Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto Haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Auto Haze

Korting op 420shop
    Haze Automatic in 11L
    60x60
    Hydro Mars ts600 60cm van bladerdek
    alga grow
    2weken in groei

vind het zo raar omdat autoflowers altyd hetzelfde groeien en deze is nu 2weken jong in groei en zijn bladeren zijn wat bruinachtig/roestig . overal komen er nieuw bladeren uit die weinig licht krijgen. de pot is 11L en daar komen nu de wortels al uit.
    ik geef ze om de 2-3 dagen wat water ( 200-300ML met groeivoeding ) de LV laat ik rond de 60% en temperatuur rond de 25* .
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

Als je telkens maar een plantje zet kun je beter gebruik maken van het hele oppervlak van tentje. Door een veel grotere pot er neer te zetten.

Comment

• ak12
      ak12 commented
      Editing a comment
      juist maar het is voor eigen gebruik en eerste keer zowat. heb in het verleden er 4 gezet in deze kweektent en het liep mis omdat er veel bladeren niet in licht kwamen en met luchtvochtigheid enz

• GroteSmurf
      GroteSmurf commented
      Editing a comment
      Wat gebeurde er toen met de bladeren? En wat was er met de luchtvochtigheid?

Ja indd als je een grote pot neemt kan je een hoop mee doen zoals LST heel veel toppen

Comment

• ak12
      ak12 commented
      Editing a comment
      juist maar de klimaat erin regelen is moeilijk als de tent vol staat

• GroteSmurf
      GroteSmurf commented
      Editing a comment
      Tegen welk probleem liep je aan?

Wrm nog es in een extra pot, je laat het water er toch niet in staan? Dat zou de roest wel kunnen verklaren.
    Hoe, autoflowers groeien altijd hetzelfde? ...
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

• ak12
      ak12 commented
      Editing a comment
      de extra pot is voor de draining en dan kan ik die uitgieten gaan en voor de tent proper te houden en tegen de vocht via de grond eventueel.

Ziet er wel OK uit voor 2 weken.

Eventueel voedingswater op die bladeren gemorst? Of de bladeren gekneusd?

Comment

Haze Automatic in 11L
      60x60
      Hydro Mars ts600 50cm van bladerdek
      alga grow
      3e week in groei , nog enkele dagen en ze zal in bloei beginnen te gaan. de geur is al goed aanwezig.
      enkel ga ik wat oude bladeren wegknippen + het groeit als een struik. bladeren groeien voor toppen en sommige bladeren krijgen al geen licht meer...
      This gallery has 3 photos.
      Last edited by Nederhigh; 16 August 2021, 18:21. Reden: Bericht terug gezet na verwijderen ts.

Comment

gisteren wat alga bloom bijgevoegt en nu worden mijn bladeren geel ! moet ik hem
      uitflushen of?..
      Attached Files
      Last edited by Nederhigh; 16 August 2021, 18:20. Reden: Bericht terug gezet na verwijderen ts.

Comment

• Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Ik heb je topic van dit probleem ff in je kweekverslag gezet.. Leek me onnodig om daar voor de zoveelste keer een vers topic aan te weiden. Je hebt een kweekverslag man. Maak er gebruik van, voor elk wittewasje een nieuw topic openen doet het niet lijken of je zelf echt moeite wilt doen om informatie te verzamelen.

Maja. "wat alga bloom". Hoeveel? Icm met wat? Hoeveel daarvan? We hebben geen glazen bol eh..

ja aan uwe uitleg heb ik ook niets

lampafstand 50cm
      alga bloom 2ml / 1L water
      gewoon kraantjeswater ( dus weet de ph niet )
      temperatuur 26graden
      LV 55%

bladeren hangeb ziek en de geur verdwijnt soms eb komt terug..
      Last edited by Nederhigh; 16 August 2021, 18:19. Reden: Bericht terug gezet na verwijderen ts.

