Lang gewacht en veel getwijfel, toch maar wel doen.. "nee joh, doe maar niet.." "waarom niet.." "pff zeker niet, te veel werk.." "toch maar wel doen dan.." "ja maar, weet je wel..." Ok, dan toch maar wel.
De vorige kweek is alweer een paar weken oud, de weckpotten bijna leeg, de tent alweer gevuld en loopt... redelijk... Dus toch maar wel een soort van kweekverslag, ben er niet zo goed in, schrijven enzo, maar dat geeft niet daar lezen jullie maar doorheen.
- Muziekje aan (hmm video link doet het niet, doe ik iets verkeerds hier, of ben ik ongeduldig)
- Jointje erbij (Mix Cream Mandarin + Red Poison)
20171210_233057 (1) - Copy.jpg
- Dagboekje erbij
20180111_145102 - Copy.jpg
Gaan met die banaan...
De setup
Hier is eigenlijk weinig aan verandert t.o.v. mijn eerste kweek:
Tent+afzuiging
- Kweektent Secret Jardin DS60 II (60x60x150)
- Stalen softbox 550m3
- Phat/Rhino filter 425m3
- Afzuigslang Sonoconnect 5mtr 127mm
- Variac 2A
- Secret Jardin Monkeyfan
Medium + voeding
- 4x SuperRoots Air-Pots 10L
- 50L Biobizz Light-Mix
- Biobizz Starters pack (deze is vervangen door nagenoeg de complete BioBizz lijn, zie onder)
- Gele + Blauwe plakkaarten
- BAC Funghi achtige sjizzle
- 20l Biobizz All-Mix
- 5l Biobizz Pre-Mix
- Biobizz voedingslijn:
Bio-Grow
Bio-Bloom
Fish-Mix
Top-Max
Alg-a-Mic
Root-Juice
Bio-Heaven
Acti-Vera
20170913_135235 - Copy.jpg
Verlichting
4x Cree COB CXB3070BB @3500k
1x Meanwel driver HLG-185H-C1400B
4x Ideal holders CXB3070
4x Arctic Alpine 64Plus
1x 9v 1500mA voeding voor de Arctics
Daarnaast heb ik tot nu toe altijd een probleem met bewatering gehad (veel te veel of veel te weinig) en niet iedere soort is even vergevingsgezind (bedankt Red Poison), dus ik heb mezelf getrakteerd op 4 nagelnieuwe tensiometers!!!! Yeah, ik vind ze nu al geweldig
20171223_002449 - Copy.jpg
Wat doen we verder allemaal nog in de tent; de Monkey fan heeft een lekkere smeerbeurt gehad, maar is tijdelijk even uit de tent, de plantjes lijken het geen probleem te vinden.
20180102_102625 - Copy.jpg
En we zijn druk bezig met de arduino, die heb ik de vorige kweek wel gemist, dus die gaat er zeker in deze keer. Op dit moment druk bezig om alle sensoren netjes te koppelen en labellen, zodat ik straks ook weet wat ik meet.
20180110_213410 - Copy.jpg
Uiteraard zijn we begonnen met het mengen van de aarde en inwateren (ook daarin had ik nog een hoop te leren
). Op 22-12-2017 heb ik mengsels gemaakt (ongeveer) volgens het volgende schema:
Light-Mix 8ltr
Pre-Mix 1.25ltr
All-Mix 2ltr
2 theelepels Funki Fungi BAC
20171222_155254 - Copy.jpg
Uiteraard zijn ze ingewaterd met 4ml/ltr Root-Juice
Zoals ik al aangaf, water is niet mijn grootste vriend
. Naast het feit dat mijn vorige kweekjes allemaal problemen hadden met te veel danwel te weinig water, heb ik eigenlijk altijd wel ergens "last" van water. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met het water dat we hebben, maar bij mij loopt het altijd waar het eigenlijk niet hoort. Over de muren van de kinder kamers, de vloer buiten de badkamer, de buitenkant van mijn potten, de binnenkant van mijn autoraam, en noem het maar op.
Dus ook het inwateren ging niet helemaal zoals het hoorde. Zoals altijd heb ik veel gelezen, want ja, "hoeveel water kan er eigenlijk in zo'n pot". In theorie natuurlijk een liter of 11, maar ja, er zitten gaatjes in, en aarde enzo. Dus het moet minder zijn, op internet zie ik hele kleine hoeveelheden, van een paar honderd milliliter tot hooguit een liter, "maar dat kan natuurlijk nooit, is veeeeelste weinig"
. Dus met mijn goede gedrag netjes 10 liter aan "water" aangemaakt met daarin 40ml aan root-juice, "maar laat ik het wel even buiten doen", voor de zekerheid, "je weet niet of er toevallig toch wat water langsloopt"
.
De tensiometers bevestigden een uurtje of wat later mijn gevoel, 22 -> 26 mbar, er zat nog iets teveel water in de pot. Gelukkig had ik de zaadjes pas net tussen het keukenpapier opgehangen, dus de potten hadden nog wel een dag een wat om "bij te trekken".
