Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De dames van bas

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

23-10-22

Hallo mede grower's en blower's

Heb niet echt wat te vertellen
    Ze gaan lekker na mijn idee ondanks dat het niet heel warm in de tent word en heb de afzuigin al op 50% van het vermogen staan
    1 lamp hangt al tegen het plafon die andere ook bijna

1 plant is iets groter dan 70 cm dat word nog spannend

20221022_220227.jpg 20221022_220247.jpg 20221022_221601.jpg 20221022_221606.jpg 20221022_221617.jpg 20221022_221653.jpg

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Mooi!

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ow ja sorry typfout, ben te snel. Ja dan zullen je pamntem een stuk trager gaan. Kweek je in de stal of garage?

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Dit vind ik altijd een mooie fase. Begin van de topjes van die steeltjes met pluisjes eraan.

Ik vind ze er mooi bijstaan maar zou de lampen er nu veel dichter op zetten. Door de lampen steeds te verhogen groeien ze er naartoe terwijl ze moeten bloeien.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Ze hangen aldoor op 60 cm van de hoogste top op hoeveel moet ik hem dan hangen 50 ?

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Als ze 60cm van de hoogste top hangen, dan krijgt de rest allemaal onvoldoende licht. Toen ik nog met hps werkte had ik een 600 watter in de volle bloei op 30-40 cm van de hoogste top, de dan ook niet zelden verschroeide. Maar de toppen daar onder waren harder dan ze geweest waren als ik de hoogste top gespaard had.

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Dan hang ik hem vanavond op 50 cm van de plant en zie Dan wel tot hoe ver ik durf te zakken in afstand

24-10-22

Hallo medde hobbyisten

ik heb de lamp gisteren avond iets verlaagt ze hangen nu 50 cm boven de knoppen en zie ook nog geen tekenen van hitte stress na een dag gedraaid te hebben

1 plant had vandaag dorst
    Die heeft een liter water gehad met voeding

calmag 0.3 ec 0.6

​bloom stimolater 0.5 dit doet niks met ec

1 component 1ec

Heb nog nooit zo weinig voeding gebruikt als deze ronde en ze doen het er niet minder om

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zolang je geen lichtstress ziet kan je gerust de lamp nog wat laten zakken, zo intens is dat hps licht niet.

Op aarde begin ik pas met voeden als de bladeren lichter van kleur worden, dit was bij mijn net afgeronde kweek pas in week drie 12/12.

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Oke,
      Dan kun je nu gaan twijfelen of nóg minder voeding hetzelfde resultaat (of beter) had gegeven...

Hehehe

Wat ik zeggen wil, is dat er altijd wel iets is waarvan je denkt: wat als??
      Ik wel in ieder geval

Sommige dames, zoals mijn Sensi Skunk van laatst, doen het super op volledige voeding, andere doen hetzelfde met veel minder. Ligt aan de dame in kwestie. Maar in het algemeen is driekwart basisvoeding en een kwart supplementen voldoende

• atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Oke,
      Dan kun je nu gaan twijfelen of nóg minder voeding hetzelfde resultaat (of beter) had gegeven...
      Te weinig voeding ga je zien , en te veel vertraagt eerst de boel zonder echt zichtbaar te zijn.

Een uitkomst voor grondteelt is eigenlijk zo'n goede grond EC meter , die met 2 van die pennen het liefst.

25-10-22

Ik heb besloten dat ik me volgende ronde gewoon overdag de lamp laat branden
    kan ik af en toe even kijken en kan ik ze ook wat precieser water geven en het is dan geen verplichting om laat te gaan slapen om dat ik de plantjes toch een beetje in de gaten moet houden en als er iets gebuurt ben ik er eerder bij

Comment

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Als Het aan gaat geef ik na ongeveer 2 uur voedingwater, en dan kijk ik een ronden langs de Dames, wat weg halen en dan vertel ik een verhaaltje en sluit de kast weer...

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Indd Hork ben nu al gesloopt en de bloei is nog maar net begonnen
      Ik over 2 maandjes ik ook KnetterMug lekker genieten van de plantjes
      Dat zijn wel mooie tijden Bo$wachter nu ik er over na denk is het tegen die tijd wintertijd dan zet ik hem 21:00 aan

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Gvd zo had ik er nog niet eens over na gedacht met wintertijd😂 kwam al beter uit qua werk. Heb meteen de klok van 11/23 naar 9/21 gezet. 👍🏻

Je planten staan er goed bij in ieder geval.

Comment

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Ben er zelf ook tevreden over. Thx man

27-10-22

Hallo grower's en blower's

Het gaat nog steets de goede kant op met me plantjes nog mooi groen en ze beginnen nu echt lekker te ruiken.