Comment

• Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Hoe moet ik je een goeie uitleg geven met 0 info dan?
        Iets met eeng gegeven paard niet in de bek kijken.. Ook toepasselijk met de eventuele hulp en adviezen die je hier krijgt.
        Ik gok iets met watergift. Denk ook dat je wellicht iets te vroeg bent met de switch naar bloom. Maja, ben ook maar een amateur..
        Last edited by Nederhigh; 12 August 2021, 11:57.

zou dit een schimmel zijn? elk blad heeft zo een gele/roestvormige kleur
      Attached Files

Comment

• Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Dit soort roestvlekken zie je veel bij een calcium/magnesium probleempje, of bij een overschot aan water. Geen schimmel.

Denk dat je te vroeg met bloom begonnen bent.
      Je geeft ook nog eens teveel.

Ik had hetzelfde probleem terwijl er bij mij al mooie pruikjes waren.

Probeer eens bv. In plaats van 1l in 1e keer te geven, 1x 500ml, dagje niks en dag nadien terug 500ml.

Succes!
      "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

Comment

Wat voor grond gebruik je? Weet je toevallig ook wat de Ph-waarde is van je water en de grond is? Volgens mij kan calcium en magnesium niet goed worden opgenomen indien de bodem te zuur is..

Comment

ziet er onsmakkelijk uit
          Attached Files

Comment

• Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Waarom zet je je plant buiten?

• Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Dat zier er indd niet fantastisch uit. Als dat zo doorzet is er wel iets mis.. Je planten buiten zetten is nie handig indd. Kans op beestjes/ziektes etc..
            En de volle zon is te fel voor een binnenplant (verbranden). Probleem zou daar maybe zels wat mee te maken kunnen hebben?? Staan ze lang buiten?
            Al een idee waar het aan ligt? Calmag? Hoeveel water geef je?

dus even een update.
          mijn PH was te akelisch dus heb ik een PH meter gekocht + eentje voor in de grond zelf.
          deze in de potgrond zegt dat de plant veel te nat staat.dus ik zit met verschillende dingen.
          - natte potgrond
          - onjuiste PH waarde
          - teveel voeding

Comment

Tip voor de volgende keer 2 planten, 2 25L potten
            Eentje voorin eentje schuin tegenover achterin

LST opzoeken en toepassen vlak voordat ze in de bloei gaan/als ze er net in gegaan zijn om het hok/de oppervlakte netjes te vullen Nu gooi je licht/stroom/geld weg

voor nu
            Overpotten in 25L pot met gewone potgrond, verder enkel nog water geven vanaf nu gezien die al te veel voeding heeft gehad en als autoflower niet zo heel veel extra meer nodig heeft (tenzij die dat later wel duidelijk laat zien door licht kleurig blad natuurlijk maar dat zie ik niet meer gebeuren)
            trekt wel bij als je maar niet te veel doet uit paniek

Comment

• ak12
              ak12 commented
              Editing a comment
              ja heeft een autoflower eigelijk voeding
              nodig of kan die ook met enkel goei PH aarde + water goed levereen

• BackYardPlant
              BackYardPlant commented
              Editing a comment
              Ligt aan de potgrootte en wat voor mix je m geeft

Ik gooi die van mij in 25L potten en stop er best wel veel compost en een boel vulkaan stenen en wat as bij, en een beetje mychorizza bij t zaadje
              En dan de hele kweek enkel water geven

En voor de volgende kweek enkel ff wat nieuwe compost toevoegen en wat nieuwe mychorizza korrels bij t nieuwe zaadje en zo kan je dezelfde grond op biologische wijze kweek na kweek blijven hergebruiken, gewoon compost blijven toevoegen voor voeding, en af en toe wat as en nieuw lavameel voor mineralen

heb mij zo een PH meter gekocht voor de potgrond eens te bestuderen. de grond vanboven is redelijk droog en de PH meter zegt dat hij nog nag staat.

heb hel overgepot omdat gisteren de meter de PH was 8 en hem stond veeeeel te nat.

begrijp die dingen allemaal niet goed eigelijk..
            This gallery has 2 photos.
            Last edited by Nederhigh; 16 August 2021, 18:18. Reden: Terug gezet na verwijderen door ts.

Comment

• Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Gebruik ik niet meer. Ik geef ze een vast ritme aan water, elke dag , en potten wegen is beter. Wat nat is ook niet zo erg, geef ze de helft maar morgen , dan nog es wegen ...
          Bezig...
          X