Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Staff Goes Fully Auto's ,SF8600 setup

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De kleintjes beginnen aan te slaan, ze hebben een paar dagen 24/0 gekregen en sinds net is de klok op 18/6 gegaan, de lamp staat op 15% oftewel draaid nu op 120watt de G8600
    3komen nu omhoog,dit is de nieuwste strain Tropicanna Cherry van growers choice die later ergens dit jaar op de markt verschijnt.
    veel belovend waar ik erg na uitkijk!!!
    en 2 bubblegums x fathogs wat een naam eigenlijk he fathog :p
    op de foto niet zichtbaar dat ze uit zijn.

mij valt op dat menig een met een 100watt lampje hier al snel in paniek schiet van wat ik nu doe op 15% dus voor ieder die niew is en twijfelt,en meeleest zie het hier dat prima kan

Vorige ronde draaide ik 150watt met de G3000 en dat ging lekker snel in de zaailing fase.

verder valt er niet veel te vermelden of te doen nog.

tot de volgende.

en 2025 start al goed met de bubblegum kwekers hier.

Attached Files

Comment

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      giinnoo het zijn geen auto's.
      En vorige keer had ik ook met 3weken voorgroei op 18/6 planten van 1.50+
      Ik zit met een hoogte limiet op 2m

De gs8600 wil je wel benutten kunnen blijven, vorige keer had ik 300watt nu heb ik er 800.

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Oh ik meende dat het autos waren zoals ik ook lees op pagina 1. Mijn excuus

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      giinnoo maakt niet uit joh 😃

18/6 doet ze goed.

De 2 buitenste zijn ook uit, alleen bij de tropicanna cherry heb ik me twijfels.
    we gaan het zien.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

De tropicana cherry is niks geworden,vraag me niet hoe maar haar wortel was op de een of andere manier gescheurd bij de kiem.

Alle zijn uit behalve de nieuweling,

Deze is vervangen door een mooie high class strain van t.h seeds
      -Straiciatella (Do-Si-Dos X Strawbanana Cream)
      Ondanks ze 70% sativa is is ze een 9 weken bloeier.

En wat gaan die zaden hard kwa aanslaan onder deze lamp voor 4dagen oud.
      kijk even na bovenstaande foto van 2 dagen terug en deze.

15% licht gedimd

Tot de volgende
      Attached Files

Comment

Zoals jullie wellicht gelijk opvalt!
        zien jullie een deel grotere zaailingen, en kleintjes staan.
        dat klopt want er staan nu 3 soorten niet mijn eerste keuze omdit, te doen normalituur.

Kort samengevat de vrouw vond het nodig om nog eens door de tent met de vochtige doek te gaan,waardoor vraag me niet wat of welk schoonmaak middel in de potten is terecht gekomen.

Dus gelijk niewe zand erin en niewe zaadjes en deze waren binnen 48uur al uitgekomen allemaal.

De stand nu
        9x Bubbelgum x fathog growers choice.
        4x Straicatella t.h seeds.
        ​3x Gelato barneys.

Ze gaan echt hard onder dit paneel, de straiciatellas zijn allemaal meer sativa achtige planten,maar bloeien in 9 weken af als een indica ondanks ze 70% sativa is oftewel een hybride.
        dus in no time is het weer een mooi egaal veld

tot de volgende

Attached Files

Comment

• stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          hetismij straciatella is echt een kanon
          Zul je van genieten van de kweek, maar ook om te roken is dit echt echt van een andere wereld.

• hetismij
          hetismij commented
          Editing a comment
          Kom ik bij je langs om een biertje te doen als het klaar is 😂😉

• stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          hetismij is goed haha

Oorspronkelijk geplaatst door stafford View Post
        de vrouw vond het nodig om nog eens door de tent met de vochtige doek te gaan,waardoor vraag me niet wat of welk schoonmaak middel in de potten is terecht gekomen.
        Ik zou mooi met 9 verdergaan, daar krijg je het ook makkelijk vol mee en de scheiding direct aanvragen!
        Mijn Fototopic 2.0

It's better to have a gun and not need it than to need a gun and not have it.

Comment

• stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Hork 9 kan prima ind maar normalituur kort voorgroeien en om , bij 9 moet je eigenlijk langer weer de groei aanhouden.
          Nu maakt dat niet meer zoveel uit, heb ik alsnog me straicia die ik wel miste,ipv van de latere keer pas weer.

