Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer binnen en kweken White widow Autoflower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste keer binnen en kweken White widow Autoflower

Korting op 420shop
    Hi allemaal,

Wij zijn een 3 tal weken geleden begonnen met een binnen kweek, om niet te moeten verpotten meteen voor 30 liter potten gekozen. Hoop dat dit een goede keuze was.

Eerst ontkiemen en na een dag of 7 deze in de potjes gepland, eigelijk tot zover alles goed. Warmte was een probleem maar hebben we sinds een week opgelost met een (spaar) lamp en een doos aan de binnenzijde bekleed met alufolie. Zie pictures:

Nu is alleen mijn vraag tot zover, wat kan ik nog doen om de plantjes te stimuleren in de breedte te groeien, ik zie ze namelijk alleen maar in de hoogte klimmen... kan dit komen door ze meteen in de grote potten te steken?

Indien ik updates heb zal ik ze hier posten, let wel dat wij hier puur voor hobby aan begonnen zijn
    WP_000088.jpgWP_000089.jpg
    Zoals je ziet is plant1 al groter dan 2 en heeft een setje blaadjes meer dan de 2e, terwijl ze samen gepot zijn (tuurlijk zijn ze verschillend)
    De lamp hangt een 50Cm boven ze.

Kan ik volgensd jullie nog iets (beter) doen dan alleen maar afwachten? (en water geven ) dit is de status na een 15 dagen in de pot.

Thanks en tot snel.
    PatAn

Re: Eerste keer binnen en kweken White widow Autoflower

Doe je dit voor fun, of wil je er echt wat van afhalen? Ik zou zoiezo eerst de lampen op 5cm boven de plant hangen zodat het stengeltje niet nog verder omhoog groeit en nog dunner wordt..
    Want het laatste wat je wilt is dat je steeltje breekt en je plantje kunt weggooien.
    Je kan ook het steeltje van je plantje wat verder in de grond stoppen zodat ie zelf wat sterker en dikker wordt, dan pas kan het eventueel in de breedte gaan groeien
    Ik ga je zeker volgen Hoop op meer foto's!!

Comment

zijn wel beetje gestrekt, indien je met een spaarlamp werkt
      mag die op een 5-10cm van je zaailing hangen.
      zodat die minder strekt. Nu zie je ze zoeken achter het licht
      Heeft niets met die potten te maken hoor(zijn meer of groot genoeg, zie gewoon
      dat je ze zo niet teveel water geeft), welke aarde gebruik
      je? Wat is de temperatuur? LV?

Geduld is een mooie zaak!
      Last edited by DarkSide; 8 October 2012, 17:47.
      <afgerond>Kweekverslag: 3 X "AK 47"(autoflower)
      <huidig> Super Lemon Haze + Zambeza mix

Comment

Er iets van af halen is altijd de moeite
        Dus toch nog lager hangen he!, Ik ga meteen naar ze toe en dit doen... Twijfelde inderdaad er over.... Pics zullen naar mate de groei zeker komen!
        Bedankt!

Comment

spaarlampen op 50 cm van de planten ??
          zet die maar eens op 5 - 10 cm dan gaat het een stuk beter en strekken ze een stuk minder (het de hoogte in klimmen)
          je (moet) kan de plantjes tot de ronde blaadjes ingraven staan ze een stuk steviger anders vallen ze straks om

haha darkside was me voor
          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Bij mij was JS me voor Audio
            Het is hier voor de snelle persies
            <afgerond>Kweekverslag: 3 X "AK 47"(autoflower)
            <huidig> Super Lemon Haze + Zambeza mix

Comment

Wat een top reacties en zo snel!
              Ik heb meteen de nodige acties gedaan en de lapjes hangen nu op een kleine 7 Cm boven ze. Ik hoop dat dit het gewense resultaat gaat geven, maar zoals beloofd een regelmatige update zal niet uitblijven

De vraag over de tempratuur, met lamp aan een kleine 26 graden en lamp uit een 19,5 (vermoed dat de laatste te koud is maar dit kan niet anders) LV heb ik geen idee van, ik kan en wil nu nog niet investeren in apparatuur en dergelijke vandaar dat mijn opzet ook minimaal is.

Comment

tussen 19,5 en 26 is gewoon goed hoor
                onder de 18 (correct me if im wrong) kan er een blokkade plaatsvinden van stikstof
                mijn kast word in hun donkere periode ook wel eens 19 graden merk er verder niks van
                let wel dat ze in hun donkere periode niet gestoord worden anders gaan ze stressen

Comment

Ahh das goed te horen,
                  De dames (tenminste mag ik hopen) hebben hun eigen kamer en daar komt behalve ik en mijn vriendin niemand. Wij geven tot nu toe alleen water als het licht aan is, en in de nacht stoort niemand ze

Comment

haha heerlijk in z'n korte tijd al zoveeel wijze informatie
                    Ben benieuwd na de pictures die over een tijdje te zien zijn??

Comment

En zoals belooft een 2 talpicjes van de dames (still hoping) lijkt me iets trager te gaan dan ik dacht, maar ach ik heb de tijd. Liever langer wachten dan geen resultaat.
                      WP_000099.jpgWP_000100.jpg
                      De stokje zijn geplaatst vanwege dat de ene haar kopje bijna in de aarde liet liggen en moeite had met te blijven staan. Was denk ik wel een juist besluit daar ze beide nu vollop naar boven kijken, De aarde lijkt enorm nat, maar is het niet, krijgen nu om de 2 dagen een 15ml water. Ben alleen benieuwd of ik nog extra voeding moet voorzien en dan ook graag advies welke.

Volgende pics over een 2 weken.

PatAn

Comment

Een leuk forum! Ga je ook zeker volgen! Ben zelf nu ook bezig met ontkiemen en kijken hoe ver ik kom met ook een spaarlamp
                        Bong door je long!

Comment

even een klein advies, voor mensen die (net als wij) last hebben met kleine vliegjes in de (pot) grond
                          Ik heb op advies een klein schoteltje met de citroensap van de AH (die gele kleine flesjes met geconcentreerd spul) binnen een dag lagen de aanwezige vliegjes als dood in de schoteltjes!

Comment

je zal er later in de kweek wel weer last van krijgen
                            ik denk dat je last hebt van de varenrouwmug welke wij ook eens gratis bij de potgrond kregen
                            deze kan je het beste bestrijden met nematoden
                            want van citroensap gaat volgens mij je ph omlaag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AudioSystemRolla View Post
                              je zal er later in de kweek wel weer last van krijgen
                              ik denk dat je last hebt van de varenrouwmug welke wij ook eens gratis bij de potgrond kregen
                              deze kan je het beste bestrijden met nematoden
                              want van citroensap gaat volgens mij je ph omlaag
                              Met nematoden bedoel je daar wormen mee?

PH is inderdaad gedaald maar niet schokkend of zo, ik heb het over een schoteltje met een diameter van 6 tot 7 cm en daarin een 6 tal druppels citroensap

Comment

Bezig...
                              X