Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Tententuin van Takketoelli

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Heb de sticky orange xxl autoflower van Sensi buiten staan, hele mooie plant met super toppen
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Fotos zeggen meer dan woorden😋😋 ookal geloof ik je gelijk

Hier een foto giinnoo

​​​​​​​kijk in mijn verslag dan zie je meer https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ky-buiten-2024
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Dikke toppen inderdaad! Prachtig 😁

Goedenmiddag vrienden en vriendinnen van de kweek!

Gisteren trips ontdekt in de Tententuin

Gloeiende! De Purple Bud had twee verdachte plekjes en ik heb een ieniemienie tripsje gevonden.

Laatst liep de lv op naar de 87% (!) en dan werkt de filter niet meer. Huis begon naar wietkwekerij te ruiken dus ik heb een dag het raam open moeten zetten. Meest plausibel

Ook heb ik weer planten op mijn balkon staan, pepertjes en tomaten, maar ook veel wilde bloemen enzo

En ik kom gewoon erg veel buiten in de natuur

Allemaal mogelijk, maar komt erop neer dat ik ff niet goed heb opgelet

Alles moet er dus uit

Dit is het plan:

De LSD moet nog tot eind september, dus tot dan gaat deze ronde door. In de tussentijd zijn de White Ice en de Sensi Skunk ook geoogst. White Skunk en de besmette Purple Bud gaan er vanavond al uit. Ik zit in het allerprille begin van de besmetting, dus misschien haal ik zo de plaag wel weg. Hele, hele kleine kans maar we blijven hopen

Dus nog een vijf weken, dan stopt deze ronde. Alles goed schoonmaken en laten draaien zonder planten voor een paar weken om de trips uit te roeien. Of ik pak de kleine tent. Dan opnieuw starten met allemaal Barneys Farm zaden

Ook kan ik nu laminaat leggen wat ik al vooruitgeschoven had naar volgende zomer. Planten hebben bepaald dat ik dat dus volgende maand ga doen

Och ja, dit is dus de reden dat ik 6 dames heb, dan kan er af en toe wel eens wat misgaan zonder problemen

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik ga het pakket toch aanschaffen, ga zo bestellen. Als ik niet alles haal denk ik straks dat het aan het ontbreken van ligt, dus alles
      Niet echt vertrouwen erin maar ook nog nooit zo'n grote kans van slagen gehad
      Als het niet lukt is het na oogst LSD over
      Lukt het wel ga ik door tot alle dames die ik nu heb staan klaar zijn. Dan ff laminaat leggen en opnieuw
      starten met barneys

Zoiets

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Misschien ook wat aaltjes gebruiken voor je nieuwe kweek, gewoon preventief.

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat ga ik waarschijnlijk doen ja, das een goeie Babz

Dit wordt de nieuwe lichting strakkes

20240819_142803.jpg

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Op zijn minst de koeling

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ik heb alles in de vriezer ja.

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      De plaatselijke coffeeshop heeft het regelmatig en is dan ook weer heel snel uitverkocht.

Als ik er toevallig eens ben en het staat op de menukaart neem ik altijd wat mee.

Nou,

De troepen zijn uitgezet. Ik heb er geen vertrouwen in maar ik heb er in iedergeval alles aan gedaan. Aaltjes, wantsen en mijten

We zullen zien

20240821_213349.jpg

Comment

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Reinforcements!!

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Komt goed.

Ik zou gewoon lekker kokosbricks kopen dan weet je zeker dat je geen beestjes in je medium hebt.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Onverschilligheid leidt tot stilstand en stilstand tot verrotting en verrotting tot ontbinding.

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat maakt helemaal niks uit verder

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment

Goedenmorgen vrienden en vriendinnen van de kweek!

Ze zijn nauwelijks met het blote oog te zien, maar toch zorgen de kleine trips ervoor dat er ineens een schaduw over deze kweek hangt... best bijzonder

Tja, trips betekent einde ronde bij Takketoelli. Dus geen nieuw zaad de grond in, en afbloeien wat nog de moeite waard is

Ondertussen aaltjes mijten en wantsen inzetten om de boel te vertragen. Nu naar 4 dagen zie ik meer trips dan voor het inzetten. Werkt dus niet of nauwelijks, maar dat had ik eerlijk gezegd ook wel verwacht

Ik wil al langer laminaat leggen en overstappen naar een niet doorlopende kweek, maar het kwam er maar niet van. Nu hebben de dames wederom beslist. Mooi man