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Maar je moet nu ook langer voorgroeien omdat je vrouw schoonmaakmiddel in de potten goot. Die kleintjes gaan de grotere niet meer inhalen dus houd je de hele ronde hoogteverschil. Wat ik zou doen is de ronde met 9 stuks volbrengen.

• stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Hork daar zit de truc die kleintjes groeien als sativa 70% maar bloeien als indica dus die zijn sneller terug op peil dan we denken

Het gaat nu wel heel erg snel allemaal.

Gelate foto 1
        Foto 2 de oudere bubbelgums en gelatos
        Foto 3 de niewe Straciatella's

zoals jullie zien zit in het kleine bekertje oude grond met een niew zaadje,en daar gebeurd exact hetzelfde weer mee ook staat er nog 1 tussen die het ook doet hier is de grond niet vervangen omdat de zak leeg was.
        (niet alle staan erop)

Tot de volgende
        Attached Files

Comment

Dezelfde gelato en bubbelgum als hierboven, op de foto weer maar dan 2dagen later.
          de lamp staat nog steeds op 15% !

Foto 1 bubblegum x fathog.
          Foto 2, 2x gelato.
          Attached Files

Comment

Met de dames gaat het goed er staan 4 soortjes dat prima gaat,amnesia is erbij gekomen.

Al ben ik het overigens het denken om de kweek te gaan beperken en na een 2.40 x 2.40 tent over te gaan.

Waarom met 2 kweekjes per jaar heb je meer dan genoeg om een jaar voorraad aan te leggen,het bespaard meteen extra rondes die alvorens nodig zijn met kleinere tentjes als je de totale tijd en kosten vergelijkt ben je veel sneller klaar,veel minder risico en veel minder verbruik.

ik zal van de week nog wat foto's posten van de huidige ronde, de straciatella heeft echt me aandacht volledig wat een pracht genetica en alles gaat gelijk op bij deze.

Comment

• Bubbleman
              Bubbleman commented
              Editing a comment
              Hoeveel lampen ga je er onddr zetten en hoeveel watt

• Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Nu 1,5 op 1,5 m2 he? Een 2,4 op 1,2 is ook handig , maar is te weinig meerplaats dan ivm. Ik dacht net wat omgekeerd , grote tent weggedaan omdat ik dacht dat kan ik niet uitlegd krijgen .maar ja hoe je het bekijkt hoe jij het zegt is het idd ook logisch.

• stafford
              stafford commented
              Editing a comment
              Bubbleman 2x de Sf 8600 ipv van 1keer verbonden met daisy chain was de planning.
              Nu kweek ik met een sf8600 ook enkel.
              Een spider farmer sf8600 is 800watt dimbaar tot 88watt dus rechts om of linksom je verlicht alles maar kan budget friendly kweken zonder 800watt te gebruiken je kunt zelfs onder de 100watt starter lampjes draaien

Wesley pipes ik denk zo beter 2x goed dan 4x stunten.
              Maar die 2.40/2.40 gaat niet lukken helaas kom niet weg (ikzelf dan) dat word zo krap om te bewegen is kut krijg je nog geen emmer meer erdoor.

Dus. 1.2/ 1,50 x 2.40 is ind de oplossing,maar die valt af het antwoord gaf je zelf al,beiden geven niet echt de meerwaarde,maar wel extra kosten.

Dus ik houd het wel op de 1.5/1.5

….

Comment

Bubbelgum foto 1

Straciatella T.h Seeds foto 2
              Attached Files
              This gallery has 1 photos.

Comment

-BUBBLEGUM X FATHOG
                -GELATO 43
                -STRACIATELLA
                -...........

Dan toch een plantje,dat de kenner en oldschool jder lid gelijk eruit haalt en weet over welk plantje het gaat.

Ik heb haar opzettelijk later gezet,om hoogte te voorkomen,maar deze stamt nog af na de roots van de 90s

nog voor dat het het werd doorgekruist met Nevilles Haze,afkomstig van de west coast waar ze van origine is ontstaan.

deze is niet ras puur zuiver,maar wel zuiverder dan zuiver dan alles wat vandaag te koop is!
                en breeders aanbieden. De bijna 95% echte amnesia.

mooi om vergaande glorie van een gouden cannabis eeuw te mogen herbeleven.
                en stiekem is het altijd me nummer 1 plant geweest en nog steeds! De Amnesia Haze.

