Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslag van beginner! tips welkom

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: Verslag van beginner! tips welkom

Korting op 420shop
    Goedemiddag!

Nou dit wordt de eerste keer dat ik zonder directe toezicht en helpende hand kweek! mij leek het leuk dit te delen met jullie. ik zal wekelijks minimaal met foto's jullie op de hoogte houden

Ik heb een kleine 90x90x160 tent wat precies genoeg is voor de 2 plantjes per x die ik ga draaien. omdat deze met de rug tegen een verticale radiator staat, en de binnen temperatuur altijd rond de 23/25 is, is de temperatuur al een maand goed op maat overdag zo'n 24-28gr en nachts zo'n 18-20gr. passieve lucht uitlaat en een klem ventilator blaast verse lucht naar binnen. 600W Led lamp met 3 standen voor de fases. geen filter want last van de buren hebben ik hier niet en dan zouden ze eerder last hebben van alles wat ik zelf dagelijks wegrook

Momenteel heb ik een Gelato cookie en een amnesia haze uitstaan.

Voeding : Plagron top grow terra

10 jan. - Zaadjes geplant en bewatert en het wachten was begonnen!

28 jan. - Begonnen met het toevoegen van Pure Zym in het water.

09 feb. - Dit zijn ze nu na 4 weken. sinds gister zit er ook Power Roots (70% vd verhouding, voorwennen?) door het water

ik weet niet zo goed wanneer ik ze moet gaan verpotten, de stammen lijken mij nog iets te fragiel, wel hebben ze beide mooie wortels onderin rondzwemmen en zijn ze hard gegaan.

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

Hoi,

Welke lamp precies? 600 watt is wat veel voor dat tentje lijkt me.

Die in dat bekertje vandaag nog verpotten. Die andere morgen.

Geen filter tegen de geur? Eens in bloei gaan ze hard ruiken. Stinken volgens mijn vrouw.
    Dat ruikt tot voor de deur. En als de wind juisr staat tot op de hoek. En dan hebde gezeik met nonkel .

Aloha.

Comment

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Hoeveel verbruikt de lamp? Dat ze zoveel watt hps vervangen is promobullshit. Uit China komen de meesten sowieso. Ik vermoed dat je hooguit een 120 watter oid hebt aangekocht, maja je zult er wel wat wiet vanaf krijgen. Die standen is ietwat passé, full-spectrum gelig led.licht is zowat de led standaard geworden op led gebied. Check Mars Hydro, Gtools, primaklima, spider farmer, zeus, attis, ... veel goeie lampen te verkrijgen.

Als.je als.beginner 0,5 gram.per watt kunt kweken, dan ben je erg goed bezig. Remco hier op het forum hebben we al 2.1 gram per watt zien kweken. Maar dat is voor de gevorderden. Met een toplamp.

Na je genetica is je lamp het allerbelangrijkst. De rest is van ondergeschikt belang. En dan kun je het alsnog op 100 manieren naar de knoppen helpen.

Maar echt moeilijk is het ook niet.
      Last edited by kelderkastje; 9 February 2022, 21:18. Reden: Vaut

• jonkocrab
      jonkocrab commented
      Editing a comment
      kelderkastje Hoeveel watt ga ik meten en laat ik hier nog weten aan je! ben erg benieuwd , Ik had volgens mij gelezen dat de lamp full spectrum geeft wanneer beide standen tegelijk aan staan, dus kan ik het onderverdelen in 3 losse licht standen.

doe je die berekening van gram per wattage dus met de afgemeten wattage x opbrengst , nat of droog?

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Droog.

Je eerste kweekje zonder toezicht en helpende hand, leuk! Maar tips zijn welkom..

Ik verkeer in tweestrijd.. Zonder, met, wel, niet

Die plantjes kan je wel verpotten, al laaang zelfs
    Direct in de grote potten is geen enkel probleem.
    Lamp mag er waarschijnlijk ook wel dichter op, de plantjes zijn flink gestrekt. Met het verpotten kan je ze tot aan de lobblaadjes ingraven. Dan is je plantje weer een paar cm kleiner..
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

• jonkocrab
      jonkocrab commented
      Editing a comment
      haha nou gelijk maar doen dan! kan ik dan gelijk starten met het voedingsschema?

lamp gaat er na het verpotten gelijk korter op!

dank!

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      De meeste potgrond is voorbemest waardoor je niet gelijk hoeft te beginnen met voeding. Het is een beetje afhankelijk van welke potgrond je gebruikt (en je planten), maar meestal ga je voeden na 2-6 weken..

Succes met je kweek!

Je hebt een passieve lucht uitlaat, en een actieve inlaat?
    Dat is een beetje anders dan wij het zouden doen. Heb je ook iets van een koolstof filter?

Heb je topic overigens verplaatst naar het juiste subforum. Binnen kweekverslagen.

Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Comment

Succes, subke gedaan .
      Ganja always does the trick.

Comment

Een koolstoffilter is toch nodig hoor.
        Zoals Kelderkastje al aangaf gaan ze heel hard ruiken in bloei. Misschien is het niet nodig volgens jou maar mss is er iemand in de buurt ook aan het kweken en krijgt hij problemen door jou geur die er ontsnapt🤷‍♂️
        Veel succes met je kweekje😉
        "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

Comment

• jonkocrab
          jonkocrab commented
          Editing a comment
          heb er nog 1! wanneer het nodig word hang ik em er in ! thx

Hoe oud zijn je plantjes nu dan?

Comment

• jonkocrab
          jonkocrab commented
          Editing a comment
          10 jan zaadjes geplant!

Suc6 met je kweek, kom wel af en toe aanwippen