Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De boerderij van Norseman

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hork de EC in de bak waar ik de overige korrels nog heb liggen weken is wel gestegen van 0.0 naar 1.1. Maar goed, dat water zit niet in mijn reservoir. En daar blijft de EC nog stabiel. PH stijgt wel wat maar dat blijft binnen de verwachtingen.

20241126_185227.jpg

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Valt mee inderdaad, doordat ik op uitsluitend hydro korrels kweekte had het wel invloed.

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Ja dan zal het veel meer invloed hebben inderdaad. Maar 1.1 EC is anders een heleboel erbij. Als je dat nog naast je voeding in het water krijgt verbrandt de boel geheit.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja over je voeding heen is het veel en het stuurt de pH ook in de war. Ik gebruik die korrels niet weer, heb een duur lesje geleerd.

Zojuist een paar grote schutbladeren verwijderd om de boel iets meer lucht te geven.

20241128_173953.jpg

20241128_174727.jpg

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Lucht, Licht en Liefde

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Sexy dametjes hoor 🫶🏻

Niet heel veel te melden. Het gaat prima. Behalve dat ik linksmidden perongeluk getopt heb. Ducttape mocht niet baten. Maar oké groeit wel weer dicht.

20241202_173153.jpg

En er zijn worteltjes:

20241202_174948.jpg

Comment

Het begint lekker vol te worden. Ik denk dat ik komend weekend ga schakelen en daarmee lopen de dames mooi op schema.

Eerdags ook weer een beetje blad weghalen want het is weer een oerwoud aan het worden.

20241204_220457.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Veels te laat veels te laat

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Als het een pure indica is, is het perfect. Als het een hybride is of sativa is het inderdaad veelste laat

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik zou ook gisteren schakelen zeg maar

Het is een Hybride, wel iets meer sativa dan Indica. Vorige ronde was ook hybride, daar heb ik op dit moment geschakeld en dat is helemaal goed gekomen.

Maar misschien hebben jullie gelijk, we gaan het zien!

20231227_193517.jpg

Comment

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Zelf een maken van hout met een stuk vijverfolie, afvoer en aanvoer beetje infrezen en afkitten.

• norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Corleone1933 verdomme, dat ik daar nog niet aan gedacht heb. Het frame voor de lampen en de vloedtafel heb ik ook zelf gemaakt van hout, dus waarom de vloedbak niet!?

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Niks van dat water aantrekken en laten opzuipen is mijn idee.

Zo, de boel weer wat lucht gegeven..

20241205_175323.jpg

Comment

Ik werk liever met poeders dan met vloeistoffen omdat dat minder kliedert. De PH- is bijna op, dus dat heb ik nu ook als poeder gekocht. Ik wacht nog op iemand die calmagpoeder gaat maken.

Ik ga ook eens kijken of fulvinezuur wat doet. Dat was er ook niet als poeder.

20241206_160812.jpg

Comment

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Net even getest. Volgens de verpakking is 1 gram voor 5 liter water genoeg om de pH naar 5 a 6 te brengen. Met mijn gemeentepils had ik 2 gram nodig om het van 7,8 naar 5,5 te brengen. Maar de komende 2 dagen zal dat waarschijnlijk stijgen naar boven de 6. Voor het experiment zal ik dit water bewaren en de komende dagen blijven meten.

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ideaal dat je het kan wegen, je kan de meters opbergen!

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Dat is wel mijn doel. Alleen af en toe meten om zeker te weten dat het goed zit.

Zo'n cake had ik dus wel, voor dit bakje. Af en toe een beetje schudden helpt ook.

20241206_164306.jpg

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ja schudden kan ook helpen, nou misschien dat ik ook wel weer eens voor pH min in poedervorm ga als de huidige flessen leeg zijn.

Dit weekend:
        1. 12/12
        2. Vat ververst
        3. Oerwoud getemd
        20241208_174754.jpg

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Waarom het vat ververst broski? Dat is onnodig en niet zo economisch, zou het voortaan lekker aanvullen en daarna de waarden regelen (helaas is meten dan vereist natuurlijk). En als de waarden fluctueren overweeg nog eens de meerwaarde van de nootjes.

