Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 x Amnesia Haze(auto) + 1 x Northern Light (auto)

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1 x Amnesia Haze(auto) + 1 x Northern Light (auto)

    Korting op 420shop
    Nou hierbij mijn 2° kweekverslagje.

    Deze zomer al een vrij goede buitenkweek gehad, nu het weer buiten niet meer zo optimaal is, gaan we een poging binnen proberen!

    Ik kweek in een tentje van 80x80, met een led apollo 8 (300Watt) die ik voor een prijsje op de kop kon tikken.

    In mijn buitenkweekje had ik verschillende kush zaden geplant, maar heb jammer genoeg 1 plant moeten weg doen, de serre ging het anders niet meer kunnen navertellen...

    2 jaar geleden heb ik al eens een binnenkweekje gedaan, maar dan vrij amateuristisch (zit nog steeds op da niveau vrees ik). Dus alle tips of opmerkingen zijn zeker welkom!

    De 2 zaden zijn ondertussen al ontkiemd en baden al onder het apollo licht. beiden ongeveer op 35 cm van licht (om veel strekken wat te voorkomen) mijn lichtschakelaar staat momenteel op 18/6, ik las verschillende meningen over autoflowers dat 24/24 ook goed was, maar met de huidige energieprijzen opteer ik toch de 18/6

    Mijn grootste struikelblok bij voorgaande kweken is vooral naar voeding toe, wat en vanaf wnr welke voeding het best aangeraden is. Ook de keuze van de grote van pot ben ik soms twijfelachtig in.

    Momenteel luchtvochtigheid van 45% (is dit optimaal?) ik heb nog potje water in de tent zelf staan om de lv wat op trekken

    en een temperatuur van 23°c

    Ik was nog aan het twijfelen om er misschien nog eentje extra bij te zetten, maar de grootte van mijn tent gaat dit vrees ik niet toelaten want ik ben van plan te gaan scroggen met de twee dames.

    btw alles hangt momenteel nog vrij amateurisch aan elkaar, maar de bevestigings-koordjes van de lamp en de afzuiging zijn onderweg met de post :p

    grtzzz


    (nog fotoke van mijn te gestrekte planten deze zomer bijgevoegd)
    Attached Files
  • Answer selected by Snydere at 18 October 2022, 17:46.

    Probeer je de zaailing bang te maken door het schaartje naast haar te laten liggen? Psychisch martelen mer het doel om jaar sneller te laten groeien🤔🤔😆

    Comment


    • Snydere
      Snydere commented
      Editing a comment
      Jep! jij hebt me door :p zou dit helpen of niet xD

    • Snydere
      Snydere commented
      Editing a comment
      als ik de northern light nu bekijk, heeft het dreigend schaartje toch geholpen hoor!

    #2
    20-4 kan ook of daarrond. Grow bags van 30 l zou mijn keuze zijn . Als ze blijven strekken nog wat dichter he. Succes , subke !
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Snydere
      Snydere commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de tip, ik las inderdaad al eens over deze growbags, dat de wortels hierdoor ook beter ontwikkelen en zo. Maar ik vroeg me af ofdat je bij deze bags dan ook telkens langs onder water geeft dmv de bag op zo'n schaaltje te zetten, of dien je steeds langs bovenaan water te geven? ik las dat dit niet echt gunstig is?
      (inderdaad ik ben nog een leek :p )

      grts

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ik geef idd enkel langs boven water. Maar es te veel of te weinig is minder erg met bags vind ik. Het kan langs onder met een schotel, dan blijven ze wel wat langer nat en verzadigd denk ik. Ze hebben zuurstof langs de zijwanden ivm pvc en dat maakt ze beter in mijn ogen.

    #3
    dag 5!

    beide dames zijn al goed aan het strekken en genieten van zonnetje die straalt boven hen.
    en onder het motto als het licht schijnt voor 2 kan het evengoed schijnen voor 3
    dit weekend heb ik er nog een kush zaadje (auto) bijgezet zodat ze toch nog wat extra gezelschap hebben.
    zoals je kan zien op de foto's heb ik hen alle drie op een schaaltje gezet dat ik hen langsonder water kan geven.

