Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spacende Hollanders bezigheden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hee hallo allemaal,

Planten staan nu 2,5 week op 12/12 en de voorbloei is bijna ten einde. We zullen dan een start maken de bloei weken te gaan tellen. Een week of 10/11 zullen het er zijn.

Er is alleen wel wat vreemds aan de hand. Normaal gesproken groeien de planten nog een heel stuk in de voorbloei, soms wel 5 cm per dag. Deze ronde groeien de planten amper in de voorbloei, 1 of 2 cm per dag. Hierdoor blijven de planten een stuk compacter en kan ik niet zo spreiden als ik zou willen. Daarbij maar hopen dat de toppen wel genoeg ruimte hebben en de airflow goed blijft.

Zit nog wat te zoeken naar wat de reden kan zijn. Het is ook hetzelfde bij alle 5 de planten en het zijn ook 3 verschillende soorten dus daar zal het niet aan liggen. Het enige dat ik kan bedenken is de lamp, zou het echt aan die lumatek zeus 465 liggen? Ik hanteer gewoon de voorgeschreven hoogtes of hoger, nu 50cm 75% sterkte.

Verder wel zo dat ik hele flinke toppen zie verschijnen

20230502_134949.jpg
    20230502_134928.jpg
    20230502_134924.jpg

Toedeladokiii
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Ik vind ook dat ze traag groeien onder led met hps was dat wel anders met led moet ik met 18 uur wel 6 tot 7 week voorgroeien met 25 liter potten
      En strek heb ik altijd amper na schakelen

Maar de ene lamp is de andere niet met lumatek zou het wel snel moeten gaan lamp al full.gass

En heb je de klok op 18 uur of 24 uur staan

Met klok op 24 uur groeien ze ook sneller en kan je ook korter voorgroeien maar met joun veld je als je gaat schakelen komt nog wel een stukkie hoogte en breedte bij en je kan in begin bloei ook nog wel.wat spreiden

In week 1 of 2 daarna worden de takken snel stugger
      En met hps met 35 liter potten 400 watt 4 tot 5 week en ze strekken na schakelen met hps veel meer

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      CobyBE ik heb eerst jaren met hps gekweekt dus ja ik spreek uit ervaring. Sommige soorten kiepten onder hps om van de strek die ik nu onder led kort kan houden. Voor bronnen kan je gewoon wat kweekverslagen van ledkwekers volgen. Maar als je de ledlamp hoger hangt en/of dimt kan je de druk natuurlijk remmen en strek krijgen.

Tijnie82 een Lumatek lamp zal mogelijk de groei nog meer drukken. Wil je de planten wat meer laten strekken dan dim je gewoon het wattage. Kijk maar naar mijn ledkweek, ze groeien als kool.

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      @Hork:
      Bedankt voor je comment! Vond het wel interessant omdat ik dit weekend bij een vriend langs ben geweest die op HPS kweekt en die zijn plantjes waren inderdaad een stuk meer gestrekt als die van mij terwijl ze een weekje jonger zijn. Tussen de eerste en tweede node zat er bij sommige wel 10 cm :o

Ze hadden ook een hele dikke stam en niet veel blad. Ik ging er van uit dat hij er teveel onder 1 lamp had gezet en het daardoor kwam.

Gaven ze dit onderwerp vroeger maar op school, kan urenlang uitleg lezen / leren hier over

Dit gaat over de kwaliteid van warm en koud water het verschil

Drink liever geen warm water rechtstreeks uit de kraan. Warm water stroomt in huis door metalen leidingen en apparaten zoals bijvoorbeeld de boiler. In warm water lossen metalen beter op dan in koud water. Waterleidingbedrijven garanderen de kwaliteit van koud kraanwater.​

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Een beetje ijzer is niet verkeerd voor de dames.

Overigens geef ik het water na de eerste keer vloeden altijd koud, want ik verwarm mijn vat niet.

