Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x amnesia 2 x diesel 60x60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Perfect hoor, houd er wel rekening mee dat autoflowers, tijd nodig hebben om bij te komen van al dat lst. Alles onder het net duwen, ook daar moet je op tijd mee stoppen. Anders groeit het niet meer boven het net.

Comment

• JosdeVos
      JosdeVos commented
      Editing a comment
      Ok, bedankt voor de tip! 😀
      Allemaal nieuw voor mij zo binnen kweken. Is een heel ander vak dan buiten de boer uithangen hehe! Op welke hoogte begin ik best te scroggen. Ik lees van 20 cm boven de pot tot en met 40cm...

Hoe oud zijn ze nu eigenlijk, ik lees dat je ze 30april ontkiemt hebt, 9mrt getransplanteerd en 12sept staan ze er nu bij. Of ik ben knetter moest het 10x lezen. Of jij bent een tijdreiziger. take me to your dealer👽🤣🤣

Comment

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Zo zie je maar hoe stoned iedereen is hier, was mij ook niet opgevallen haha👺💨

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Lachen toch

• JosdeVos
      JosdeVos commented
      Editing a comment
      Whoops! Wist niet dat ik zo kon falen, heftig wietje 😜

Je zegt dat je april bedoelde.mmaat hoe kun je nu zaadjes ontkiemen ik april als het maart is. Maat laat maar hangen. Zal wel aan mij liggen

Comment

• JosdeVos
      JosdeVos commented
      Editing a comment
      Sorry hang al even door hehe 😂

Even een ander vraagje ivm bamboo.

Ik plante een tweetal jar geleden jonge niet invasieve bamboo planjes rond een deel van de tuingrens.

Deze doet het niet slecht maar ook hier toch wat bladproblemen. Lijkt sterk op magnesium tekort of toch calcium? De 2e foto lijkt sterk of insecten die zich aan het volzuigen zijn...

Thx
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Niet invasief is idd maar een halve meter wortelgroei, waar de gewone bamboe tot 7 meter diep kan gaan. Max een meter en verspreid zich ook niet.

• JosdeVos
      JosdeVos commented
      Editing a comment
      Rietslang dat is em volgens mij inderdaad! 😀

• JosdeVos
      JosdeVos commented
      Editing a comment
      @wesleypipes ik hoop er toch op allesinds! 😀

Hier de eerste
    Attached Files

Comment

• JosdeVos
      JosdeVos commented
      Editing a comment
      Het lijken wel gaatjes gemaakt door trips of zo?

De plantjes hebben zich goed hersteld, geen groeiachterstand opgelopen want ze blijven gaan!

Nog steeds bladproblemen met de jonge diesel, het manifesteerd zich op ieder nieuw gevormd blad.

Straks wat foto's van nemen, maar het vrouwtje slaapt nog

Comment

Lap, ik was gisteren in de zetel in slaap gevallen.
      Vrouwke nr boven, ik vergeten de fan uit te zetten vr snachts.
      Heeft ze de hele boel met timer en alles uitgetrokken...

Dus ze hebben meer dan 12 uur donker gestaan,
      Temperatuur omlaag tot 14... Ca va nog...
      Vochtigheid naar 75 geschoten, ook geen ramp

Het zijn auto's gelukkig, ik hoop dat ze toch niet herma worden van 1 malig licht gebrek.

Hier zijn ze dan!
      Attached Files

Comment

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Oorlog om wietplantjes, dan ben je echt verslaafd!!!!!

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        En iedereen die hier kweekt om aan ze eigen rokertje te komen niet

Oorlog ja het gaat niet om.een paar euro ald je kweek in de soep loopt dr zit geld genoug in onze hobby ik zit niet aan de spullen van me vrouw en de vrouw niet aan de mijne zo simpel is het

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Gelukkig zijn ze nog jong en gaan ze er waarschijnlijk niks van merken

Haal dit spul bij de action voor je planten te binden ipv touw.
      E123AAD9-CC01-422A-8D75-D67C3708C876.png
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

• JosdeVos
        JosdeVos commented
        Editing a comment
        Morgen het eerste werk van de dag! 😀

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ik zou deze pijpenragers niet gebruiken de draadjes laten los en komen tussen je toppen te zitten.

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Kunichika daar heb ik zelf nog geen last van gehad zolang je ze niet knipt.

hallo volgens de foto's zijn ze te jong om vast te zitten, wacht even

Comment

• JosdeVos
        JosdeVos commented
        Editing a comment
        Ja heb besloten nog even te wachten, vanaf wanneer bind jij ze omlaag?

