Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Growtent Secret Jardin dr 40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Growtent Secret Jardin dr 40

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik ben van plan om zelf aan een klein kweekje te beginnen. Na wat rondkijken op internet en JD natuurlijk :p vond ik dat de secret jardin een kwalitatieve growtent bied, alleen heb ik niet zodanig veel geld om een groot model aan te kopen. Daarom dacht ik over de DR40 met als afmetingen 40x40x120, maar mijn vraag is nu kan ik daar bijvoorbeeld 3 plantjes K2 in plaatsen of 3 plantjes WW?

    (extra: ik zal dan een philips son t plus van 400 watt gebruiken met 2 pc-ventilatoren invoer/afvoer... is dit dan genoeg als koeling bij deze tent?


    Grtz

    #2
    Re: Growtent Secret Jardin dr 40

    250 wat zou voor die oppervlakte veel beter passen. Ik denk niet dat je er 3 planten in kwijt kan hooguit twee en dan ist al krabaan. Deze tenten worden gebruikt om een moeder in over te houden. Een pc ventilator of twee is niet echt afdoende voor een tent en is ook niet krachtig genoeg om lucht door een koolfilter te trekken. Persoonlijk zou ik even doorsparen en een iets grotere maat nemen. in 60 x 60 ken je wel 3 planten kwijt. goede afzuiging en een koolfilter is geen overbodige luxe.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Growtent Secret Jardin dr 40

      Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
      250 wat zou voor die oppervlakte veel beter passen. Ik denk niet dat je er 3 planten in kwijt kan hooguit twee en dan ist al krabaan. Deze tenten worden gebruikt om een moeder in over te houden. Een pc ventilator of twee is niet echt afdoende voor een tent en is ook niet krachtig genoeg om lucht door een koolfilter te trekken. Persoonlijk zou ik even doorsparen en een iets grotere maat nemen. in 60 x 60 ken je wel 3 planten kwijt. goede afzuiging en een koolfilter is geen overbodige luxe.

      Grtz
      en als ik de plantjes "dwarf" en deze hoogstens 80 cm laat komen volstaat dan 40x40?

      heb al gekeken voor 60x60 en overweeg ervoor als het antwoord op voorgaande vraag nee is :p, koolfilter ging ik al sowieso plaatsen, maar ik heb eens gekeken en voor een goede afzuiging (profesioneler dan) betaal ja al rap meer dan 100 eurie wat toch net iets te veel is voor mij, het is meer een hobby snap je? ik weet wel dat je de investeringen op termijn terug verdient dus als ik dan later de behoefte heb om uit te breiden zal ik dat uiteraard doen

      ik kan niet wachten om mijn eerste kweekverslag dan te plaatsen en nog veel belangrijker mijn eerste zelfgekweekte weed in een jointje te draaien

      Grtz'

      Comment


        #4
        Re: Growtent Secret Jardin dr 40

        dan zou ik zelfs geen 250W gebruiken op een grondoppervlakte van 40x40 heb je al ruim voldoende met een 150W HPSje, een 250W is eerder voor 80x80 te belichten
        een 400W 100x100
        een 600W 120x120

        anders ga je nooit je klimaat onder controle kunnen houden in zo een kleine ruimte
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

        A. The cop!

        Comment


          #5
          Re: Growtent Secret Jardin dr 40

          Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi View Post
          dan zou ik zelfs geen 250W gebruiken op een grondoppervlakte van 40x40 heb je al ruim voldoende met een 150W HPSje, een 250W is eerder voor 80x80 te belichten
          een 400W 100x100
          een 600W 120x120

          anders ga je nooit je klimaat onder controle kunnen houden in zo een kleine ruimte
          ik heb het probleem voor de afzuiging kunnen regelen maar nu zit ik met nog een vraag namelijk heb je een zo'n VSA nodig bij een HPS lamp vn 250 Watt?

          bedankt alvast voor de tips en goede raad

          Comment


            #6
            Re: Growtent Secret Jardin dr 40

            jazeker vsa of evsa tijdschakelaar en een relaitje als het kan.

            maar eum, raakt je lampkap eig wel weg in 40x40?

            zou toch even een maatje, of eventueel 2 doorsparen hoor, en anders zou het niet dom zijn met tl te gaan werken.
            goedkoop is duurkoop
            groetjess

            Comment


              #7
              Re: Growtent Secret Jardin dr 40

              Maar was ik jou zou ik toch checken voor een ander lampje zelfs met afzuiging ga je probs krijgen met je temperatuur op zo een klein oppervlakte en inhoud


              ballast is altijd nodig bij hps lamp
              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

              A. The cop!

              Comment


                #8
                Re: Growtent Secret Jardin dr 40

                Oorspronkelijk geplaatst door Ihaze View Post
                jazeker vsa of evsa tijdschakelaar en een relaitje als het kan.

                maar eum, raakt je lampkap eig wel weg in 40x40?

                zou toch even een maatje, of eventueel 2 doorsparen hoor, en anders zou het niet dom zijn met tl te gaan werken.
                goedkoop is duurkoop
                groetjess
                ik heb gekozen voor een tent van 60x60x140
                en ik heb een ventilatiesysteem met 450 kuub afzuiging en koolsstoffilter

                grtz

                Comment


                  #9
                  Re: Growtent Secret Jardin dr 40

                  Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi View Post
                  Maar was ik jou zou ik toch checken voor een ander lampje zelfs met afzuiging ga je probs krijgen met je temperatuur op zo een klein oppervlakte en inhoud


                  ballast is altijd nodig bij hps lamp
                  waar vind je zo'n ballast en wat is de minimum prijs? ik heb gezocht op google maar ik vind niets

                  Comment


                    #10
                    Re: Growtent Secret Jardin dr 40

                    Je moet growshops googelen en daar naar prijzen kijken, zal ze wel vinden dan...

                    Comment


                      #11
                      Re: Growtent Secret Jardin dr 40

                      bij growshop alien --> en dan klikken op lichtsystemen
                      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                      A. The cop!

                      Comment


                        #12
                        Re: Growtent Secret Jardin dr 40

                        Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi View Post
                        bij growshop alien --> en dan klikken op lichtsystemen
                        Bedankt ik heb gekozen voor zo'n set met 250 W en ballast enzo,
                        maar wat is nu het verschil tusn zo'n kleine ballast (die je wss in je electriciteitskast plaatst en zo'n grootte? en wat is het meest aan te raden voor mijn situatie??

                        Comment


                          #13
                          Re: Growtent Secret Jardin dr 40

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jeetne View Post
                          ik heb gekozen voor een tent van 60x60x140
                          en ik heb een ventilatiesysteem met 450 kuub afzuiging en koolsstoffilter

                          grtz
                          good choice,
                          happy farming

                          Comment


                            #14
                            Re: Growtent Secret Jardin dr 40

                            Super. Secret Jardin is echt een topmerk!

                            Comment

                            Bezig...
                            X