Ze zijn nu 8 weken en 1 dag

4 weken groei
    3 weken voorbloei
    1 week echte bloei + 1 dag

De temperatuur
    lamp aan
    bij de toppen is het 21 +/-
    En op de hoogte van de aarde is het 17 +/-
    lamp uit
    18 +/-
    Lv is eigelijk wat te hoog en zou niet weten wat ik daar nog aan kan doen ontbladeren zie ik niet zitten ontvochter heb ik niet en als ik me stofbox hoger zet word het te koud in de tent lv zit meestal rond de 70% er iets onder meestal

de lamp hangt op 50 cm +/-

Kijk altijd 2 keer perdag of ze wat nodig hebben tot nu toe gaat dat wel goed soms loopt de meter wel op tot 300 m bars en de toplaag is dan nog best vochtig dus dat zal niet zo een ramp zijn na mijn idee

Rechtsvoor en die 2 er achter zijn big bud de 2 de van rechts is een northern Light en daar naast is volgens mij een big bud en achter de 3 van rechts is een critical

20221027_100639.jpg
    de lings is een critical en de 2 daar achter ook en de 2 de van lings is een northern Light
    20221027_100710.jpg
    De toppen beginnen al mooi op te zwellen en de suikerblaatjes zit ook al aardig wat trichromen op dit vind ik de mooiste periode van het groot brengen van de plantjes
    20221027_100720.jpg 20221027_100736.jpg 20221027_100747.jpg
    Dat was het het wel zo beetje

Last edited by Bas Haze; 27 October 2022, 21:33.

Comment

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Dat heb ik gezien en die van jou staan er ook goed bij. Ik ben ook erg benieuwd wat de big bud bij jou opbrengt. hoelang kweek je nu al ? Monkey Man

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Dit is me 4e ronde nu een jaar bezig. En voor het eerst nu met led bezig in ronde 4. En me grote fouten liggen nu vaak bij me zelf gemakzucht en soms denken dat zal wel kunnen of goed zitten. In het begin was ik veel voorzichtiger. Dus ik moet weer even een stapje terug.

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Kweek je het hele jaar door dat zou dan betekent dat je een jaar kweekt.
      Dat houd je weer van de straat en het is nog rustgevende ook

Nog een paar foto's van de toppen

28-10-22 zijn ze genomen

20221028_053840.jpg 20221028_053846.jpg 20221028_053857.jpg 20221028_053908.jpg 20221028_053912.jpg 20221028_055414.jpg 20221028_055425.jpg 20221028_055432.jpg 20221028_055442.jpg 20221028_055447.jpg 20221028_055507.jpg 20221028_055523.jpg

Comment

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      👍🏼🫵🏼👍🏼

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Dank u alle ben er zelf ook erg tevreden over

01-11-22

hallo grower's en blower's

Het gaat goed met de plantjes hier en daar wel een plekjes op somige bladeren of op de puntjes kan me niet voor stellen dat ik te veel voeding heb gegeven maar even in de gaten houden

De top ontwikkeling gaat best snel op het moment

voeding geven is best lastig geworden om dat eene drink sneller dan de andere
    dus heb er maar stokjes in gedaan om de kunnen onthouden welke wat aan voeding heeft gehad

Morgen zijn ze
    9 weken
    Waar van 4 weken groei
    3 weken voorbloei
    2 echte bloei

De groei is er wel aardig uit de grootste is iets groter dan 70cm veder gaat me meet lintje niet

20221101_210629.jpg 20221101_210710.jpg 20221101_210848.jpg 20221101_211039.jpg 20221101_211101.jpg 20221101_211105.jpg 20221101_211110.jpg 20221101_211124.jpg 20221101_211131.jpg 20221101_211135.jpg 20221101_211141.jpg 20221101_211147.jpg
    dit was een plantje met achter stand niks aan gedaan alleen een de 2 onderste takken er af geknipt niet getopt ze is echt flink gegroeid het is een big bud
    20221101_212552.jpgvolgende keer zal ik is wat foto's in het donker maken

En van af nu krijgen ze elke water beurden voeding mee

Comment

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Netjes groen ze staan lekker met de handen in de lucht gaat prima hier

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Hou me handen liever laag zo dat ik bij de plantjes kan.
      Thx man ben er zelf ook erg tevreden over het zou best wel eens me beste ronde ooit kunnen worden zou wel gaaf zijn als meer grammen per m2 er afhalen dan de voor gaan de jaren
      Last edited by Bas Haze; 2 November 2022, 15:04.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      met 600watt hps moet je wel makkelijk 500gram kunn halen

nog wat foto's 02-11-22

20221102_090456.jpg 20221102_090507.jpg 20221102_090528.jpg 20221102_090537.jpg 20221102_090743.jpg
    Gaar wel lekker zo als zien ze beginnen nu wel om meer voeding te vragen als je goed kijkt zitten er een paar iets lichtere plantjes tussen

Comment

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Ze doen het er prima op na mijn idee

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Ziet er zeker goed uit 😁👌

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Thx KnetterMug

03-11-22

Gisteren toen ik me tent open dacht ik al wat geels te zien zie ik denk dat het een voeding te kort is het is inmiddels wel veel erger geworden en het is niet bij 1 plant gebleven 2 anderen hebben het zelfde, dat Brenkt me wel aan het twijfelen of het meschien toch een blokkade is zal morgen even foto's maken van de plantjes. op de foto's van de vorge post viel het me al op weet iemand wat ik er tegen kan doen en wat het probleem is ?