    Ik ben van plan dagelijks 100ml te geven tot dat ik hen verpot, is dit te weinig of te veel? ik hoorde reeds van enkelen dat dit veel te veel is en dat het beter is elke plant afzonderlijk langs boven 10 a 20ml geef?

    Ook had ik nog een vraag voor mijn plant (amnesia auto) die ik later gezaaid heb in mijn serre, ik veronderstel dat ie bijna klaar is om geslacht te worden, maar de dikte van de toppen valt me zwaar tegen. ik gaf nochtans wat extra booster in de bloeiperiode, maar hij is er nooit echt volledig doorgekomen volgens mij. Zoals je ziet is de hoofdtop al wel klaar om geoogst te worden, maar ik zit vooral in dilemma ofdat ik hem nog effe laat staan zodat de onderste toppen ook nog verder evolueren. ik gaf de laatste weken plagron bloom + green sensation (zet ik dit in apart topic of ?)


    tips & tricks zijn welkom!!


    grts
    Attached Files

    Comment


      #4
      Trichomen checken van je buitenplant, als de meeste milky zijn zou je kunnen oogsten, maar de meeste wachten tot er wat amber waarneembaar is. When To Harvest NL.jpg
      Zou de plantjes niet te veel geven, 10 tot 20 ml per plantje is volop genoeg, volgende keer de grond eerst inwateren, dan hoef je minimaal een week niks te geven.
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        waarom zou je lv omhoog willen hebben wou dat ik dat de hele kweek had zo laag dan ga je een perfecte ronde draaien

      #5
      dag 7

      Hellowkes!

      De baby's groeien traag maar gestaag! maaaar ik zit met wat problemen!

      Blijkbaar is er beslist dat we toch nog een goede nazomer krijgen, en natuurlijk warmt het dan wel wat op in mijn zoldertje
      Vandaag stond ik op LV: 35% en temp 24°c

      De Lv moet ik sws omhoog krijgen, ik las alreeds dat er bevochtigers bestaan, maar ik wil met deze dure energie prijzen toch alles zo goedkoop mogelijk oplossen (gierig zoals ik ben)
      Momenteel probeer ik deze LV omhoog te krijgen door overal in de tent kleine potjes met water te zetten, blijkbaar is dit een kosteloze en makkelijke oplossing?

      Ik las dat het een goede oplossing is om een vernevelaar te gebruiken, maar waar, wnr en hoeveel moet je dan sprayen (klinkt zo'n domme vraag!) omdat ik ook al las dat de bladeren van je plant kunnen verbranden eens ze effectief nat zijn.
      momenteel is mijn verluchtingsgat benenden van mijn tent gesloten (zie foto), is dit een reden van de hoge LV ? Deze beter gesloten houden of open houden?

      Op de foto zie je ook dat ik mijn knipschaar op het ene potje gelegd heb, dit plantje heeft er voor gekozen om toch wat schuin te groeien.


      Tips & Tricks steeds welkom!

      Grtzz

      Attached Files

      Comment


        #6
        Probeer je de zaailing bang te maken door het schaartje naast haar te laten liggen? Psychisch martelen mer het doel om jaar sneller te laten groeien🤔🤔😆

        Comment


        • Snydere
          Snydere commented
          Editing a comment
          Jep! jij hebt me door :p zou dit helpen of niet xD

        • Snydere
          Snydere commented
          Editing a comment
          als ik de northern light nu bekijk, heeft het dreigend schaartje toch geholpen hoor!

        #7
        Bevochtigen is niet nodig, wortels zijn actiever zo. Enkel stekken die geen wortels hebben doen het via het blad en hoge lv.

        dus 35% is zeker niet erg, en sproeien gaan ze ook niet van verbeteren, mss bij strek lamp tikkelke lager. Maar ziet er goed uit he!
        Ganja always does the trick.

        Comment


          #8
          dag 9 (verhuisdag!)

          De worteltjes kwamen met de ochtendstond al piepen uit de grond, dus dacht ik, het is een mooie dag om de verhuis in te zetten.

          Jammergenoeg verliep die niet volledig volgens volgens plan. De wortels van Kush lieten het wat afweten (en ik ook) dus viel ze maar pardoes op de grond (hopelijk overleefd ze het!)