Heee hallo, goedemorgen!

Vanwege wat drukte lukte het ne niet om eerder te reageren. Maar thanks voor het meedenken!!

@Rreppellsteeltjam, dat zou het wel eens kunnen zijn.. ik heb inderdaad niet gesnoeid voordat ik de klop omzette naar 12/12 en dat doe ik normaal gesproken wel.

Hork de lampen die ik hiervoor had waren Cob led lampen em toen strekte de planten net zo erg als vroeger met HPS. Maar de Lumatek is sowieso veel sterker natuurlijk en heb de ppfd getest met zoneen app en daaruit leek de lamp zeker niet te laag te hangen.

Tijnie82 ik had in de groei 18-6, zo heb ik dat altijd gedaan. Ik heb nu ook wel 8 weken voorgegroeid en dat vind ik niet erg. Het gaat me er op dit moment om dat er heel weinig strek is na klok omzetten naar 12/12.

CobyBE ja ik heb die app inderdaad ook en ik heb altijd op safe gespeeld, de lamp had wel wat lager gekund, lettende op de ppfd. dus ook daaraan kan het in mijn ogen niet liggen.

Maar chill joh, dat iedereen ff meedenkt. Daardoor heb ik nu het vermoeden dat het gelegen kan hebben aan het niet snoeien gecombineerd met amper toppen. Eerst maar eens kijken hoe deze ronde verder gaat en daarna maar beslissen watbiknde volgende rond ga doen.

Gister trouwens de planten gesnoeid en de netten er boven gehangen. Vandaag is dusbde dag, dat de bloeiperiode starten mag. Dag 1!
    20230506_213655.jpg
    20230506_213722.jpg
    20230506_213719.jpg
    20230506_213702.jpg
    20230506_213725.jpg

Fijn weekend!!

Mijn kweekverslagen:

Comment

• Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Witte geit probeer ik volgende keer weg te houden

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Ik snap je heb ik zelf ook vaak het zelfde probleem maar ben dr wel achter gekomen dat het niet zo goed werkt als k dacht

In de bloei wil de plant niet het energy steken in nieuw blad aan maken maar besig met toppen aanmaken

Tot week 2 volgens mij maken ze nog blad aan en daarna vol bezig met toppen aanmaken

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Je kan voor de bloei al.zien waar je snoeien moet en wat de top locaties zijn

K heb het nu ook allemaal aangepakt voor ik ze in de bloei zet

Lst is een mooie manier vind ik net een scrogg zonder net en heb nu ook de onderste takken mee die je normaal had weg moeten snoeien

Met voordeel dat je zo dus meer takken mee krijgt die mee kunnen en dus veel minder hoeft weg te knippen en is een tak te kort bind ik alles weer op een hoogte en gaan met die banaan k doe al het trainen nu al in de groei

Zodat ze na schakelen zo goed als niks meer hoef te doen mis her en der een bladje weghalen

K heb ze liever in de stress in de groei dan in de bloei

Haal je te veel weg in de bloei krijg je niet weer terug en in de groei kan alles nog herstellen

Tot week 2 bloei maakt ze nog blad aan vanaf week 3 alleen maar met topoen bezig dus als je ze dan nog moet laten herstellen

Goedemorgen!

Hier even een korte update. De toppen groeien prima, ze bloeien nu 2,5 week en worden best lang en dik. Ze drinken ook enorm veel, sommige tot 2,5 liter per dag.

20230524_215513.jpg
    20230524_215601.jpg
    20230524_215525.jpg
    20230524_215517.jpg

Mijn kweekverslagen:

Comment

Dat ziet er mooi uit! Hoe ruiken ze?
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• Spacende Hollander
        Spacende Hollander commented
        Editing a comment
        Dankjewel, ze ruiken al heel intens. Echte flinke haze geuren, heerlijk!

• Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment

20230531_185739.jpg

20230531_185731.jpg

20230531_185715.jpg

Mijn kweekverslagen:

Comment

Heee goedemiddag beste forum vrienden,

Inmiddels bloeien de planten 4,5 week. Tel daar 9 weken groei en 3 weken voorbloei bij, en we zien dat ik alweer een hele tijd zoet ben met deze kweek.

De middelste en rechtboven plant zijn de amnesia lemonater en zij zijn begonnen aan de 2e ronde nieuwe verse bloeiharen. Die toppen worden dik en compact joh, super nice!!

20230604_182641.jpg
      20230604_212845.jpg
      20230604_173842.jpg
      20230604_182614.jpg

Naast de kweek in mijn tent heb ik verder ook niet stil gezeten. Omdat bloei week 5 Inmiddels is begonnen ben ik alweer gestart met de nieuwe ronde. Naast de tent heb ik 6 zaadjes in de aarde gelegd en hiervan zal ik tzt de 5 beste selecteren voor de nieuwe monster crobs . Dit keer voor het eerst allemaal dezelfde soort; mn favoriete Chocolope van huismerk.
      20230607_145731.jpg

Verder heb ik de afgelopen weken op 3 plekken in totaal 10 auto's in de volle grond gepropt. Guerrilla . Ik zal verder geen moeite doen met trainen, bewateren maar zal alleen heel af en toen kijken hoe het gaat en zal hopelijk wat kunnen oogsten. We gaan het wel zien hoe dit afloopt.

Mijn kweekverslagen:

Comment

• CobyBE
        CobyBE commented
        Editing a comment
        Die toppen zien er lekker uit! Dus in totaal zit je nu ongeveer 7.5 weken op 12/12? Vanaf wanneer tel jij echte bloei? Vanaf dat ze haartjes maken? Dan heb ik een idee of ik goed zit met mijn termijn haha

• Spacende Hollander
        Editing a comment
        Dankjewel @Greyvol

CobyBE Thanks!! klopt helemaal, ik tel de bloei vanaf ik echt kroontjes op de toppen zie. Dus niet vanaf de eerste bloeiharen. Dit komt neer op tussen de 14 en 21 dagen na het schakelen op12/12.

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Vanaf 20 bloeiharen mag je toch echt wel.als bloei dag 1 tellen

K ken heb k wou ook kort voorgroeien en snel schakelen ondertussen 8 en half week groei verder en nog steeds de klok niet om

Lekkere knolletjes

Comment

Kakkerdiekak!! Toprot gespot. Afgelopen week was er een top met rot, toen heb ik de ventilatoren op een andere manier geplaatst en de airco vaker aangezet. Dit in de hoop meer rot te kunnen voorkomen.. maar vandaag bij dezelfde plant weer een top met rot gespot .

wel raar, want de lv is de afgelopen weken niet boven de 40% uitgekomen. Wel drinken de planten erg veel. Nu zit ik met het dilemma hoe verder, tot vandaag heb ik nog bio voeding gegeven en heb dus nog niet gespoeld. Ik denk erover om van de week 1 keer enkel water te geven en daarna te gaan oogsten. De planten bloeien nu 7 a 8 weken en de trichonem geven aan dat er al wel geoogst kan worden hoewel het wel iets aan de vroege kant is.. maar beter iets te vroeg dan alles met rot.. of is er iemand die dit anders ziet en nog tips heeft voor me?

20230613_220211.jpg
        Mijn kweekverslagen:

Comment

• kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Toprot is nooit fijn. Vloeken en huilen tegelijkertijd.

Toprot is balen man, enig idee waar het van komt?
        Vanwaar de lege plekken in het net?
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• Spacende Hollander
          Editing a comment
          Ja zwaar kak.. denk dat de luchtflow niet in orde is ofzo.. de lv is namelijk wel laag...