Dus

VOORGROEIKASTJE

20240826_083530.jpg
    Deze dames gaan het dus niet halen. De grootste in het midden gaat nog de Tententuin in als tripsvoer. De bedoeling is dat ze deze lekkere sappige jonge dame verkiezen boven de LSD. Proberen waard, ze gaat toch de kliko in

TENTENTUIN

De LSD wordt dus afgebloeid, dat duurt nu nog 5 weken ongeveer. In de tussentijd is dan ook de Sensi Skunk geoogst. De White Ice gaat morgen de Tententuin uit

De rest is tripsvoer

LSD
    20240826_084002.jpg
    Krijgt sinds een week ofzo Green Sensation, en ze is aan het ploffen als een malle. Drinkt 2,5 liter per dag nu

20240826_084020.jpg
    Ze is erg donker groen, maar geen overschot. In de lagere regionen zijn de bladeren wat geler

Wordt een enorme opbrengst!!

SENSI SKUNK

Valt erg tegen, waarschijnlijk oliewiet. Wat er precies mee is zal wel nooit duidelijk worden. Trips laten haar tot nog toe links liggen, dat zegt wel genoeg denk ik.
    Toppen doen wel hun best, we zullen zien

20240826_084246.jpg

20240826_084242.jpg
    Erg vervormd blad

WHITE ICE

Is zo goed als klaar, overmorgen gaat ze geoogst worden 20240826_084254.jpg

Ondanks de toprot verliezen een mooie opbrengst, ziet er heerlijk uit

20240826_084302.jpg

20240826_084152.jpg
    Een van de boosdoeners

.... .... .... .... .... .... .... .... ....

Dus

Nog een maandje ofzo, dan is het eventjes gedaan met de Tententuin. Daarna ronde voor ronde Barneys Farm wietjes. Dat wil zeggen dat mijn volgende oogst dan pas in februari is ongeveer. Tis wat

Grote Groeten!!

Attached Files

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Hey Hork, spoel je metselzand altijd voordat je het gebruikt? Ga morgen een zak halen want m'n aquarium grind is op.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nee hoor gewoon zo op de toplaag leggen. En volgende keer na wateren desnoods aanvullen (al vind ik zelf langs onder wateren handiger).

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Top, dank je wel Hork!

Smaaktest!!

Soms heb je een wietje dat superlekker ruikt, of eentje die erg lekker smaakt. Van andere wordt je weer knetterstoned, en er zijn soortjes die een schoonheidsprijs verdienen

20240824_135522.jpg

En dan zijn er wietjes als de Big Bud. Een heerlijk doornsee wietje dat nergens echt in uitblinkt, maar gewoon met alles goed scoort. Heel fijn om de hele dag te roken, als een soort basiswietje zeg maar. Voor smaak neem ik de Tangerine Sugar, voor stoned de Critical Runtz. Die zijn dan ineens erg lekker en potent omdat de Big Bud zo 'gewoontjes' is

20240824_135451.jpg

Als er iets is waarmee ze uitblinkt dan zou ik uiterlijk kiezen. Er zitten mooie toppen tussen die redelijk compact zijn. Veel trichjes, ziet er potent uit. Mooie kleur groen

20240824_135436.jpg
    De geur is niet bijzonder. Je ruikt dat het wiet is maar verder niet spannend. Kan het niet anders benoemen als 'wietgeur'. Op zich niet verkeerd dus

20240824_135406.jpg
    Smaak is vrij gewoontjes. Het heeft iets kruidigs of bossigs, maar wat precies is niet te zeggen. Heel mild voor de keel, wat ik erg belangrijk vind. Goed gespoeld dus

20240824_135344.jpg
    Effect is een fijne lekkere actieve stoned. Zorgt voor een goede basis om de dag mee te beginnen. Geen apathie of afdwalende gedachten, maar meer gefocust en besluitvaardiger zeg maar. Heerlijk relaxed wordt ik ervan, erg fijn om mee te wandelen of fietsen

20240824_135417.jpg
    Al in al een fijn goed eerlijk wietje dus!
    Niks mis mee, maar ook niks bijzonders. Een mooi basiswietje.
    Leuk woord, basiswiet

Drie stonetjes!

20240824_135445.jpg

Grote Groeten!!
    Attached Files

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dankedanke

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ziet er lekker uit enjoy!