Over zaad gesproken, daar had ik ook al zoveel twijfels en was de keuze niet echt makkelijk. Moeders de vrouw had bij de buurvrouw een jointje gerookt en die was zoooo lekker, "die moest ik de volgende keer maar doen", alleen ze had eigenlijk geen idee wat het was, volgens de buurvrouw was het iets van kush ofzo....
Dus, kiezen en laat ik nou net een probleem hebben met het maken van keuzes.... Dus waarom moeilijk doen, als het ook makkelijk kan, we doen gewoon 4 verschillende soortjes, kan moeders ze alle 4 proeven. En 4 verschillende plantjes in 1 tentje, "kan nooit moeilijk zijn, gaat vast goed komen nu ik tensiometers heb
" , zei ik nog vol zelfvertrouwen tegen mezelf...
20171221_165157 - Copy.jpg
Voor de mensen die (net als ik) wat moeite met het lezen van dit soort plaatjes hebben, hieronder het lijstje (alle zaden komen van Sweet Seeds):
- Linksboven - Indigo Berry Kush (SWS63)
- Rechtsboven - Mohan Ram (SWS09) )(dit zaad had ik nog liggen van mijn eerste kweek eind 2016 - begin 2017)
- Linksonder - Jack 47 (F1 Fast) (SWS51)
- Rechtsonder - Killer Kush (F1 Fast) (SWS52)
De Killer Kush en Mohan Ram zijn grotendeels indica, de Jack47 grotendeels Sativa en de Indigo Berry Kush zit er een beetje tussenin. Leuke mix, maar gaat een uitdaging worden om dat op 60x60 in bedwang te houden. Uiteraard gaat mijn scrognetje opgehangen worden, maar daarnaast ben ik bang dat ik de hier en daar wat zal moeten snoeien en/of verhogen om alles in het net te krijgen.
De bevochtiging en geboorte van de meiden:
20171222_191146 - Copy.jpg 20171222_191738 - Copy.jpg
Inmiddels liggen de meiden sinds de 27-12 ongeveer 16 uur per dag te zonnen en verder doen ze niet zoveel, een beetje mooi zitten zijn.
20171230_104045(1) - Copy.jpg
Zo, denk dat het voor nu even mooi is, wij zijn nog lang niet bij de huidige status, de laatste foto is van de 4e of 5e groeidag, inmiddels zitten we al op groeidag 15 maar dat is voor later.
Gr. MV
De vorige kweek is alweer een paar weken oud, de weckpotten bijna leeg, de tent alweer gevuld en loopt... redelijk... Dus toch maar wel een soort van kweekverslag, ben er niet zo goed in, schrijven enzo, maar dat geeft niet daar lezen jullie maar doorheen.
- Muziekje aan (hmm video link doet het niet, doe ik iets verkeerds hier, of ben ik ongeduldig)
- Jointje erbij (Mix Cream Mandarin + Red Poison)
20171210_233057 (1) - Copy.jpg
- Dagboekje erbij
20180111_145102 - Copy.jpg
Gaan met die banaan...
De setup
Hier is eigenlijk weinig aan verandert t.o.v. mijn eerste kweek:
Tent+afzuiging
- Kweektent Secret Jardin DS60 II (60x60x150)
- Stalen softbox 550m3
- Phat/Rhino filter 425m3
- Afzuigslang Sonoconnect 5mtr 127mm
- Variac 2A
- Secret Jardin Monkeyfan
Medium + voeding
- 4x SuperRoots Air-Pots 10L
- 50L Biobizz Light-Mix
- Biobizz Starters pack (deze is vervangen door nagenoeg de complete BioBizz lijn, zie onder)
- Gele + Blauwe plakkaarten
- BAC Funghi achtige sjizzle
- 20l Biobizz All-Mix
- 5l Biobizz Pre-Mix
- Biobizz voedingslijn:
Bio-Grow
Bio-Bloom
Fish-Mix
Top-Max
Alg-a-Mic
Root-Juice
Bio-Heaven
Acti-Vera
20170913_135235 - Copy.jpg
Verlichting
4x Cree COB CXB3070BB @3500k
1x Meanwel driver HLG-185H-C1400B
4x Ideal holders CXB3070
4x Arctic Alpine 64Plus
1x 9v 1500mA voeding voor de Arctics
Daarnaast heb ik tot nu toe altijd een probleem met bewatering gehad (veel te veel of veel te weinig) en niet iedere soort is even vergevingsgezind (bedankt Red Poison), dus ik heb mezelf getrakteerd op 4 nagelnieuwe tensiometers!!!! Yeah, ik vind ze nu al geweldig
20171223_002449 - Copy.jpg
Wat doen we verder allemaal nog in de tent; de Monkey fan heeft een lekkere smeerbeurt gehad, maar is tijdelijk even uit de tent, de plantjes lijken het geen probleem te vinden.
20180102_102625 - Copy.jpg
En we zijn druk bezig met de arduino, die heb ik de vorige kweek wel gemist, dus die gaat er zeker in deze keer. Op dit moment druk bezig om alle sensoren netjes te koppelen en labellen, zodat ik straks ook weet wat ik meet.
20180110_213410 - Copy.jpg
Uiteraard zijn we begonnen met het mengen van de aarde en inwateren (ook daarin had ik nog een hoop te leren