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Ik lees in veel bronnen dat dat nodig is eens in de 2 a 3 weken, dus dat heb ik braaf gedaan. Maar wat een k klusje, dus als ik het kan overslaan, graag.

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Het is nergens voor nodig.

Zoals alle vrouwen zij ze zeer gevoelig voor complimenten. Het zal ze goed doen, danku!

Comment

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          En zoals de meeste heren houden we van natte dames 😉

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Hopelijk worden de dames niet boos op mij want al heb ze ook graag nat en met warme monden (my bad oral fixation) verversen doe ik alleen als ze in de broek gescheten of gebloed hebben!

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          En dikke tie.. euh toppen natuurlijk

Gister heb ik ook de lampen wat feller gezet. Daarmee zie ik dat ook de temperatuur steeds wat makkelijker in de gewenste range blijft.

Screenshot_20241209_195828_Home Assistant.jpg

Als de lampen uitgaan om 19u dan koelt het in de tent binnen een uur zo'n 3,5 graden af, waarna het redelijk stabiliseert. Later, als de houtkachel uitgaat koelt het wat verder af, afhankelijk van de buitentemperatuur.

Overdag soms en altijd 's avonds brandt de houtkachel en dan blijft de verwarming wel uit. In de afgelopen nachten is die ook uit gebleven. Met name in de ochtend, voor de houtkachel echt warm is staat de verwarming een paar uurtjes aan.

20241209_200643.jpg

Comment

En het rekje wordt steeds voller.

20241210_074604.jpg

Comment

Het kraanwater PH experiment.

Ik merk dat het een tijdje kan duren voordat mijn kraanwater enigzins stabiliseert als ik het afzuur.

Ook als ik een mestoplossing maak merk ik dat. Als ik begin met 5,5 is het de volgende morgen 5,9 en een dag later 6,2. En voor de duidelijkeid: dat is dus voordat ik het in het reservoir stop.

Als experiment heb ik eergister een ton met 50L kraanwater gevuld en dat afgezuurd tot 6. Mijn kraanwater zit puur op zo'n 7,8.

Gister was het 6,4 waarna ik het weer heb afgezuurd tot 6.

Vandaag was het 6,2 dus de stijging is gehalveerd.

Zojuist weer afgezuurd naar 6, ik ben benieuwd naar de PH van morgen..

20241210_182929.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Na verloop van tijd is het stabieler, ligt ook een beetje aan het zuur wat je gebruikt.

De pH loopt altijd op en dat is ook wat je wilt zodat de planten de verschillende componenten corresponderend met de pH waarde kunnen opnemen. Wanneer ik het vat weer moet bijvullen als er nog een restje in zit, is de pH van 5.5 soms opgelopen tot 7.0 en hebben de planten alles wat ze nodig hebben kunnen pakken.

Nutrient-Availability-Scale.jpg
            Zoals je kunt zien is voor de opname van magnesium en silicium een hogere pH nodig dan voor nitraat. Daarom is een oplopende pH wenselijk.
            Horks Fototopic 2.0

Comment

• norseman
              norseman commented
              Editing a comment
              Ja dat weet ik, maar ik wil niet dat het binnen 1 nacht een halve stijgt
              Last edited by norseman; 3 weken geleden.

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Je weet dat maar wilt de pH toch stabiliseren, lol nou ja oké succes dan maar!

• norseman
              norseman commented
              Editing a comment
              Hork het hoeft niet stabiel. Maar het mag wat minder hard stijgen. Vandaar dat ik nu uitprobeer hoe lang het hoe hard blijft stijgen
              Last edited by norseman; 3 weken geleden.

En ja, ik heb m ook op de koelkast hangen..

20241211_081059.jpg

Comment

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Ideaal kun je vergelijken!
          Bezig...
          X