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      basiswiet ghehehe. mooi gevonden

20240906_225818.jpg 20240906_225836.jpg 20240906_225829.jpg

Met een lv van 71%.....

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Eerste toprot is een feit. Sowieso nog nooit een lsd zonder gehad nu ik eraan denk. Beetje gevoelig met die waanzinnig mooie dikke vette volle top toppen

Wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Dat had ik dan weer niet met die open structuur phenos die ik van de lsd had. Zou mooi zijn als het hier bij blijft.

Hoeveel weken moet je nog?

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik zit in week 7 van de 9-10
      Volgende week spoelen denk ik. Ze is al begonnen met minder te drinken, einde nadert

Goedemorgen vrienden en vriendinnen van de kweek!

Einde van deze kweekperiode is in zicht. Tijd om op de resetknop te drukken, en te stoppen met een doorlopende kweek. Stoppen met Sensi en stoppen met beestjes. Stoptember ipv stoptober

VOORGROEIKASTJE

20240913_084721.jpg
    Kastje is leeg en schoongemaakt. Hier en daar wat nieuw wit plastic, en ik ga een nieuwe bodem plakken. Aluminium tape van de action, stevig en het reflecteerd een beetje

TENTENTUIN

20240913_084928.jpg
    De White Ice is ondertussen geoogst, gedroogd en zit te rijpen in de potten. De Sensi Skunk is geoogst en hangt te drogen. Moet nog wel geknipt worden, daar moet ik de zin nog voor vinden

SHIVA SKUNK

20240913_084940.jpg
    Deze dame heb ik gewoon laten gaan. De lamp heb ik flink gedimd de laatste weken, en ze is dus enorme de hoogte in geschoten. Was wel benieuwd hoe ver het zou gaan...

20240913_084945.jpg
    Nou, zover dus

Ze staat er alleen nog maar om als trips voedsel te dienen, en ze heeft duidelijk de voorkeur

20240913_071555.jpg Veel bladeren met trips schade. Rest van de dames in de Tententuin hebben niet of nauwelijks last

PURPLE BUD
    20240913_085027.jpg
    De Purple Bud is ook tripsvoer, maar dus blijkbaar niet lekker genoeg

PURPLE KUSH
    20240913_084951.jpg
    De Purple Kush is ook tripsvoer, maar dus blijkbaar niet lekker genoeg

LSD
    20240913_071643.jpg
    Gaat geweldig goed, ze staat vanaf eergisteren oppe spoele. Ik heb twee toppen met toprot weggeknipt, nu met de wat lagere lv (50% ongeveer) gaat het de laatste dagen prima

20240913_071625.jpg
    Wordt een waanzinnig wietje; ze zit bomvol trichjes, plakt enorm en ruikt fantastisch

20240913_071633.jpg
    Nog twee weekjes en dan wordt ze geoogst

.... .... .... .... .... .... .... .... ....

Dus

Over twee weken oogsten en alle dames eruit. Schoonmaken en luchten. Schoonmaken en luchten. Schoonmaken en luchten. Schoonmaken en opruimen. Laminaat leggen. En weer opbouwen.
    Ik ga het voorgroeikastje verplaatsbaar maken, zodat ik tijdens het leggen van laminaat al kan starten met voorgroeien. Ik hoop begin november weer te kunnen starten met de bloei van de nieuwe lichting. Dan nog 3 maanden tot de nieuwe oogst, eind januari ongeveer

Trips en biologische bestrijding

Dat werkt voor mij dus niet. Ik heb het hele pakket aangeschaft twv 67 euries; wantsen, mijten en aaltjes. Ze hebben wel degelijk de boel vertraagt, zeker als ik zie hoe snel het zich de laatste week verspreidt tov eerder. Maar het heeft dus niet de plaag bestreden, wat ik ook wel verwacht had. Is mij eerder ook niet gelukt omdat het simpelweg te duur wordt, en eigenlijk niet werkt in een doorlopende kweek. Dan blijf je aan het bestrijden.

Een van de reden waarom ik weer terugga naar ronde voor ronde kweek

Dus

Nog twee weekjes!

Grote Groeten!!
    Attached Files

Comment

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Laagje aan de bovenkant. Diatomeënaarde. Kalklaagje uit de natuur bestaande uit kleine kreeft skeletten. Voor insecten het equivalent
      van een bad scheermesjes voor mensen. Beetje akelig spul eigenlijk. Moet wat stoffig bovenop liggen. Werkt halvelings. Werd vroeger ook gebruikt om huisdieren te ontluizen.

