Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De boerderij van Norseman

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Auto Orange Bud Joins the party!

    20240528_172427.jpg

    De Xtreme hazejes zijn een beetje moeilijk aan het doen de afgelopen dagen.

    Ik ben wat dingen aan het uitsluiten geweest. Namelijk overbewatering, onderbewatering, temperatuur en licht.

    Blijft er over: het medium. Goedkope potgrond van de lokale boerenwinkel met toegevoegde perliet.

    De peperplanten en aardbeien doen het er overigens prima in.

    20240528_184334.jpg
    Last edited by norseman; 4 weken geleden.

    Comment


    • norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Teveel water dacht ik zelf direct aan maar ik doe niks anders dan anders. Misschien ben ik verwend met fluffy potgrond en luchtdoorlatende kweekzakken?

    • norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Babz met zulke dingen is het ook: gewoon doen. 5 jaar is zo voorbij en dan had je nu een mooi boompje gehad 😉

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Die zakken drogen sneller uit en blijven in de kern dus alleen nat.

    #17
    De Xtremepjes heb ik stilletjes opgegeven. Ik heb ze al bijna 2 weken geen water meer gegeven en het blijft maar vochtig.

    20240603_185402.jpg

    Ik geef toch echt het medium de schuld. Er staat nog een pot klaar met hetzelfde spul, maar daar ga ik Orange Bud niet aan wagen.

    In de schuur heb ik nog 3/4 zak oude vertrouwde allmix staan. Daar kan ik nog wel 2 a 3 potten mee vullen voor de volgende planten, maar dan moet norseman wel weer eens naar de shop voor een lading potgrond.
    Last edited by norseman; 3 weken geleden.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Je ziet toch, klein beginnen.

      Effe die 2 eruit trekken en in andere grond zetten, droger.

    • norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Ja eruit graven, voor autoflowers niet ideaal maar ik heb ze toch al opgegeven en dat is wellicht hun enige redding..

      Er zijn andere zaden onderweg..

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Laatst ook zon kleintje uit een 20 liter getrokken en in een 0.25 liter potje gekwakt met een plens regenwater.

      En nou wil dat kreng wel.

    #18
    Nieuwe zaden zijn binnen. Ik ben vooral ook benieuwd naar de Freebie "Apple Fritter"

    20240604_172855.jpg

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Haha Dus dat Norseman. 😉

    • Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Inderdaad. Ik heb m'n 2 volgende rondes al gepland met weloverwogen zaadjes. Maar wie weet zet ik ze wel eens...

    • norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Het is natuurlijk gewoon een manier van de zaadboer om zijn soortjes te promoten. Maar ik heb er al wel een paar keer best leuke dingen aan overgehouden.

    #19
    Norseman doet niet meer aan koffiefilters en wattenschijfjes. Gewoon huppakee in de potgrond. Als het goede zaden zijn komen ze binnen 3 a 4 dagen op. En slechte zaden maken slechte planten.

    20240604_211835.jpg

    20240604_212320.jpg

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Precies, geen gepamper, gewoon gaan met die handel!

    • Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Zo gaat het hier ook altijd. Eén van de minst populaire manieren blijkbaar om te ontkiemen maar ik zweer erbij.

    #20
    Oude vertrouwde Auto Orange Bud 🍊🌲maakt het goed.

    Zoals je ziet is ze wat gespikkeld. Dat heb ik bij haar voorgangers ook al eens gezien. Volgens mij is het dus iets genetisch.

    De planten groeiden op tot gezonde exemplaren dus volgens mij ook onschuldig.

    Weet iemand hoe dit fenomeen heet?

    20240605_205332.jpg
    Last edited by norseman; 3 weken geleden.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dat moet je lr vragen, tag hem maar.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik noem dat spikkelblad, is volgens mij een virusje ofzo. Net sls tmv.

      Denk ik

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Jong plantje met jeugdacne.

    #21
    Extreme haze 1 heb ik opgegraven en in een 2L potje gezet. Nummer 2 ligt tussen de bosjes buiten.

    Zo slecht heb ik in jaren niet gepresteerd. Het is echt gewoon om te janken, maar ik geef er ook niet zoveel meer om op dit moment. We gaan zien wat ermee gaat gebeuren, maar de hoop is gevestigd op de volgende plantjes.

    EN DOOR...

    20240606_182845.jpg

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      AFjes liefst meteen in de eindpot.

    • norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Ik start ze in dubbele bekertjes. In de binnenste zitten gaatjes, de buitenste zijn dicht. Ze krijgen water van onder.

      Het probleem zit hem niet in de bekertjes, maar is pas begonnen nadat ze een week in de grote pot stonden, kijk maar eens op de vorige pagina

      Overigens doe ik het altijd zo, ook met autoflowers en heb ik daar nooit problemen mee gehad. Het is de combinatie van slechte (veel te compacte) potgrond en de plastic potten, waar ik de zakken gewend ben.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Pot tillen dan maar, pas bij lichte pot weer water.

    #22
    De eerste Haze Berry's zijn boven.

    20240607_170124.jpg

    Comment


      #23
      Morgen gaat Orange Bud verpot worden.

