Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

hij heeft net bladvoeding gespoten? komt het daar niet door? bladeren zijn nog nat namelijk.
    sigpic

Comment

Je hebt ze dit keer wat groter laten groeien voordat je gaat toppen?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ik heb al even geen water gegeven. Ze hangen nu inderdaad omdat ze bladvoeding hebben gehad.

@Wietefras; Ik wacht nu inderdaad langer. Geef de wortels meer tijd om zich te ontwikkelen voordat ik wat ga doen aan mainlining.
        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Kan je dan niet al wat voor werk doen? b.v de takken van de internode waar je gaat toppen alvast recht zetten, als je snapt wat ik bedoel.
          sigpic

Comment

Ik vind dat geen slechte opmerking Smokingdad...

De plant laat zich makkelijk vormen, zou wellicht positief uit kunnen vallen.

Wat denk jij Rollup ??
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

@SmokinDad en Escargot, Ik had het zelf even iets laten uitgroeien na het toppen, want anders krijg wel een heel korte mainline toch?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ik heb zelf erg weinig diepgang in mijn lamp.
                Dus wat betreft dat korte, dat zou juist ideaal zijn voor mijn situatie.
                Ik wacht even op Maitre Rollup
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

De mainline zorgt meer voor de breedte. Dus als die kort is dan is de plant smaller.

Mijn situatie is er ook een met weinig lichtdiepte, de Maitre heeft een echte lamp

Comment

Voorbereidende handelen zoals het alvast binden van de uitlopers past niet in mijn idee. De bedoeling (of in ieder geval de mijne) is om de plantjes tot ze de 6de node hebben ontwikkeld geen stress aan te doen. Ze moeten hun wortelstelsel flink op orde hebben. In mijn geval: gewoon laten groeien en ervan afblijven! Zo ben ik de kweek begonnen omdat ik de vorige keer te vroeg was. In het kader van leren wil ik dit uitgangspunt niet loslaten

De zijtakken worden niet langer of korter als je ze eerder vast bindt, eerder topt of wat dan ook. Ik heb gemerkt dat met name de zorgvuldigheid van toppen en begeleiden het goede resultaat geeft. Zorg dat ze zo min mogelijke tijd kwijt zijn aan schade herstel (klein knikje in de uitloper, schaafwonden op de stam e/o uitlopers, andere 'onnodige' schade). Toppen doe je ook pas als de uitlopers minimaal een cm zijn, anders stagneert de groei.

Je kan in mijn ogen wel te vroeg en te laat zijn met begeleiden. Te vroeg is als ze nog een cm lang zijn of zoiets. Dan zijn ze te fragiel om te binden. Te laat is als de uitlopers hun 'hout-kwaliteiten' krijgt, dan zijn ze niet meer zo goed te buigen zonder dat ze afbreken. Tot nu toe is mijn ervaring dat als de uitlopers een cm of 3-4 zijn, deze het beste begeleid kan worden. Dit geeft net wat meer ruimte om ze vast te binden en ze zijn dan nog niet aan het harden.

Ik probeer ze nu met beleid te geleiden naar een horizontale stand. Ik zal dan wel steeds de bevestigen weer opnieuw moeten vast zetten om ze zo met het groeien mee te laten gaan.

Inmiddels zijn ze ook getopt, dus de voorbereiding had sowieso niet zo heel veel zin meer

Geheel ongevraagd; Ik denk niet dat mainlining geschikt is voor lichtbronnen met een lage dieptestraling. De plantjes worden in mijn geval toch een cm of 60 met toppen van ongeveer 20cm (mijn vorige roden). En dan hou ik ze al behoorlijk laag. Met spraarlampen of TNeon kan je deze toppen al niet meer goed belichten. Dan is een goede scrogg een veel beter idee als je zorgt dat je topjes allemaal ongeveer een cm of 10 zijn. Dan kan een spaarlamp(en) of TNeon wel goed belichten.

Comment

De zijtakken worden niet korter, maar als je ze eerder plat legt dan heb je wel al een buiging omhoog op een veel eerder punt dan als je de tak plat legt als die al wat langer is. Uiteindelijk resultaat is een kortere mainline.

