Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x pp & 5x mazar (dutch passion)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x pp & 5x mazar (dutch passion)

Die pH meter werkt gewoon niet meer goed, getest met spa (pH 6), ik was aan het twijfelen tussen de gewone bluelab en de pen, had ik nog geen degelijke EC meter dan had ik de combometer gekocht, heb gekozen voor de bluelab pen van bij de sjop,
    ben er nog op aan t wachten
    (ze verkopen nu ook een pakketje met 6x 50ml Aptusboosters en regulator)

eergisteren heb ik half zoveel voeding gegeven en vanonder toegediend, weet niet of dit goed is?
    Spijtig van de blaadjes, ik denk wat overvoed - verbrande puntjes, pH probleem waar ik de nieuwe meter voor nodig heb, calciumgebrek en denk nu ook wat stikstofgebrek (stikstoffabriekje leek uitgeblust, heb ze weggedaan en plaats een nieuwe)
    anders gaat t prima , k dacht toch minder problemen tegen te komen maar zo leerd men namelijk het meest

DSCF0719.jpgDSCF0720.jpgDSCF0721.jpgDSCF0728.jpgDSCF0729.jpgDSCF0731.jpgDSCF0737.jpg

Comment

Gisteren laatste dosis voeding gegeven, ik denk binnen zo'n 20 dagen te oogsten.
      Op de vorige foto's kon je al zien dat ze dik in een 2de bloei zitten (en er dus toppen over de bestaande toppen groeien),
      dit gebeurd enkel bij gezonde planten dus denk dat de oogst nog gaat meevallen

Dag 100 (bijna 8 weken 12u)
      DSCF0001.jpgDSCF0010.jpgDSCF0013.jpgDSCF0017.jpgDSCF0022.jpgDSCF0031.jpg

Vanaf nu geef ik enkel nog zuiver regenwater (als ik mijn nieuwe meter heb zuur ik ze eventueel af)
      Ik denk dat 2 weken spoelen een absoluut min is om te vermijden dat de smaak beinvloed word,
      in de plant zelf zitten er ook nog veel voedingstoffen dus wat langer spoelen zal denk ik iets minder opbrengen maar veel beter smaken

Op de laatste 3 dagen ga ik testen of ijswater werkelijk meer trichomen doet aanmaken (ga dit proberen op foto vast te leggen)

Comment

Vette toppen, mooi compact
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Ze hebben nog goed doorgebloeid! 3de bloei?
          op deze foto lijkt me dat wel
          dag 113 a.jpg

Dag 106
          dag 106 a.jpgdag 106 b.jpgdag 106 f.jpgdag 106 g.jpg

Dag 115
          dag 115 a.jpgdag 115 b.jpgdag 115 e.jpgdag 115 h.jpg

Ik denk dat ze binnen zo'n 7-10 dagen klaar zijn om te oogsten, ik heb de laatste week de trichomen bekeken
          en denk te zien dat ze amberkleurig worden (wel moeilijk te zien met een simpel vergrootglas)
          Last edited by smokesalot; 10 June 2015, 20:18.

Comment

Ik heb ze nog eens goed bekeken en denk dat ze eigenlijk wel klaar zijn voor een lekkere high van te krijgen en niet een stoned gevoel waar je lui van word,
            De ene powerplant lijkt mij echt wel rijp, de pistels daarvan werden in het begin van de bloei zo'n week vroeger bruin
            dus neem ik aan dat de mazar's binnen de week moet geoogst worden
            ik ga vanaf morgen 3 dagen droog laten staan
            en dan gaan ze om (beetje raad en/of geruststelling zou geen kwaad doen)

Comment

Na 120 dagen ervoor gezorgd te hebben hebben ze denk ik hun hoogtepunt bereikt
              (waarvan 72 dagen op 12u)

dag 120 a oogst.jpgdag 120 c.jpgdag 120 d.jpg
              Ze hebben duidelijk dieprode stampers (uiteindelijk heb ik voor de oogst 17 dagen enkel water gegeven en 1,5 dag droog laten staan

De planten zijn niet allemaal op dezelfde manier getopt, hier zie je het resultaat
              dag 120 e.jpgdag 120 f.jpg
              dag 120 i.jpgdag 120 k.jpg net geen blikje dik
              dag 120 l.jpgdag 120 m.jpg enige powerplant

Na het wegplukken en knippen van de okselblaren en blaadjes zonder thc heb ik een lekker stukje vingerhash,
              DSCF0125.jpg
              voor ik begon mijn handen met wat olijfolie en water gekuist, zo komt het er nog vrij makkelijk af,
              met de blaadjes die thc bevatten ben ik van plan bubble hash te maken, bij deze al een superlekker voorsmaakje gehad
              Attached Files

Comment

Na lang genoeg drogen eens gewogen en kwam op 186gr, beetje teleurstellend maar genoeg om net rond te tot de volgende oogst
                Ik vind tuperware bakjes het handigste om op te slagen

De mazar heeft een heel aangenaam effekt en is fruitig met soms een vleugje hash maar had er meer van verwacht aangezien het 1 van de sterkste soorten van dutch pasdion moeten zijn, k zou blij zijn deze te kopen voor 8€ in een goeie coffeeshop

Comment

Mogelijk heb je dan toch wat te vroeg geoogst, omdat het gewicht en potentie je een beetje tegenvalt ?
                  Probeer voor volgende oogst een microscoopje te scoren, dan kun je naar de trichomen kijken, ipv naar de pistils.
                  Plantjes zagen er wel mooi uit op 't eind ! Die laatste update had ik even gemist.
                  De wiet wordt nog wel wat beter naar mate het wat langer luchtdicht afgesloten staat.
                  Voila, je hebt weer wat te stomen eh..daar ging het om.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Volgende keer misschien iets later oogsten maar ben wel tevreden, het effect is niet zo verdovend maar geeft wel een goed euforisch gevoel (lachkick-garantie), s'avonds zou ik liever wat straffer hebben maar voor overdag is het voor mij perfect

Aangezien ik mijn kweekruimte gebruik voor te drogen kan ik niet een deel laten staan, mijn volgende kweek zal blue berry (��van dutch passion, ben niet zo'n grote fan meer van hun indoor fem soorten, kreeg deze zaadjes als troost voor de powerplant)
                    En holy grale kush van dna seeds, beide zouden 9 weken bloeien maar hoop een weekje verschil te hebben dan heb ik vroeg geooste kush en aan de late kant geooste blueberry voor s'avonds

Comment

Bezig...
                    X