Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek nieuwe kast 2x Crimea Blue 4x Big Bud

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1ste kweek nieuwe kast 2x Crimea Blue 4x Big Bud

Daar heb je wel gelijk ik.
    Maar ik kon de kortingscode van de growshop niet inlossen dus ik moest ze toch bellen en dacht ik vraag het.
    En de fles kost niet de kop 8euro's.
    Maar nu kan ik wel de ph meten als deze binnen is en dat geeft mij een goed gevoel.

En ik vertrouw jullie op dit forum veel meer dan de verkopers die alleen maar aan winst denken.

Comment

ph meterke is handig ding ze , let er wel met op .
      als hij niet waterdicht is niet in maatbeker of emmer laten plonsen of hij is kapot .
      heb je ook ph- besteld ?
      je kan ook mixen met regenwater ofso maarja dan word het wel heel gedoe he ....

Comment

De meter is gelukkig water dicht maar ik laat hem niet in het water vallen.
        Ik heb geen ph - of + gekocht deze haal ik nog als ik weet welke ph het water is.
        En regenwater wordt zo wie zo lastig ik woon in een appartement en geen tuin.
        Maar ik heb wel de volste vertrouwen erin dat het goed gaat komen.
        Thanks voor het meedenken steunheufd

Comment

ph+ zulde nie nodig hebben ze das noooit of je moest op regenwater doen .
          aah okej das handig , mja ik benr ook voorzichtig mee maar soms gebeurd en ongevalleke rapper dan gepeisd he .
          ahja nog ff klein tipke bij het aanmaken van voedings water wanneer je u ph meter en ph - ter beschikking hebt .
          eerst je voeding toevoegen , wand wortel stim brengt je ph omhoog , en grow en bloow en boosters en brengen hem naar beneden .
          dan pas afzuren naar 6/6,5 pH .

zeg het maar ff omda ik da in het begin andersom heb gedaan .

succes ermee he !

Comment

Super, bedankt voor de info daar heb ik zeer veel aan nu nog even wachten en dan kunnen we gaan beginnen

Comment

Vandaag is de pakketdienst gekomen met mijn spulletjes, na het uitpakken meteen getest.
              De meter is Milwaukee MARTINI PH55 ook heb ik bewaarvloeistof erbij gekocht is wel zo slim.
              Vanmiddag na het werk naar de boerenbond geweest en daar plagron ph- gekocht.

De resultaat is dat het water een ph van 8.1 oftewel veel te hoog.
              Wat ik heb gedaan is 1liter kraanwater, rootjuice en biogrow in een maatbeker gedaan en gekeken wat de ph is deze was 7.9
              daarna 3 druppel ph- en ik kwam op een ph van 5.9 wat ik goed vindt.
              Ik probeer de ph tussen 5,8 en 6,2 te houden.

Is dit de juiste manier of zouden jullie het anders doen.

Comment

nice man , plezier ermee !
                zo'n metertje geeft je al wat minder kopzorge als je met tekortje zit fso .
                weetje gelijk daje da uit kan sluiten .

Comment

Ik ben er zeer zeker blij mee, het geeft een fijn gevoel nu ik de ph kan meten.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ontkiemen 23-4 <---> 25-4 dagen 2
                  Voorgroei 25-4 <---> 7-5 dagen 12
                  Groei 7-5 <---> 30-5 dagen 23
                  12-1230-5<--->30-5dagen 0

Temp 20,9 <---> 25,8
                  LV 33% <---> 51%

Lamp hoogte 30cm
                  Vermogen 300watt

Kap op diepte

Vandaag wordt de klok omgezet naar 12-12 en de lamp gaan naar 400watt en op een hoogte van 40cm.
                  Gisteren de ph meter binnen gekregen en dit kunnen we dus nu onder controle houden en dat mag ook wel met een kraanwater PH van 8,1.
                  En problemen vooral bij Big Bud 3 en 4 is het goed te zien

Crimea Blue

------1-----------1------------2-----------2------
                  IMG_1557.jpgIMG_1558.jpgIMG_1561.jpgIMG_1562.jpg

Big Big

------1-----------1------------2-----------2------
                  IMG_1559.jpgIMG_1560.jpgIMG_1563.jpgIMG_1564.jpg

------3-----------3------------4-----------4------
                  IMG_1569.jpgIMG_1570.jpgIMG_1567.jpgIMG_1568.jpg

De dames samen

IMG_1565.jpgIMG_1566.jpg IMG_1571.jpgIMG_1572.jpg

Comment

opletten met voeden mate , je zit dicht tegen overvoeding aan aan je kleurke en puntjes tezien .
                    ook ietsi pietsi minder water geven je cirme blue laat wat bobbelin zien .

verder echt goei struis maddamen man !