Als afsluiter tot na de zomer weer van het binnekweek avontuur,zal ze na deze ronde samen met Gorilla Glue worden gezet,en dan ga ik na de zomer weer een niewe ronde knallen 😀

Oldschood vs Newschool als afsluiter van de lente.

tevens zal na de zomer ook de niewe tent worden opgezet van spider farmer de 1.50 x1.50

In de tussen tijd van de pauze,ga ik wat experimenteren met oldschool geneticas.

die me nog kent van vroeger hier,die weten dat ik en later met ex jder Markster behoorlijk wat gekruist hebben,en soorten hebben doorontwikkeld waar later meer dan de helft van het fora onze zaden kweekte.

Dus eens zien of ik de kennis,en spirit nog bezit en wat het brengt, wie weet ​​​​
                Attached Files
                Last edited by stafford; 27 February 2025, 02:37.

Comment

• giinnoo
                  giinnoo commented
                  Editing a comment
                  Kweek je maar dadelijk 2/3x per jaar?

• Bobledsgrow
                  Bobledsgrow commented
                  Editing a comment
                  Nog stuifmeel nodig van de headbanger?
                  Die ik de volgende ronde ga draaien?
                  Lekker expirimenteren, anders wordt kweken ook zo gewoon🤪
                  Ik ben benieuwd naar je projectje

• stafford
                  stafford commented
                  Editing a comment
                  giinnoo klopt met een 1.50 x1.50 tent is dat ruim voldoende je kan er 28 11 liters in kwijdt, en als je ronde stoffen /airpots neemt kun je 15liters erin kwijdt met dat aantal.
                  (Waar de am op de foto ook instaat) is 15l

Bobledsgrow ik heb nog de pure Landras Sativa Jamaica genen in me bezit, en nog de santa Maria en nog een of twee weet ik even de naam niet meer van,verder genoeg keuze uit topsoorten van deze tijdlijn.
                  Wat me doel is een zwaardere nog krachtigere stabiel plant zien te creëeren.

Waar zijn de foto's van het hele plaatje? Ik ben wel benieuwd wat er van die kleintjes geworden is!
                Mijn Fototopic 2.0

It's better to have a gun and not need it than to need a gun and not have it.

Comment

• lednov
                  lednov commented
                  Editing a comment
                  ondertussen al wel 12/12 mag ik hopen?

• stafford
                  stafford commented
                  Editing a comment
                  lednov absoluut 😄 als ze niet op 12/12 waren had had ik een probleem gehad op deze hoogte.🤣🤣

Hork ja echt,overgrote deel zit op de 70cm.
                  Heb de lamp nog steeds op 85% enkel.
                  Die gaat van de week wel na de 100%
                  Dan krijgen ze de volle 800watt.

Ik wouw opzettelijk minder posten als het vorige topic,elke 2dagen was me wat teveel van het goedde,echter gaat de plastic meuk komende ronde na deze wel eruit, zelfde oppervlak is prima te vullen met ronde 15liters toch weer 4 liter meer volume per plant.

• Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  Geen praatjes maar plaatjes!

Dan hier 2 plaatjes,gezien ik ze een tijd niet meer zelf heb verzorgd,zeg maar gerust een dikke maand,maar me kameraad,helaas is dat ook wel wat terug te zien.

er staan kriskras 4 soorten door elkaar, uiteraars gelabeld.omdat ik hem wat soorten heb laten uitkiezen zodat die ook een voorraad heeft weer.

omdat ik in een minder leuke tijd zit, wat een hoop ellende brengt,en tijd kost en buiten dat al 2jaar kamp met extreme gezonheids problemen,en ze niet meer weten wat ze met me aanmoeten of waar te zoeken moeten.
                had ik even wat rust en tijd voor mezelf nodig

-in april zal ik de afsluiter volledig van start tot eind zelf gaan doen weer, een 15liters ronde met cocos en ja het word een ronde volledige amnesia.
                ik heb hier en daar wat geselecteerd door de de tijd heen,dat hun hele levensduur op 20/4 mag doorstaan licht is gewicht zoals het oude spreekwoord luid,dus nu mag die sf 8600 zich echt gaan bewijzen.
                de kenner weet het al waar het heen gaat,daar waar ik normaal geen fan van was maar dan met de echte Genèn op af roots terug gekruist.

