20220406_144153.jpg Dit worden ze, stapsgewijs.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Oldskool
Collapse
X
-
-
Ben er al aanMaar wel met THC in. CBD zaden: CBD Mango Haze, CBD Shark Shock, CBD MediHaze, CBD Indica Mix, CBD Divine, CBD 3D, CBD PureHaze. Maar daar zet ik altijd maar 1, maximum 3 van. Heb nu Super Silver Haze in voorgroei. Dus als deze ronde klaar is gaat de focus daar naartoe.
Ohja, en bedankt
-
-
- Likes 1
Comment
-
Die vezels dat je ziet zijn voeding voor de grond, om haar levend te houden en suikers af te geven. De SSH krijgt nu 2L stoffen potten om hierin sterk te wortelen. Heel lichte en luchtige aarde is essentieel om de zuurstof in de bodem te houden tijdens een biologische kweek. De grond leeft en ademt.
-
De klonen van die Neville hybride doen het goed en zijn voldoende doorworteld om uit de miniserre te halen. Gewoon genomen van een zaadplant in volle bloei en dan in reveg gezet.
20220408_104211.jpgKeep it simple and don’t invent with your mouth.
- Likes 1
Comment
-
“Alles wat daarbij komt kijken” is een ruim begrip.Als hobbyteler hoef je niet zo een ruim selectieproces te handhaven hoor. De juiste man selecteren vereist wel meer tijd dan de juiste vrouw, maar je moet ergens beginnen he. Eens je een gewenste vrouw hebt, kan je haar wel altijd selfen om het selectieproces van de man te ontlopen.
-
Ik wil simpel beginnen,
Eerst maar eens een rondje regulier zaad (2-3 soortjes). Dan op een andere kamer een mannentent zetten.
Dan wil ik van de dames maar een paar toppen bevruchten voor zaad (met een kwastje) en dan verder afbloeien.
Dan heb ik een paar soorten zaadjes, en daar kloot ik dan wel verder mee aan
Maar we zien wel, ik zit nu wel in een lekkere flow zeg maar, geen zin en tijd om iets te veranderen
-
Waar het om draait is “plaats”. Plaats en stroom. Ik ben verschoten van mijn elektriciteit dus kweek veel minder dan waar ik tijd en zin voor heb. Gisteren nog een mannelijke Afghan Haze naar de compost gebracht. Ik doe het met veel minder nu en bloei op 11/13, eindig op 10/14.
In groei gebruik ik zelfs zoveel mogelijk zonlicht. De energiefactuur is een doodsteek op de hobby.
Zin en plaats met overschot, maar doe het gedwongen met minder onder minder licht. Als het aan mij lag sliepen we op de zetel en nam ik de hele kamer met rekken vol. Maar het is wat het is...
-
Ziet er prima uit die Neville hybride en dat je die in volle bloei hebt genomen is er niet meer aan af te zien. Heb ook wel eens stekken gerevegged maar het was mij te traag allemaal. Het is wel ideaal natuurlijk als je wilt selecteren en geen onnodig werk wilt hebben. Begin net aan een zaadkweek vamn zestien Afghani #1 en kijk nu al tegen het stekken op. Misschien toch maar weer eens doen in volle bloei.
En ja de stroom is echt enorm duur. Ik houd mijn hart vast nu dat nog duurder wordt....
Comment
-
Ja de toppen zijn al zo dik als mijn arm, moeten nog 2 maand misschien. Sowieso ga ik de rest van de zaden ter vergelijking plaatsen en dan de betere bewaren. Maar nog zoveel anders te doen eerst...
Ik neem gewoon de stekken, plaats dat in de miniserre, sproei de grond, stekken en kap nat, leg een 2x18watt tl lamp op de kap. Dan dagelijks luchten, maar gewoon vochtig houden en niet zeiknat. Dat is dus niet dagelijks nat sproeien maar 2x in de week, maximum. Als ze tegen de kap gegroeid zijn is het proces voltooid en kan je die er afhalen. Effe in de gaten houden en desnoods terug opzetten, maar is meestal niet nodig. Eens geworteld en gepot gaat dat niet meer zo traag hoor
-
-
Keep it simple and don’t invent with your mouth.
- Likes 2
Comment
-
Ik zoek nu landrasje in de richting van de legendarische Punto Rojo. Heb er al aardig wat vergeleken. Weet niet waar te beginnen en waar het geld voor de elektriciteit te halen haha.
Sowieso ga ik terug in de tijd en niet meer vooruit. Kon ik de elektriciteit betalen, mijn kamer stond meteen vol. Maar ik ben een arme boer.
-
Cool ! Ik heb net bij sensi nog een hoop zaad gekocht waaronder de Jamaican pearl feminised. Geen volledig zuiver landras, maar toch 85 % Sativa bloed. Binnen een paar rondjes, als ik nog eens goed overmoedig ben, ga ik dat beest proberen te temmen in m'n kastje.
ook voor de grap eens een 1 op 1 cbd/THC soortje meegepakt ( black Harlequin). Nu ik m'n 2e kastje heb lijkt het me nog wel leuk om een rustgevend alldaylong smokeske in huis te hebben.
Grow grow grow!
Comment
-
TO kill or not to kill? De Neville hybride is ergens in mei klaar. Maar de super Malawi gaat nog 2 maand moeten. Ik heb ze gelijktijdig in bloei gezet, maar ze runnen niet synchroon. Daar was niet op gerekend... Die Neville vertrok als een speer terwijl die Super Malawi maar recent echt is beginnen doorschieten.
Ik kan complete heiligschennis plegen en ze op gelijke hoogte brengen met de Silver Haze die ik opzij heb staan. Maar dan nog neemt ze ruim een vierde van de plaats weg. Moest de elektriciteit geen issue zijn, er was geen probleem. Maar het moet wel een beetje rendabel zijn om met een goede overschot aan een zadenronde te beginnen.
Ik zet nooit meer verschillende haze naast elkaar waar ik met onbekende feno’s heb te maken. 1 per keerKeep it simple and don’t invent with your mouth.
Comment
Comment