          Ze zijn allen samen verhuisd naar potten van 15L. (Vanaf nu enkel water langs onder, of nog effe langs boven ook?)

          Ook zijt mijn LV er al beter uit, en temperatuur blijft nog steeds op peil, dus das toch al wat goed nieuws!
          Ze krijgen er ook nog een gezelschapje bij, ik wil eens experimenteren en tussen al de autoflowers ook een gewoon vrouwke der tussen zetten. let's try out!

          De tent heeft er nog een fan bij gekregen, nu weet ik wel niet of ie niet te direct staat te blazen op de planten.

          Tips & Tricks are welcome!

          grts
          Attached Files

          Comment


            #9
            Dag 14

            Dag 14, en ik moet dringend mijn onderwerp titel veranderen, er zijn inmiddels toch al 2 plantjes bijgekomen (waaronder de kush auto & chees (feminized)
            Nu hoor ik al sommige denken, feminized samen zetten met auto is dat een goed idee? zie het als een probeersel

            Ik heb ondertussen ook een wat praktischere manier gevonden om mijn LED-lamp op te hangen (ipv te sukkelen met oude broeksriemen )

            De LED hangt te schijnen op een hoogte van ongeveer 35 cm (nog te hoog of te laag?) , omdat ik toch merkte dat sommige zaailingen zich al wat groter durven te wanen.
            Het probleem met de LV blijkt opgelost te zijn, gemiddeld varieer ik tussen de 55-65%, het is niet ideaal, maar het kan er mee door.
            Ook de temperatuur varieert tussen de 19° en de 22°C, daar kan ik ook best mee leven.

            Ook merk ik toch een duidelijk verschil sinds ik de ventilator erbij gehangen heb dat sommige hun wortel toch serieus verdikt door die fameuze tegenwind dat ze ontvangen (me happy)

            Ik heb me voor voeding gebaseerd op het alom bekend plagron-schema. Voor komende 2 weken geef ik enkel powerroots en grow.

            Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met de biobizz tablets? ik overweeg om misschien om hiernaar over te stappen.

            momenteel vrij content over de evolutie van de vrouwkes!

            Tips & Tricks are welcome!​

            grts

            Attached Files

            Comment


            • Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              wel bijzonder iedereen wil de lv naar beneden hebben en jij omhoog wil je zo graag top rot ofzo lv moet je niet willen hoog laag is vele malen beter

            • Snydere
              Snydere commented
              Editing a comment
              ik dacht dat een hogere LV in deze fase wel nodig was ?

            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Hoge lv kan in deze fase geen kwaad

            #10
            Thaha ja idd dat bedoelde ik😜

            Comment


              #11
              Dag 20

              De dames staan ondertussen al 14 dagen onder het LED-zonnetje te baden en genieten hier met volle teugen van.
              Zichtbaar de ene al wat meer dan de andere.

              De Northern Light en Amnesia haze doen het perfect. beiden strekken zich voluit en ik zie wel duidelijkere dikkere stam komen.
              De Kush & Cheese komen nog wat achter spartelen maar da komt wel nog goed.

              Vandaag krijg ik normaal het pakketje met de Easy Grow/Bloom Booster tablets binnen.
              Ik ben van plan om vanaf nu enkel nog deze deze tablets te geven, en niets anders meer dan dit. (enkel misschien 1 x week vita race).
              Met het water geven ben ik wat te opportunistisch geweest denk ik. Ik merk dat de dames ook wel enkele dagen zonder kunnen. Dit probeer ik wat te beperken in hun volgende levens-maanden.

              Ik merkte wel bij sommige er van dat verschillende bladeren wat gekruld naar binnen staan (zie foto), kan dit wijzen op een bladprobleem of een voedingstekort?

              De lamp hangt nog steeds op ongeveer dezelfde hoogte, ik wil nog dat de 2 laatst bijgekomen vrouwkes nog wa groter komen eerst.

              Nu vroeg me ook af of dat het interessant was om een scrog nog uit te bouwen? ik heb wat te overmoedig geweest door op mijn kleine oppervlakte 4 planten te zetten, maar het ontkiemen ging vlotter dan ik had gedacht.


