Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweekverslag; 5 x NLX, 1 x Arjan's Strawberry Haze. Combi Bonanza & Serre

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1e kweekverslag; 5 x NLX, 1 x Arjan's Strawberry Haze. Combi Bonanza & Serre

Korting op 420shop
    4 x NLX in Bonanza
    1 x Arjan's Strawberry Haze in Bonanza
    1 x NLX in Folieserre

Bonanza G-Kit Zwart 178 x 118 x 78 cm / Serre, Folieserre 6 m2
    Lumatek 250 watt HPS lamp, Lumatek EVSA 250 watt
    Adjust A Wing Medium
    Buisventilator 400 w
    Kleine clipfan
    Aarde: No Mercy High Quality potting Soil
    Voeding: No Mercy (CO2, Sweet Jane, Grow Sensation, Bloom Sensation ...)
    Voedingswater manueel, algemeen via blumat flessenadapters met 1 l flessen
    Water Serre, regenwater via eigen put
    Water Bonanza, kraanwater met waterverzachter

23-05 5 potten met aarde en zaadje in de kweekkast. Gezien aardig wat pech hiervoor met ontkiemen van zaadjes, veel geen wortel of wortelrot ... ontkiemen direct in de 11l pot gedaan. Ook 2 zaadjes per pot voor het geval dat ... Folie overheen gespannen. Lamp op 30/35 cm. 26,5 gr, LV 54 %
    24-05 5 die de kop boven staken
    26-05 8 plantjes, maw alle zaden waren uitgekomen, beetje teveel, dus beste dames uitkiezen na tijdje.
    27-05 Start 3 weken 18 uur licht / 6 u donker
    27-05 - 30-05 Last van strekkende plantjes. Lamp op 20 cm afstand gezet en plantjes tot aan lobblaadjes ingegraven.
    Probleem met strekken was hierna opgelost.
    02-06 5 beste NLX gekozen, teveel verwijderd.
    17-06 lamp op 12/12
    Temp/ 24,5 graden, LV 65 %

05-05 NLX serre, reeds ontkiemd in 20l pot geplant in Serre. Gezien de buren, de schommelende temperaturen en plaats besloten om maar 1 plantje in serre te laten groeien.
    20-06 NLX serre, internode 8. Zie foto's.(volgt nog)
    23-06 NLX serre, internode 9.

NLXSerre.jpg

NLX in kweekkast allen op internode 5, Arjan's Strawberry Haze internode 7 en plant is dubbel zo groot als de NLX (al van in begin).

Hier de foto's van de kweekkast, serre volgt nog

IMG_20150622_205801.jpg IMG_20150622_205743.jpg

IMG_0534.jpgIMG_0535.jpgIMG_0536.jpgIMG_0538.jpgIMG_0539.jpgIMG_0540.jpg

Rest volgt later.
    Last edited by mac2; 23 June 2015, 19:26. Reden: afbeeldingen

Re: 1e kweekverslag; 5 x NLX, 1 x Arjan's Strawberry Haze. Combi Bonanza & Serre

En hier nog de foto's van vandaag van de NLX in de serre.

IMG_0548.jpg geen idee waarom deze foto's anders geplaatst wordt. Kan ik deze hier nergens roteren?

IMG_0545.jpg

IMG_0547.jpg

IMG_0546.jpg

IMG_0549.jpg

Comment

Re: 1e kweekverslag; 5 x NLX, 1 x Arjan's Strawberry Haze. Combi Bonanza & Serre

Mooie set up Mac. En lekkere plantjes. Doe je goed. Nu het zonnetje nog. Suc 6. Gr JB
      Keep em green

Comment

Proper, succes

Comment

Thanks JB & Solomun De komende dagen zou het zonnetje weer terugkomen, laten we t hopen.

Comment

Nieuwe update; Alle 4 NLX zijn nu aan internode 5. Foto's zijn bijgevoegd van iedere plant afzonderlijk en kast van op afstand. Dan zie je gelijk de Strawberry die zo hoog is dat ik hem opzij heb moeten zetten. Ten voordele van de NLX die nu eindelijk wat groeit, vooral achter (NLX 1 en 2, zie foto's).

LV bij lamp aan, 65 %, Temperatuur 24,5 C. / Lamp uit, LV 77 %, Temperatuur 19 C.

Ventilator (clipvan) uit tijdens "slaap" goed idee? Of 24U aan laten?

IMGA1-0560.jpg

IMGA1-0555.jpg

IMGA2-0556.jpg

IMGA3-0557.jpg

IMGA4-0558.jpg

IMG5-0559.jpg

Ik vrees dat ik de lamp een tijdje te laag heb gehad op deze nlx, zie onderstaande? Verbrand?IMGA6-0562.jpg

Thanks for watching

Comment

Inmiddels is de vraag nog niet beantwoord maar ik vermoedt dat om een verbrand blad ging.

De NLX in de serre is aan internode 9 en 1m80 nu Veel zijtakken met topjes. Onderste bladeren wat ah verkleuren.

De Strawberry Haze in de kast is nog steeds (te) groot en staat aan de zijkant met stam langs de adjust a wing, te hoog dus wat kan ik anders doen. Zie wel wat "geel-achtige" bladeren onderin.

De NLX in de kast heb ik vorige week goed ruimte gegeven en inmiddels is het een aardig bolwerk van bladeren en zijtakken. 2 stuks internode 7, de andere I 6.

Temperatuur blijft goed op 23 graden zitten, LV zit nu met lamp aan op 77 %.

Plaats misschien later nog nwe foto's.

Comment

ziet er hier goed uit mooi setup.
                hoe staat het met je blad ?
                je kan bvb je strawberry knakken. al aan gedacht ?

ik volg je
                mooi verslag

Comment

Thanks amazing voor de complimenten

Van het blad zelf, is bij dat ene blad gebleven, blijft niet veel meer over. Zal nog eens een foto maken met licht uit.

Ik heb bij de strawberry nog niet aan knakken gedacht, eerlijkheidshalve weet ik zo niet hoe ik het beste kan doen. De Strawberrry is ook niet zo vol qua bladeren en zijtakken als de NLX. Nu is het mijn eerste sativa en echte kweek dus ...

Hoe kan ik het beste doen? Zal eerst misschien een nwe foto plaatsen?

Thanks voor het volgen

Comment

Bijgaand nieuwe foto's. Incluus de Strawberry Haze, de NLX en een foto van het blad (ivm de vraag).

IMG_0595B.jpg

IMG_0600-4.jpg

IMG_0593A.jpg

IMG_0601-5.jpg

IMG_0599-3.jpg

IMG_0598-2.jpg

IMG_0597-1.jpg

IMG_0604-6.jpg

Comment

Oi even aansluiten hier.

das iets vreemds wat ik nog nooit heb gezien. me intresse is gewekt.

hier zie je het al ontstaan, raaaaaar.

Comment

Bezig...