Kweekje of vier gebruikt. Dan mee gestopt, kweenie stoned en onverschillig.

Echt aangenaam is de stof daarvan niet. Oppassen om niet in te ademen. Uch.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Pak dan metselzand, effectief en geen stof.

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Das de bedoeling inderdaad @Hork
      Reddit is de enigste site waar ik deze methode tegenkom. Ik wil graag verificatie
      Die is dus erg lastig te vinden, of eigenlijk niet. Normalerwijze zou je verwachten dat als dit goed werkt je dit op veel meer sites moet kunnen vinden. Dus ik ben sceptisch.
      Maar het enigste min wat ik tegenkom is dat je de lucht afsluit, geen zuurstof bij de wortels. Dus ik laat de onderkant open, met wat haarnetjes eromheen.
      Voor de rest is het blaat het niet schaapt het niet!
      Als ik langer als 2 jaar geen beestjes heb werkt het!

Goedenmorgen!!!

Het was 03.30 vannacht, toen was ik klaar. 4 uurtjes aan de knipknip

De LSD is geoogst!

20240919_234410.jpg
    Mooie kleurtjes, donkerpaars blad

20240920_032441.jpg Echt een waanzinnige oogst en GEEN toprot gevonden!!

Jaaaaah!

Ik geloof dat ph donner een post had over relatie lichtsterkte en rot, en er was een discussie over dimmen aan het eind van de kweek, of minder uren
    Enfin, ik heb dus de lamp flink gedimd de laatste twee weken, ongeveer de helft.
    Zou zomaar kunnen dat dat invloed heeft gehad, aangezien ik in die weken steevast een te hoge lv had van rond de 60-65%

Dus

20240920_032356.jpg

20240920_032415.jpg

Plakt als de neten!

Ruikt waanzinnig lekker zo'n hele rek vol wiet. Wordt een flinke opbrenger, ik zal die deze keer weer eens wegen

Comment

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      glinstert goed, ziet er potent uit, geniet er van!

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Mooie armbandjes trouwens!
      Gewoon voor de sier, spirituele bedoeling of beide?

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Danke!
      Vooral voor de sier, zijn tijgeroog stenen, drie kleuren

Goedenmorgen vrienden en vriendinnen van de kweek!!

De LSD zit in de potten!

20240929_100552.jpg
    Wowzers!

20240929_100602.jpg
    Er komt nog een smaaktest maar dit moest ik ff eerder delen

20240929_100647.jpg
    Effe stoer doen, hehehe

20240929_100653.jpg
    Wat opvalt is de fantastische geur, de enorme plakkracht (behangplakker) en de enorme potentie (bankplakker)!!!

Maar vooral het gewicht!
    Niet te geloven gewoon!

(man wat mis ik mijn volvano....)

Grote Groeten!!
    Attached Files

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Heilige poep! 184?!😮
      Nice. 😊

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Gaat nergens meer over he?
      Waanzinnig

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Wow goed man, geniet er van! Maar dat komt wel goed denk

Hi , We received your device.
    You will be notified as soon as your device has been repaired.

Log in to your account to check the status of your current RMA and to contact our service team.

All the best,

Your STORZ & BICKEL Team

Comment

Hi , Your device has been repaired or replaced.
      Log in to your account to check the status of your current RMA and to contact our service team.

All the best,

Your STORZ & BICKEL Team

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Deutscher service.

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Die goede naam maken ze wel waar inderdaad. Ook erg fijn dat het niet naar amerika of canada gestuurd hoeft te worden
        Had ook vlak na aanschaf dat ik de vulkamer liet vallen, en er een pootje afbrak. Had binnen een paar dagen een nieuwe.
        Goed bedrijf

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Onderdelen zijn ook niet zo prijzig als bij anderen. De aanschaf is wél wat duurder. Maar ja dus, als je de beste apparatuur hebt, dan valt het ook wel weer mee. Samen met mijn beste maat hebben we het hele gamma.

Sniekpiek

20241031_150704.jpg 20241031_151817.jpg

Comment

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Begin is er weer, suc6.

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        succes , hier een pink kush van bf , en jouw blue sunset sherbert klinkt echt lekker en speciaal. benieuwd.

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        succes! benieuwd naar de shishkaberry. schijnt een goede pijnstiller/slaapmiddel te zijn
    Bezig...
    X