Wiet groeien onder spaarlampen of TNeon is sowieso behelpen. Als je geen zin hebt in vastgebonden planten aan een scrog net dan voldoet mainlining op zich prima. Ik zou het zelf een volgende keer wel nog een keer extra knakken vlak voordat ze definieif gaan bloeien. Dan is de plant ook plat met alle toppen op dezelfde hoogte.

Comment

Nee, ze worden inderdaad niet korter! haha Ik bedoelde het net wat anders Bedoel dat de zijtakken minder lang worden (of korter dan de langere...) In ieder geval dat het niet uitmaakt of je ze nou bind of niet. Ze worden net zo lang. Zal overigens van plant tot plant, soort tot soort, enz afhankelijk zijn.

Begrijp ook wel waarom je het doet. Het is ook gewoon leuk om te doen Dat knakken is inderdaad ook nog wel een idee om uit te proberen. Vraag zelf af hoeveel stress je ze hier boven op het mainlinen geeft en of ze dat aankunnen. Dat is een kwestie van uitproberen

Wat je wel kan proberen is een mainlining tot 16/32 buds. Als je mainlining klaar is, span je een net boven je plant. Dan laat je de plant groeien door je netje en bind je hier en der wat vast. Dan heb je denk ik wel een top resultaat!

(Oeps... zit ik je nou toch over te halen om te gaan scroggen :p )

Comment

Ha, ha, misschien dat ik dat scroggen ook nog wel ga proberen. Alleen had ik op zich met dat 12/12 systeem ook een prima resultaat en dat kwam maar van 6 hoofdtoppen (6 planten met ieder slechts 1 top). Dan denk (hoop) ik dat dat mainlinen hetzelfde zou moeten kunnen doen met wat minder planten.

Comment

Update #7

Ontkiemperiode afgerond: 4 dgn (start 12-12)
                            Groeiperiode gestart: dag 22 (start 16-12)
                            Bloeiperiode nog niet gestart
                            Droogperiode nog niet gestar

06012014 - SSH - Overview.jpg

Temperatuur: 19 graden / 26 graden
                            Luchtvochtigheid: 55%
                            Wattage: 400Watt
                            Consumptieve Behoefte

Inmiddels gaan de SSH's de 3de week in. De RootJuice geeft ik vanaf nu ook niet meer. Voorlopig hou ik het op BioHeaven, de BioGrow laat ik voorlopig nog even achterwegen. De aanpassing van de pH lijkt nu wel goed te gaan. De plantjes staan er een stuk vitaler bij dan vorige week.

MainLining

De eerste keer toppen is inmiddels gedaan. De uitlopers heb ik vastgebonden en zijn inmiddels al weer aardig gegroeid. Zodra alle nieuwe uitlopers minimaal cm of 1 zijn zal ik weer gaan toppen. Bij mijn vorige ronde kon ik ongeveer om de 4 dagen opnieuw toppen, dit keer wacht ik weer wat langer. Al verwacht ik dat ik overmorgen weer kan toppen.

02012014 - SSH - 3 - MainLining 001.jpg04012014 - SSH - 3 - MainLining 002 1ste x toppen.jpg06012014 - SSH - 3 - MainLining 002.jpg

De Foto's

Als eerste natuurlijk weer de vergelijkende foto van SSH - 1.
                            02012014 - SSH - 1.jpg06012014 - SSH - 1.jpg

06012014 - SSH - 2.jpg06012014 - SSH - 3.jpg06012014 - SSH - 4.jpg06012014 - SSH - 5.jpg

Leave Your Comment!

Comment

Daar is een flink stuk af rollup, kijken of dit beter werkt.

Je kan over 5 a 7 dagen je 2de topsessie doen denk ik
                              Tenzij je ze weer ff laat doorgroeien.

Comment

Hoop ook dat dit beter werkt. Ik heb ze nu 4 dagen geleden getopt, nog een dag of 3 denk ik. Ik wil in ieder geval alle planten in 1 keer toppen om zo niet teveel groei verschil te krijgen.

Comment

Bezig...
                                X