Comment

Ik ga ze zeker minder voeding geven zelf de aankomende dagen geen.
                      En het de meter staat op de 400mbar wat normaal gesproken te hoog is.
                      Al is het een indicatie de planten vertellen alles en de forumleden.

De planten krijgen om de dag water met voeding alle planten 150ml en de big bud 3 en 4 50a 100ml.
                      Gisteren wel de planten planten water gegeven dus vandaag krijgen ze niets .

Comment

400 mbar is rijkelijk te droog inderdaad.
                        Bij zulke waardes gaat de grond/wortels water uit je tensio trekken.
                        Als er teveel water uit gaat is de tensio niet zo nauwkeurig meer.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Leuk QnQ dat je meekijkt en helpt dat waardeer ik zeer.
                          De meter heb ik gisteren bijgevuld nadat ik de planten water heb gegeven, ik ben benieuwd hoe de meter vanavond staat.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Ontkiemen 23-4 <---> 25-4 dagen 2
                            Voorgroei 25-4 <---> 7-5 dagen 12
                            Groei 7-5 <---> 30-5 dagen 23
                            12-1230-5<--->2-6 dagen 3

Temp 20,9 <---> 27,8
                            LV 33% <---> 61%

Lamp hoogte 40cm
                            Vermogen 400watt

Kap op medium

Ik heb net foto's gemaakt van de planten net voor de lamp aan ging.
                            Big bud 3 en 4 worden nog niet echt beter maar ik ben pas net bezig met de voedingwater aan te passen
                            met de goede ph en een plant herstelt zich nou ook weer niet zo snel.

Ook vertrouw ik de blumat tensiometer niet 100% ik had de kegel in het water gelegd voor uurtje of 18.
                            Daarna de kop erop gedraaid en eerst gaf de meter 0 aan wat goed is maar daarna even in het water gelegd
                            en de meter gaf 53mbar aan wat volgens mij niet kan als het water ligt.
                            Terwijl ik met mijn vinger genoeg nattigheid voel.
                            Dus daar ga we nog even over nadenken of hebben jullie een suggestie.

Ondanks de gele punten en niet naar mijn gevoel goede meting blijven we positief,
                            er is nog een lange weg te gaan voor ze naar de kapper gaan voor een knipbeurt.

Crimea blue
                            ------1-----------2------
                            IMG_1577.jpgIMG_1580.jpg

Big Bud
                            ------1-----------2------------3-----------4------
                            IMG_1578.jpgIMG_1576.jpgIMG_1574.jpgIMG_1573.jpg

De planten samen

IMG_1582.jpg

Comment

Als-ie niet helemaal onder water is, dan is er onderdruk in de kegel, dus zul je een waarde op het display zien.

Eventueel kun je tensio-meter resetten.
                              Leg de kegel eerst een uur in een emmer water.
                              Dan ga je de kop erop schroeven, vlak boven het water, de kegel zo diep mogelijk in de emmer water houden zodat de onderdruk in de kegel minimaal is.
                              Dan hou je de ON knop een paar seconden vast. Je ziet 'm resetten, dan springt de meter op 00.
                              Als je 'm nu uit het water haalt zie je binnen een paar seconden de meter oplopen.
                              Dan zou het goed moeten zijn. (ik moet ze soms nog een keer resetten voor het werkt)

* Zou ze niet te droog houden nu, en wat Steund al zei, even geen voeding.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik ga vanavond de meter resetten, ik kon niet duidelijk vinden hoe het moest maar nu wel
                                QnQ ik dacht te weten dat je ook lumatek kap hebt. Nu vroeg ik me af hoe je de instellen doet.
                                Betreft de wanneer diep medium en wijd. In de groei fase heb ik het op diep staan en nu op medium.

En de planten ga ik vanavond weer water geven gisteren niet gedaan en dit zonder voeding zodat het weer goed komt met de gele punten.

Comment

Bezig...
                                X