      De plastic potten kunnen me gestolen worden. Dus ik heb de 3 gallon Root Pouches maar even door de was gedraaid op 60°C.

      Deze zakken heb ik nu ruim 3 jaar. Ik heb er wel een paar weg moeten gooien omdat de muizen er gaten in hadden gevreten. Maar dat was mijn eigen schuld omdat ik ze niet goed had opgeborgen.

      20240607_204528.jpg
      Last edited by norseman; 3 weken geleden.

      Comment


      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Bio?

        Ik doe wel 60 graden om het microscopische tuig uit te moorden. En een heel klein beetje gewoon wasmiddel om de ergste vlekken er wat uit te krijgen.

        Wel op extra spoelen zetten om de restjes wasmiddel te beperken.

        Kapitein kurk die komt vaak in het weekend wel even langs, maar vanavond heeft hij blijkbaar andere plannen. 🖖🍾

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Waarschijnlijk achter de borg aan.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Resistance is futile

      #24
      Yes, binnen 4 dagen alles op!

      20240608_073932.jpg

      Comment


      #25
      Orange Bud zit in haar zakje!

      20240608_102727.jpg

      Comment


      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Schattig! Lekker spul die orange bud, heb ze ooit bij Kandinsky in Amsterdam op en kwam buiten Henny vrienten tegen. Heeeel lang geleden dus

      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Leuk verhaal!

        Ik heb anderhalf / een jaar geleden een ronde binnen en buiten met deze gedaan dus het is een vertrouwde plant voor mij om te kweken. Met mooie paarse en rode kleuren en goede resultaten

      #26
      Orange Bud doet het lekker, de blaadjes beginnen zich mooi naar boven te richten dus ze heeft het naar haar zin.

      20240609_184826.jpg

      20240609_184534.jpg

      Extreme Haze is van een 15L pot met potgrond die meer op cement lijkt, naar een 2L potje met heerlijke allmix gemigreerd. Sindsdien begint ze bovenin tekenen van herstel te tonen. En ook te bloeien

      20240609_184647.jpg

      20240609_185108.jpg

      Verder nog wat dingen ingezaaid voor de groententuin.

      20240609_185848.jpg

      Comment


        #27
        Rust in vrede John.

        20240609_083832.jpg

        Dit enorme exemplaar zag ik zaterdagmiddag over het gras lopen, wat op zich al apart is voor een mol: meestal lopen ze eronder.

        De volgde ochtend trof ik hem dood aan op de oprit. Door zijn pose kun je vrij duidelijk zien dat het een "hij" is, dus gaf hem post-mortum de naam "John".

        Ik heb op zich helemaal geen ruzie met mollen. Ze maken de grond luchtiger en eten schadelijke insecten zoals emelten.Er is wel eens een enkel hoopje in het gras, maar dat hoort nou eenmaal bij het buitenleven.

        Mijn buurman daarentegen heeft een gazon als een biljartlaken. Hij maait 3 a 4 keer per week, zelfs als het regent.

        Vandaar dat mijn verdenking is dat hij achter deze mysterieuze moord zit. Ik denk namelijk dat hij vergiftigd is. Als hij door een roofdier was gepakt had hij wel verwondingen.

        Hij heeft een waardige begrafenis gekregen, ook om te zorgen dat de aasdieren zoals kraaien die hem eventueel opeten niet vergiftigd worden.
        Last edited by norseman; 2 weken geleden.

        Comment


        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Rip John, dat je maar een mooi mollen leven hebt gehad. 🌷

        • norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Het jagen is ook niet mijn ding maar dat vind ik nog te verantwoorden als je het vlees opeet.

          Mollen mollen ook niet mijn ding. Maar als ze echt een plaag zijn,doe het dan op een "humane" manier. Zo'n vergiftiging is echt geen pretje en dus ook gevaarlijk voor de rest van de natuur.

          Maar ja het is een natuurhater. Hij heeft ook een appelboom staan die hij vol met gif spuit tegen de rupsen enzo. Koop ze dan gewoon in de supermarkt? Is netto nog goedkoper ook waarschijnlijk.

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Tijd om op te schalen. Koop een tank.

        #28
        Xtreme Haze begint steeds verder te herstellen, zelfs verder naar onderen wat ik niet meer had verwacht. Verder gaat alles prima en is er weinig nieuws.

        20240613_074813.jpg

        Comment


          #29
          Xtreme Haze doet het zo goed dat ik haar misschien zelfs nog in een groter potje ga zetten.

          20240616_202552.jpg

          20240616_202720.jpg

          20240616_202712.jpg

          Er blijven maar slachtoffers vallen op de boerderij. Vanmorgen vloog er een groene specht tegen het keukenraam. Helaas het nekje gebroken en hartstikke dood.

          20240616_083923.jpg
          Last edited by norseman; 2 weken geleden.

          Comment


          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Een dode vogel in je nek is toch iets minder schattig idd norseman 😂

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Juist ja
            😀
            Maar ook veel bekijjs denk ik

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Probeer eens een dooie vos.

          #30
          Het wordt steeds gezelliger in de tent. Vandaag zijn er 2 Haze Berry's verhuisd naar hun zakjes. Morgen de rest.

          20240618_215551.jpg

          Comment

          Bezig...
          X