4 of 5 verdieping zelfs 6 en meer dan genoeg. maar laat ze alsjeblieft met rust als ze heel klein zijn, dat is beter voor ze.

Comment

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Wat bedoel je met 4 of 5 verdieping?

• JosdeVos
        JosdeVos commented
        Editing a comment
        Ze hebben gelukkig geen last van de interventie gehad. Wat me wel weer doet denken dat zo vroeg beginnen misschien echt mogelijk is. Alhoewel ik idd het nut niet zo inzie...

Ik zou nog een paar internodes wachten dan zijn de zijtakken van de andere nodes ook wat langer. Dan kan je die ook direct een kant op binden, dit spul werkt perfect
      Screenshot_20230321-233640.png

Comment

• JosdeVos
        JosdeVos commented
        Editing a comment
        Dus eigenlijk ongeveer waneer de plant bijna tot of over de pot gegroeid is?
        Dat heb ik al veel gelezen maar ook dat men er veel vroeger kan aan beginnen.
        Nu ik een beetje te vroeg begonnen ben om de planten buiten in de stal op te kweken, zal ik wss geen tijd genoeg hebben ol te wachten met de scrogg methode, dus gaan we vastbinden aan de pot.
        Uit de hema die plantenbinder?

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Een voorbeeldje ja

Mijn god. Nadat vrouwlief laatst de stekker uitgetrokken had, kreeg ze deze morgen een tweede tantrum. ​​​​​​

​​​​​Ze heeft namelijk de gehele nacht niet geslapen van de wietgeur, ze ruikt het overal...

De plantjes zijn echter nog maar enkele weken oud hehe.

Dus zoals ik mijn vrouw beloofd heb deze morgen, zal ze er deze avond geen last meer van hebben aangezien ze naar de stal verhuisd zijn, waar ik hen een kotje gemaakt heb, helemaal geisoleerd.

Nu mijn set up daar was in de 1e poging:

60x60x160
      Vsa 400w
      Hps 400w
      Afzuiger met koolstoffilter
      Fan

Wow!!
      Op 31 graden heb ik er de stekker uitgetrokken...
      Mijn idee was aangezien het buiten nog te koud is, dat de hps lamp wel vr de warmte kon zorgen.
      Ja hoor!! 😁
      In geen tijd naar 31.7...
      Nope. Nochtans goede ventilatie, maar dat tentje is te klein voor 400w...

Switch naar led terug, met als extra een verwarmingskacheltje met temp.

Nu hopen dat het goed geisoleerd is en het kacheltje niet te hard zijn best moet doen.
      ​​
      Attached Files

Comment

• JosdeVos
        JosdeVos commented
        Editing a comment
        Allemaal mogelijk! 😂
        Maar ik leef met 1 quote:
        Happy wife, happy life! 😀
        Geen idee wie ik quote, maar das een zekerheid in het leven!

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Dan hoop ik dat je ze snachts licht geeft om de temperatuur verschillen zo klein mogelijk te houden

• JosdeVos
        JosdeVos commented
        Editing a comment
        Ketelhuis. Nee ze staan op 18/6.
        Het kacheltje houd boven de 15 graden snachts. Overdag rond de 24. Dat is de theorie. Ik hoop dat het werkt.
        Het is volledig geisoleerd en ik merk dat het kacheltje maar om het uur eens 10m aanspringt. Lijkt me ok.

Deze morgen check up van de plantjes.
      Stonden in 11 graden brrrrr....

Had het kacheltje iets minder gezet zodat het toch niet de hele nacht moet draaien...

11 is gelukkig niet onder tien, maar ik ga het toch op 20 laten draaien en hopen dat april wat warmer wordt dan voorspeld.

Te enthousiast geweest, ik dacht snel een rondje autoflowers om de voorraad aan te maken en daarna werken we onze jaarvoorraad bij met enkele fems!! 😁
      Dan zou ik genoeg moeten hebben voor het seizoen en kunnen de lampen een half jaartje uit staan.

Maar goed, we zien wat de tijd brengt.

Niet te veel aangezien ik mijn 400w hps niet kan gebruiken in deze kleine tent, en ik verplicht ben mijn led ter vervanging van 250hps zal moeten gebruiken voor de bloei ook...

Of wat denken jullie??
      Wss gewoon nieuwe led kopen met hoger wattage?

😂 Haha!

Thx.

Comment

• MarkE
        MarkE commented
        Editing a comment
        Planten hebben ook een rust periode nodig om te groeien. Ik denk 4 uur minimaal donker is wel zo gezond voor ze.

