke dat die ruim voldoende kracht heeft de afzuiging.. om lucht door zo'n emmertje met kool te persen..

Ik snap het niet he, koop gewoon een dergelijk filter, je bent met iets bezig wat in dit kromme landje niet door de beugel kan.

1900m3 afzuiger is geen kleintje.

Een filter hoeft niet duur te zijn zeker niet als je gewoon een can filter neemt of een phat rino filter.

Ik snap af en toe niet waarom mensen bezuinigen op de spullen je doet iets wat strafbaar is, dus zorg dan ook dat je een optimaal resultaat haalt.

Zou dood zonde zijn als je spullen worden weg gehaald voor mischien hooguit 100 euro.

Niet om je aan te vallen, maar geloof me de meeste mensen worden gepakt bij het knippen buiten je hok , stank, verraden.

1900m3 vindt ik een vreemde maat, maar goed je mag 2/3 van je afzuiger aan filter nemen.

Dus 1500m3 afzuiger kan je een 1000m3 filter op zetten.

Of de volledige maat dus een 2000m3.

Nogmaals val je niet aan, maar vindt altijd zo zonde als mensen gaan bezuinigen op spullen, na 1 x je tomaten geplukt te hebben heb je het filter er al lang uit.

my 2 cents

Comment

Bezig...
                              X