Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e keer Big Bang (fem)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1e keer Big Bang (fem)

Goedenavond allen

Het is alweer 2 weken geleden dat ik gepost heb dus bij deze even een update

De dames staan er mooi bij al zeg ik het zelf ze hebben nu 3 weken groei achter de rug en zijn zo'n 27 cm hoog met forse bladeren.
    Ik denk zelf dat ik ze aanstaande vrijdag in de bloei gaat zetten of denken jullie dat ze nog wel langer kunnen.

ze krijgen nog steeds gekookt regenwater, rhizotonic,terra vega, en cannazym 250ml om de dag.
    de temp constant zo'n 25
    luchtvochtigheid 70%

de foto's volgen zo snel mogelijk moet nog ff de batterijen opladen.
    Attached Files
    Last edited by maulie; 16 March 2010, 20:23. Reden: foto's toevoegen
    world peace is possible

Comment

die zijn van mongooltjes naar enkele mooie dames veranderd ^^

Comment

goedenavond luitjes,

Vandaag alle twee de dames een kopje kleiner gemaakt "best eng zo voor de eerste keer" allebij op de 7e internode hier onder de pica's.
        Zou dit ook de juiste tijd zijn om te gaan dieven? of moet ik ze eerst even bij laten komen?

graag jullie advies
        Attached Files
        world peace is possible

Comment

kan ik geloven, de eerste keer toppen/fimmen is altijd griezelig

Comment

Hey luitjes,,

Alweer een week verder deze week de lampen steeds een uurtje korter laten branden tot op de huidige 12 licht 12 donker.

Het is nu wachten op de eerste bloem vorming en dan 9 weken aftellen
            Als de eerste bloemen verschijnen zullen ze Terra Flores / Cannazym / en cannaboost krijgen met regenwater..

Suggesties op en aanmerkingen altijd welkom......
            Attached Files
            world peace is possible

Comment

Goeie morgen mede kwekers ik heb een paar vraagjes misschien dat jullie me kunnen helpen....

1. Luchtvochtigheid is nu constant 70% tot hoever moet ik deze laten zaken tijdens de bloei?
              2. Wanneer zie je het resultaat van het toppen? (het is nu een week geleden maar nog niets te zien aan de toppen)
              3. De onderste 4 toppen lijken vast te groeien onder de enorme bladeren is het verstandig om deze toppen weg te knippen of moet ik proberen de bladeren wat naar beneden te buigen.
              4. Het dieven ging perfect met dank aan jullie, maar nou vond ik filmpje ( http://www.youtube.com/watch?v=EJY59d-ml_A ) en ik zie hem toch bladeren afknippen, wat is nu het beste?

Alvast bedankt voor de moeite en jullie reacties..
              world peace is possible

Comment

Eyy mate,

Luchtvochtigheid laten zakken naar 45% gedurende de gehele bloeiperiode, de langzamer je de dames laat wennen aan de veranderende omstandigheden de beter heh! Net als het afbouwen van de lichturen.

Binnen 1 week zou je zeker effect moeten zien van je toppen: onderste internodes zullen omhoog komen. De reden waarom de lage internodes bij jouw niet zo snel het luchtruim inschieten komt door het gebrek aan licht welke bij de onderste internodes komt. Ook gezien de brede bladstructuur van de dames is dit niet zo verwonderlijk. Om de lager gelegen toppen meer omhoog te laten komen kun je de mislukte fimpogingen (nieuwe internodes worden op de hoofdstam aangemaakt) opnieuw toppen. Is dit niet het geval zul je moeten wachten tot de nieuwe hoofdtoppen zich ontwikkeld hebben en deze wederom toppen.
                Wanneer de nieuwe toppen omhoog komen is het aangeraden de overschaduwende bladeren opzij te buigen/onder de nieuwe toppen schuiven zodat ze meer licht vangen en dus sneller zullen groeien. (de volgende dat je een indica dominante dame zet met een brede bladstructuur is het aangeraden te toppen op de 4e internode, kost de lager gelegen internodes minder moeite om het bladerdek te doorbreken en hoef je slecht 1x te toppen om alle toppen op dezelfde hoogte te krijgen (minimale stress) Knippen: niet doen, alles behalve dat, knippen in je bladeren is zinloos geweld.