Dan zal ik na de zomer weer terug komen met een binnen ronde met de niewe tent van 1,50 x 150 deze van nu mag met pensioen.

ik zal nog 5 planten buiten zetten waaronder frisian dew,en nog een 1 a 2 mooie.
                dus wie advies heeft en nog een kanon soortje /buiten plant strain weet gooi het er maar in.

foto 1 de twee kleine amnesias,die een stuk later geplant zijn en niet de hoogte maar egaal de breedte rond zijn gegaan,precies dat wat ik wouw (deze 2 heb ik wel continu zelf verzorgd)

Foto 2 , straciatellas (de uitschieters),Bubblegum x fathog & Gelatos 43 gemixt.
                die mijn kameraad een maand nu verzorgd heeft.
                Attached Files

Comment

• stafford
                  stafford commented
                  Editing a comment
                  @Rreppellsteeltjam corleone had ze , heb die zaden ook nog liggen.

Takketoelli dankje

Hork als je dat maar weet! Ja w0rd een mooie ronde met de am

• Grow Co
                  Grow Co commented
                  Editing a comment
                  Sterkte met de gezondheid 👍🏻

• Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Die had ook genoeg wortelruimte!!

Blijf je volgen. Mooi spul dat SF.

Comment

Zoals laats gezegd de 3 amneesjes.
                  zo zie je hoeveel verschil in een plant kan zitten omtrent medium en ruimte kwa groei.
                  de stoffen pots zijn hier overduidelijk de grote winnaar met cocos.
                  Tegenover de 11l met aarde.

Foto 2 is leuk voor een keer kris kras van alles door elkaar,maar niet echt een aanrader.

De straciatellas haal je eruit,die soort staat bekend om zijn kleuren spektakel.
                  naarmate de bloei vorderd word ze Puur fel rood/met een paarse gloed.

een erg mooie soort,dat ook nog eens een uniek rokertje is met een niet alledaags smaakje.

en wie het al opviel zijn de planten die ik een tijd niet heb verzorgd maar me kameraad,weer mooi terug een stuk groener het worden,en flink aan het dikken.

nog 5/6 weken bloei te gaan,en dan alweer komt de tijdelijke afsluiter eraan.

Groeten staff.
                  This gallery has 2 photos.

Comment

• stafford
                    stafford commented
                    Editing a comment
                    Hork je hebt stof en stof ,ertussen zit heel veel verschil, je hebt een lamp en de lamp.
                    Je hebt een meter en de meter

Zoals ik eerder aangaf hier word veel chinese goedkope zooi verkocht juist in nl en omstreken voor x15 de prijs.

De foto's,zijn het bewijs dat het prima werkt en het doet wat het moet doen.

• Hork
                    Hork commented
                    Editing a comment
                    Ik zeg ook niet dat het niet werkt stafford want ik heb er zelf ook wel mee gekweekt. Dat het water er uitzeikt is gewoon een feit, dat kun je wel ontkennen door te suggereren dat de ene stof de andere niet is maar alle stof wordt nat van water. Dat het water er uitzeikt is wel te tackelen door langs onder te wateren maar wat is de meerwaarde? De opbrengst t.o.v. een gewone plastic pot is niet groter, maar een stoffen pot droogt eerder op waardoor je vaker moet wateren. Dus in plaats van een stoffen pot te kopen die smerig worden en waar de kluit haast niet uit te trekken is, kan je beter een kleinere 11literpot pakken of nog beter kratten en daar maar 10 liter medium in doen. Dat droogt net zo snel op waardoor je net zo vaak moet wateren en de opbrengt ook hoger is.

Welke foto's zijn wat bewijs?

• stafford
                    stafford commented
                    Editing a comment
                    Hork het water zeikt bij deze er niet langs af,de amneesjes krijgen om de 2dagen water net zoals de 11 liter pot planten.

Feit blijft dat 4liter volume meer veel doet op een ronde tegenover 11, beiden krijgen 800/tot 1l per keer en dat giet ik zo erin zowel bij de stoffen potten,die vanaf de helft nog een speciaal laagje hebben dat ademd maar niet het water eruit flikkerd alswel bij de 11liters, juist die laatste neigen meer via onder te laten gaan.
                Bezig...