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        De lamp laten branden is de goedkoopste optie wand dag en nacht temp wil je niet zo ver uitelkaar hebben en afjes kunnen het prima aan om op 24 uur licht te staan

Veel minder kans op toprot omdat dag en nacht temp constant is

Met afjes blijft het lastig om in te schatten kwa opbrengst maar met een 100 watt als je de gram de wat draait wat meestal wel lukt zit je rond de 100 gram

Opbrengst totaal voor je plantjes kan ook meer zijn als je goed kan kweeken maar k verwacht niet dat je boven 150 gram uit komt

Maar zoals k al zij denk dat je rond de 100 gram voor alle planten samen zo ongv uitkomt kan ook minder zijn

Zolang je de water giften goed doet is met afjes verder niet heel spannend om te kweeken ze laten zich vaak makkelijk kweeken

Ook al slaat je kachel maar 10 min aan om het uur op 24 uur is dat 120 min x flink wattage van de kachel blijft het makkelijker om de lamp op 24 uur te zetten

Zo zijn je afjes ook het snelst klaar

• JosdeVos
        JosdeVos commented
        Editing a comment
        Ok ik snap je redenering!!

Ik vraag me wel af hoe je die geur overal hebt als je ze in een tent hebt? Dit zou echt niet moeten namelijk.
      normaal gesproken zou je koolstof filter die lucht schoon moeten maken en als het goed is zorgt je afzuiging voor een negatieve luchtdruk in de tent zodat er alleen maar lucht je tent inkomt via de kieren etc

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        100% geur vrij heb k alleen als k rechtstreeks naar buiten blaas

Maar zodra de tent open gaat ontsnapt er wel wat geur planten van dit formaat ruiken nog niet naar wiet meer plant geur

Als ze nu al niet tegen die geur kan wacht dan maar eens tot alles in de bloei staat dan heb je pas wiet geur en als je moet knippen heheheh

• JosdeVos
        JosdeVos commented
        Editing a comment
        Ach ik had de koolstoffilter nog niet aan aangezien ze daar ook wel lastig ging van worden.
        Ik merkte dat ze prilkelbaarder werd over het onderwerp dus dacht ik verhuizen die handel.
        Dat probleem is opgelost.

Nu merk ik wel dat de vochigheidsgraad boven de 75 uitkomt.

Daar de plantjes de eerste bloeiharen tonen heb ik de fan en de filter aangezet.
        Zien hoe dit evolueert. Het is buiten best regenachtig de komende weken.

Misschien nog achter zo van die droogpotten gaan binnenkort.

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Dan zou ik maar snel de afzuiging aan zetten met koolstof filter

En extra ventilator wand die lv wil je niet zo hoog hebben dan is je koolstof filter zo kapot

Maar als je de geur zo nog steeds niet weg krijgt dan moet je een grotere afzuiging hebben hoeveel m3 is je afzuiging

Je wil wel dat de dames verse lucht krijgen en daar heb je ceker afzuiging voor nodig k heb vanaf dag 1 gelijk afzuiging aan wand ik wil niet een hoge lv

En bij mij in huis ruik je echt niks net terwijl de tent vol staat

Mijn vriendin houdt ook niet van wietgeur tijdens het tuinieren.

Nu valt het reuze mee bij mij aangezien alles in de kelder staat, maar ik heb altijd een ONA luchtverfrisser op de gang staan en heb nog geen wietgeur geroken in het huis.

Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Heb ook gemerkt dat het met zo'n bijbehorende dispenser nog beter werkt, kan je de block wat verder van de bron van de geur zetten in mijn beleving.

Zag dat rqs eigen potjes verkoopt die verder wel precies hetzelfde formaat en gewicht hebben als de ona blocks. En 5-6 euro goedkoper. Denk eens eentje bestellen, en kijken wat het nou is.

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Heb zelf de ona gel, geloof 1L op bol was iets van 27€….

Heb er een radiaalventilator op de deksel geplakt. Voor de verspreiding van t geurtje (linen).

De block is meer bedoeld voor in je luchtkanaal te plaatsen achter je filter.

• JosdeVos
        JosdeVos commented
        Editing a comment
        Goh, de kelder is wat moeilijk voor mij aangezien de wagens binnen rijden in de kelder/garage.
        Best veel luchtgaten die het koel houden.
        Onmogelijk bij te warmen hier.
        Maar nu ze buiten in de stal staan is het geurprobleem wel opgelost.

Wel een handige tip die ona blokken!!
        Thx! 😀
    Bezig...
    X