De toppen groeide in de voorbloei amper en daarom zitten de toppen te dicht naast elkaar en zijn er lege plekken in het net. Ik denk dat er te weinig ruimte was in de plantenbakken om de wortels nog te laten groeien waardoor de plant ook niet meer groeide. Dus heb voor de volgende ronde grotere bakken, van 18L naar 26,5L ga ik.

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Denk niet dat het formaat potten de oorzaak is maar dat je ietsje langer mag voor groeien. Onder led mag je oppervlak wel helemaal dichtgegroeid zijn, daarna alle blad verwijderen en pas schakelen wanneer het overnieuw is dichtgegroeid.

• Spacende Hollander
          Editing a comment
          eigenlijk deed ik het hetzelfde als andere keren toen de planten wel flink groeide in de voorbloei en heb wel echt 9 weken groei gehad. Maar heb nu wel een andere led lamp. Ga het de volgende keer doen zoals jij zegt en misschien lukt het dan ook om wat grotere toppen te krijgen. Dank voor de tip man

Abort mission

Ik vond nog een top met toprot en ben direct over gegaan tot het omhakken van die rottende dames.

Gelukkig verder geen een andere top met rot gevonden dus het is in totaal bij 3 gebleven. Wel 3 van de grootste helaas..

Helaas dus niet meer kunnen spoelen maar dat is gelukkig ook minder belangrijk met de plagron biologische universal voeding. We gaan wel zien of het invloed heeft op de smaak, ik durfde het in ieder geval niet meer aan om de dames te laten staan met kans op dat de hele oogst gaat verrotten

Moet wel zeggen dat de toppen hard, groot en compact aanvoelde. Dus wat dat betreft kan het toch nog een geslaagde oogst worden, ondanks het 3 weken te vroeg oogsten. We gaan het wel zien.

Mijn kweekverslagen:

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          @Spacende Hollander dat is de hoofdoorzaak van rot, google maar eens op dauwpunt.

• Spacende Hollander
          Editing a comment
          Aha

• kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          En spoelen is ook ietwat overroepen. Ook al voorgehad, early schimmel knip.

Heee allemaal ,

Na een weekie drogen konden de dames gisteren geknipt, gewogen en geproefd worden. Voor mij altijd weer het hoogtepunt van de kweekronde.

Ondanks dat ik 3 weken te vroeg moest oogsten ben ik blij verrast met de opbrengst. Heel blij verrast zelfs want ik heb een record te pakken; 485 gram zoveel had ik nog nooit. Moet ik er natuurlijk wel bij zeggen dat ik voorheen met 330 watt cob licht werkte en vanaf deze kweek de lumatek zeus pro465. De lamp heeft z'n werk gedaan zeg. Met her en der een watergift issue, lege plekken in de tent, toprot en ook nog 3 weken te vroeg oogsten, vind ik dit geen verkeerde score. En de wiet is compact en lekker, bizar. Moet weer even nieuwe tolerantie opbouwen want niet weg te krijgen joh

Mijn kweekverslagen:

Comment

• Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Goed bezig geweest, geniet ervan

Dat is een lekkere voorraad
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

Geniet ervan! Mooi man..
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Smartpot is dat eigenlijk qua LV en wat er van kan komen wel zo smart?

Gezien je bezetting, mooie opbrengst geniet er van!

Comment

• PH donner
              PH donner commented
              Editing a comment
              Heeft nix met hydro te maken maar wel met ademde en vocht verdampende smart potten! (Handdoeken )

Ik loop lang genoeg op forums mee om elke keer te zien dat deze zogenaamde smart pots liefhebbers met rot te maken krijgen, zo ook hier !

Als ik in de laatste weken zit geef ik enkel via onder en vul de schotels.
              Zo voorkom ik onnodig extra LV in de ruimte iets wat je graag de laatste weken laag wil houden…

Mijn twee centen…
              Last edited by PH donner; 6 July 2023, 15:07.

• Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Smartpot of airpot?

• PH donner
              PH donner commented
              Editing a comment
              Een pot nat 😂
          Bezig...
          X