Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kweekverslag: Eerste (binnen)kweek ooit, wish me luck
We zijn 2 weken onderweg en iedere keer als ik de tent open maak word ik blij.
voor wat ik begrijp zijn de planten het meest vatbaar wanneer ze uit de grond komen tot aan de veg state. Als dat zo is denk ik dat ik tot nu een toe een prima job heb gedaan voor een nieuwe kweker.
De eerste is lekker aan het groeien en de nieuwe 2e plant is boven de grond uitgekomen en is ook mooi aan het ontwikkellen.
1x water gegeven: Ik heb de eerste plant 1 keer water gegeven vorige week omdat ik het gevoel had dat de grond gewoon uitgedroogd was ivm het licht aanvoelen van de pot. het lijkt erop dat de plant dit prima heeft opgenomen en er geen complicaties zijn ontstaan.
Ik ga morgen even kijken voor iets van schalen die ik onder de pot kan plaatsen om ze een 'voetenbad' te geven.
het tweede plantje laat ik voor nu gewoon nog even, is nog geen week boven de grond dus laat die maar lekker groeien eerst.
Toppen kan ik denk ik nog wel even mee wachten toch?
VOEDING?
De eerste plant is vandaag 2 weken oud, dus, als ik het goed begrepen heb, wil ik als hij er 3 weken staat zo ongeveer beginnen met voeding, klopt dat?
Sterkte van de lamp
Ik heb de lamp nu op 60% staan ong 60 cm boven de plant. Dat lijkt allemaal gewoon prima. Nu zag ik alleen dat spiderfarmer aangeeft tijdens veg state de lamp iets lager te hangen.
Ik denk eigenlijk dat ik het wel gewoon zo kan laten totdat we naar de bloeifase overgaan. Heb niet echt het gevoel dat ik de lamp lager moet gaan hangen, maar dat weten jullie vast beter dan ik
Ik denk eigenlijk dat er verder niet zoveel te melden is. alles lijkt prima te gaan en tot zover geen problemen ondervonden. Ik heb er wat fotos bijgedaan zodat jullie de progressie kunnen zien.
Geen aanval hoor. Mee eens met die volwassenheid overigens. Maar kan ook bij 5 of 6. Of meer naar de plant kijken en je gevoel volgen dan perse nodes gaan tellen, zo bedoelde ik m.
De onderste 2 haal ik liefst zo snel mogelijk weg, die gaan het toch nooit redden (die uit 1 en 3 vingerling blad). Vanaf 5 worden ze interressant. Er zijn er ook die eerst tijdje doorgroeien op die nodes. Mee eens dat toppen ergens tussen 5-8 voor de meeste wel mooie resultaten oplevert. Autoflowers zou ik helemaal niet toppen.
oke ja voor mij is het allemaal toch een beetje hocus pokus nog haha. de node begrijp ik opzich wel maar ik ga denk ik gewoon nog wat meer leer materiaal opzoeken.
ja in prencipe denk ik dat die hele autoflower plant er wel in zou passen maar iedereen raad me aan wel te toppen. ook vanuit mijn eigen cirkel.
duurt ook wel weer een weekje voordat ze verder zijn denk ik, 2 weekjes oud nu.
Hallo kwekers, De cotyledons beginner eraf te gaan, hangen helemaal naar beneden alsof ze eraf gaan vallen.
Ik heb gelezen dat deze bladeren als storage fungeren van energie en voeding. ik denk omdat ik potgrond met voeding heb dat ik ze gewoon nog een weekje a 2 weekjes kan laten voordat ik met voeding begin right?
op de foto is het wel te zien.
Ik heb de laaste paar dagen de stam voorzichtig en licht wat gebogen als voortraining op LST (ik heb begrepen dat sommigen kwekers dit doen met als doel het voortrainen voor lst dus). niks geks gedaan of hardhandig. Ik denk dat dit los staat van elkaar maarja misschien is het wel daardor gekomen.
Heb trouwens ook dat teiltje gehaald van de action. Ik denk dat die net iets te krap gaat zijn maar we gaan het zien als de lichten straks aangaan. Action lag op de weg dus ik dacht ik neem hem wel gewoon mee. kan altijd nog naar een andere winkel gaan.
UPDATE:
De pot past wel in het teiltje maar het is erg krap. geen probleem denk ik, heb er gewoon water bijgedaan, kan hem straks gewoon nog wat extra geven als die alles heeft opgezogen.
thanks Babz ik deel hetzelfde gevoel eigenlijk. schrok een beetje gister toen ik die cotyledons zo zag hangen, zag er totaal niet uit alsof de plant dat leuk vond.
Waar ik dan wel benieuwd naar ben, om je comment beter te begrijpen. op basis waarvan denk je dat het beter is hem gewoon even te laden, hetzelfde als ik? of zie je iets wat ik niet zie
oke thanks, ja volledig mee eens. ik begrijp dat zodra het wortelsysteem ready is de groei veel explosiever zal worden. Heb nooit iets van planten zelf verzorgt en moet zeggen dat ik dit al best wat vind voor 2 weken en 2 dagen.
Ik worp net nog even een blik op de planten voordat ik naar bed ga, en ik zag dat er iets nieuws begint te groeien aan de plant. Ik kan het wellicht helemaal mis hebben, maar zie ik de eerste tekenen van waar de bud sites gaan komen?
Ook een fototje erbij gedaan van de gorilla glue, gaat nu richting de anderhalve week oud, en die gaat ook hartstikke lekker tot zover. Ook een voetenbadje gegeven vandaag.
Ja ik word er stiekem toch wel een beetje blij van om die snotneuzen te zien groeien haha
Comment