Light-Mix 8ltr
Pre-Mix 1.25ltr
All-Mix 2ltr
2 theelepels Funki Fungi BAC
20171222_155254 - Copy.jpg
Uiteraard zijn ze ingewaterd met 4ml/ltr Root-Juice
Zoals ik al aangaf, water is niet mijn grootste vriend

Dus ook het inwateren ging niet helemaal zoals het hoorde. Zoals altijd heb ik veel gelezen, want ja, "hoeveel water kan er eigenlijk in zo'n pot". In theorie natuurlijk een liter of 11, maar ja, er zitten gaatjes in, en aarde enzo. Dus het moet minder zijn, op internet zie ik hele kleine hoeveelheden, van een paar honderd milliliter tot hooguit een liter, "maar dat kan natuurlijk nooit, is veeeeelste weinig"

De tensiometers bevestigden een uurtje of wat later mijn gevoel, 22 -> 26 mbar, er zat nog iets teveel water in de pot. Gelukkig had ik de zaadjes pas net tussen het keukenpapier opgehangen, dus de potten hadden nog wel een dag een wat om "bij te trekken".
Over zaad gesproken, daar had ik ook al zoveel twijfels en was de keuze niet echt makkelijk. Moeders de vrouw had bij de buurvrouw een jointje gerookt en die was zoooo lekker, "die moest ik de volgende keer maar doen", alleen ze had eigenlijk geen idee wat het was, volgens de buurvrouw was het iets van kush ofzo....

Dus, kiezen en laat ik nou net een probleem hebben met het maken van keuzes.... Dus waarom moeilijk doen, als het ook makkelijk kan, we doen gewoon 4 verschillende soortjes, kan moeders ze alle 4 proeven. En 4 verschillende plantjes in 1 tentje, "kan nooit moeilijk zijn, gaat vast goed komen nu ik tensiometers heb

20171221_165157 - Copy.jpg
Voor de mensen die (net als ik) wat moeite met het lezen van dit soort plaatjes hebben, hieronder het lijstje (alle zaden komen van Sweet Seeds):
- Linksboven - Indigo Berry Kush (SWS63)
- Rechtsboven - Mohan Ram (SWS09) )(dit zaad had ik nog liggen van mijn eerste kweek eind 2016 - begin 2017)
- Linksonder - Jack 47 (F1 Fast) (SWS51)
- Rechtsonder - Killer Kush (F1 Fast) (SWS52)
De Killer Kush en Mohan Ram zijn grotendeels indica, de Jack47 grotendeels Sativa en de Indigo Berry Kush zit er een beetje tussenin. Leuke mix, maar gaat een uitdaging worden om dat op 60x60 in bedwang te houden. Uiteraard gaat mijn scrognetje opgehangen worden, maar daarnaast ben ik bang dat ik de hier en daar wat zal moeten snoeien en/of verhogen om alles in het net te krijgen.
De bevochtiging en geboorte van de meiden:
20171222_191146 - Copy.jpg 20171222_191738 - Copy.jpg
Inmiddels liggen de meiden sinds de 27-12 ongeveer 16 uur per dag te zonnen en verder doen ze niet zoveel, een beetje mooi zitten zijn.
20171230_104045(1) - Copy.jpg
Zo, denk dat het voor nu even mooi is, wij zijn nog lang niet bij de huidige status, de laatste foto is van de 4e of 5e groeidag, inmiddels zitten we al op groeidag 15 maar dat is voor later.
Gr. MV
Comment