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bij ph fluctuaties (gewichtig woord he) krijg je niet alleen verkleurd blad, maar ook bruine vlekken. Deze zitten ook in het midden van de plant.

Heel toevallig is vorige week mijn ph meter kaduuk gegaan, en één dame heeft daar last van. Growweedeasy heeft mooie foto's daarvan. Sowieso een goeie site om te tjekken bij bladproblemen

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Ja Ongeveer Takketoelli

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Ik heb even opgezocht wat fluctuaties is dat zou indd wel de dron van de verkleuring kunnen zijn

met zoon ding makkelijker kan niet
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

Ziet er goed uit!

Steek je vinger eens in de potten bij de gele planten om uit te sluiten dat het geen dorst is.
      Wanneer de pH fluctueert dan zouden alle planten daarmee moeten kampen want je voedt ze uit hetzelfde vat lijkt me.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        2de x afzuren blijft het stabiel of voedings vat nemen kan je makkelijker stabiel houden omdat je naar beetje hoeft bij te sturen alleen in ph - zit ook voeding in

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dat die pH oploopt is niet zo spannend, want dat gebeurt ook in je potten. Beter een keer wateren met een iets te hoge pH waarde dan de planten droog te laten staan want dan is de pH nog hoger in met medium plus de Ec.

• Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Dat is wel handig om te weten
        Voorlopig geef ik ff gewoon water tot me metertje binnen is

08-11-22

er is nog niet veel veranderd met me plantjes zit nog steets te wachten op me pH meter

De plantjes hebben wel een flinke wat stress beleeft de vergeling gaat op moment nog langzaam door en ze drinken ook een stuk minder

Op moment geef ik gewoon kraan water zonder voeding, weet niet wat wijsheid is er wel een beetjes voeding bij doen of niet. ik heb het idee dat het de blokkade dan erger maakt ?

Temperatuur
      Lamp aan 20c
      Lamp uit 18c

hoop dat me metertje snel binnen komt

20221108_090401.jpg 20221108_090411.jpg 20221108_090418.jpg

Comment

• Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Bij mij werd het vet snel ineens geel en gegeven moment ook met spikkels erop. Terwijl ik hoger in me pk booster was gaan zitten. Uiteindelijk magnesium tekort wat hij niet genoeg uit bestaande voedingen kreeg. Dus nu calmag los er nog bij gaan geven.

• Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Ik geef altijd 1 keer per week calmag en dat probeer ik wel een beetje aan te houden ook al is de pH waarde niet goed (het is even niet anders)

• Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Hoop dat ze niet nog een keer een klap krijgen als ik me nieuwe metertje ga gebruiken

Ik denk echt iets met een tekort aan water , de ph zit wel goed ,bladeren staan ook goed , zijn niet dof of slap.

Je hebt ook al meerdere keren voeding gegeven toch? ?

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dat ze minder zijn gaan drinken is inderdaad een indicatie dat ze te droog hebben gestaan.

• Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Ja dat heb ik meerdere keren gedaan @amosphere1 vandaag 1 plant een aardige hoeveel heit aan voeding gegeven schoot een beetje uit kwam op 1.9 ec uit deze plant was wel al behoorlijk geel

10-11-22

De plantjes zijn nu 10 weken oud
      waar van 4 weken groei
      3 weken voorbloei
      3 weken echte bloei

Temperatuur
      Lamp aan 22c
      lamp uit 19c

lv zit ergens rond de 60

Het gaat deze ronde niet helemaal hoe ik het zou willen ze worden langzaam aan geler en geler. (Baal er wel van)
      ik geef ze nu gewoon iedere water beurt voeding mee bloom stimolater 0.5 ml ec van 1.3
      Het helpt jammer genoeg niet echt maar blijf gewoon geven meschien breid de gele bladeren minder snel uit

Somige zijn nog mooi groen

ze drinken wel een stuk minder dan voor dat ze geel wereden
      Top groei is nog wel aardig alleen somige plantjes hebben banaantjes in de toppen

ik wacht nog steets op me metertje als het er volgende week nog niet is ga ik maar is mailen

20221109_212042.jpg 20221109_212056.jpg 20221109_212107.jpg

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Bij Welke zaadboer heb je eigenlijk besteld?

• Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Free seeds online. dit is de eerste keer dat ik herma van hun zaad heb de tent was ook nieuw

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Aah vandaar dat je zo aan t twijfelen bent waar t aan ligt. Wat voor merk tent heb je eigenlijk?
    Bezig...
    X