              Tips & Tricks are welcome!

              grts
              Attached Files

              Comment


              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Je kan scroggen maar kost wat tijd om te binden. Sog is ook goed he hier om de tent vol te krijgen

              • Snydere
                Snydere commented
                Editing a comment
                heb al wa research gedaan over sog en scrog, maar ik zie het verschil nie echt ?

              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Is eigenlijk gewoon meer planten en niks er aan doen sea of green , en rapper kunnen schakelen ook daardoor

              #12
              Cheers mede-hobby-kwekers!

              we zijn exact een maandje verder vandaag en ik wil jullie toch nog om wat raad en tips vragen.

              Ik veronderstel dat de meeste dames ongeveer de bloei naderen. graag jullie mening.

              Ik heb vandaag nogmaals groeivoeding gegeven en dit zal de laatste keer hoogstwss zijn.

              ook heb ik wat geëperimenteerd met toppen. natuurlijk hierbij gehaperd aan het scrognet als gevolg dat 1 stam doorgeknakt is onder het gewicht (idd niet zo heel handig van mij)

              Ik vind ze al bij al er nog goed bijstaan momenteel

              zet ik het licht al op bloei of toch nog effe wachten?

              grtzzz
              Attached Files

              Comment


              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Kun je ze niet beide aanzetten?

              • Snydere
                Snydere commented
                Editing a comment
                ja da's ook een optie, ik weet alleen niet of dit al het goeie moment is, of dat ik best nog wat wacht hiervoor of niet?

              #13
              met elke plant zit ik wel met minimum 1 probleem

              de northern light veel te veel gestrekt
              de kush bladprobleem (tak afgekraakt)
              amnesia haze (is nog oke)

              duurt volgens mij ook lang tegen dat ze in bloei gaan

              cheese (is geen auto maar fem, dus hoe dat ik het ga oplossen met licht, nobody knoowss)

              kleine update
              Attached Files

              Comment


                #14
                Jeep medesmokers

                Nu had ik graag eens jullie mening gehad.

                op 16 september (ondertussen 40 dagen geleden) heb ik de AF jes verpot en onder groeilicht gestopt
                Alle planten heb ik ondertussen getopt, de ene al wat meer dan de andere (foutje van mij wss)

                Als ik de vooruitgang van anderen vergelijk die ongeveer van dezelfde dag bezig zijn, merk ik dat mijn planten het zoveel trager doen.

                Bij de ene heb ik al per ongeluk een tak afgebroken, de andere is veel te gestrekt omdat het licht te hoog stond, de amnesia wss te veel getopt, en bij allen wss ook te veel voeding gegeven

                ik zie ook nog nie echt bloeiverschijnselen denk ik, is het slim om het licht op bloei al te zetten en bloeivoeding te geven, of echt nog afwachten tot ik meer bloei zie?

                Ook heb ik het gevoel dat het echt allemaal heel kleine topjes worden en vrees ik weer voor zo'n fluffy wiet.

                Als er echt één plant er vanboven uit schiet is het wel de gefeminiseerd en de amnesia.

                Zijn er tips of tricks die jullie aanraden wat ik nog meer kan doen om de weinige toppen der nog aankomen toch nog wat aan te dikken of ben ik gewoon onnodig paranoia aan het slaan

                grtzz
                Attached Files

                Comment


                  #15
                  Wacht even hier gaat van alles door elkaar!!! Hebben ze nu wel of geen bloeiverschijnselen Als ze dat niet hebben, hoe kun je dan zien dat er kleine topjes worden? En qua compactheid toppen kun je nog helemaal niks zeggen. Normaal horen autoflowers toch wel al wat moeten bloeien na 40dagen. Frietbakker of cowboy?

                  Comment


                  • Snydere
                    Snydere commented
                    Editing a comment
                    Thaha goede vraag! net daarover ben ik het zelf niet zeker, hier en daar zie ik wel wat bloei maar niet echt uitgesproken.

                    frietbakker of cowboy? neem een mix van de twee vreezek

                  • Bas Haze
                    Bas Haze commented
                    Editing a comment
                    Die plantjes heben nog geen bloei toppen je kan pas tellen van af dat ze +/- 1 cm groot zijn ik heb niet veel verstand van autoflower het is alleen wel raar dat er nog niks in zit na 40 dagen zou bijna denken dat het feminis zijn
                Bezig...
                X