Suc6 mate

Grtzz

Comment

ziet er zeker allemaal nice uit,, ik wist alleen niet dat ze zon kleine tente hadden
                  sigpic

Life Is A way Of Growing - Growing Is A Way Of Life!
                  May Jah Bless The Herbs

Comment

Thanxs voor de snelle reactie psycho en CronicAronic.

Ik heb niet meer ruimte 80*80*160 is maximaal voor nu.
                    De bladeren zo goed en zo kwaad als het gaat naar beneden gebogen de onderste internodes staan nu meer in het licht..

bedankt voor jullie moeite zal binnenkort weer ff nieuwe foto's plaatsen
                    world peace is possible

Comment

Goeiemiddag Allemaal,

Hier weer ff een kleine update.

de plantjes staan nu een week op 12/12 nog geen teken van de eerste bloempjes.
                      volgens mij is het toppen niet goed gegaan maar dat kunnen jullie wel aan de foto's zien. de volgend keer maar vanaf de 3e internode toppen en niet de 7e.
                      ik kan wel zien dat de toppen allemaal omhoog komen ( thanks psycho voor de tip de grootte bladeren naar beneden te buigen)

luchtvochtigheid is nu continu 70%
                      temp licht aan 23
                      temp licht uit 25

ze krijgen nog steeds uitgekookt en gefilterd regenwater met rhizotnic, terra vega en cannazym ongeveer 250 ml om de dag......

mochten jullie nog opmerkingen of verbeteringen hebben dan hoor ik het graag
                      Attached Files
                      world peace is possible

Comment

Comment

hey heaven bedankt voor je reactie ik gebruik all in mix van de growshop die ik nu voor de tweede keer gebruik (tevens de laatste keer)

voeding: Ik gebruik de minimale hoeveelheid voeding volgens #http://www.canna.nl/growguide# deze lijst van canna
                          toppen: Bij een van de twee groeit er een nieuwe scheut uit deze is volgens mij wel gelukt zal wel ff nieuwe foto's plaatsen misschien is het daar beter op te zien.

groeispurt is volgens mij begonnen moest de lamp in 3 dagen 15cm hoger hangen...

Is het een goed idee om de planten te doorspoelen met kraantjeswater voordat ik overstap op bloei voeding?
                          Attached Files
                          Last edited by maulie; 31 March 2010, 11:23.
                          world peace is possible

Comment

Hallo , mooi kweekverslag en mooie dames daar. Heeft dit nu nog wel zin om Rhizotonic toe te voegen ? is toch maar een wortelgroei stimulator ? Van het draineren kan ik je niet helpen , zelf nog maar bezig met de eerste kweek. greetz.

Comment

Gewone light/easy mix waarschijnlijk dus?

Nu elke dag goed kijken in de oksels van de planten.
                              Mannetje-Vrouwtje

Comment

goedemorgen allemaal,

@ Gringrow : thanks ik doe dit ook maar voor de eerste keer ik had ze altijd buiten staan,
                                maar volgens mij mag ik niet ontevreden zijn, volg het voeding schema van canna
                                daar staat een klein beetje rhizitonic bijgeven doe dit dus maar aangezien dit ook mijn
                                eerste keer binnen is, misschien weten de ervaren kwekers wat hier het nut van is ( ze
                                krijgen ongeveer half theelepel op 2 ltr water).

@ heaven : Ik heb gefeminiseerd zaad gekocht dus zal me zwaar tegenvallen als er mannetjes bij
                                zitten Het zijn beide vrouwtjes aan de haartjes te zien....
                                world peace is possible

Comment

Bezig...
                                X