Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DIY Kweekkast + 5 Ammies

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

DIY Kweekkast + 5 Ammies

Korting op 420shop
    topic gesloten
    Last edited by kishan007; 28 January 2016, 19:40. Reden: Update laatste week
    K-007
    Kishan's kijkdoosje

Re: DIY Kweekkast + 5 Ammies

Kun je eens iets laten zien van die fernandes flessen systeem voor je CO2? Ben wen wel benieuwd daar naar.

Succes, Ron

Comment

Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Heb je een CO2 meter in de tent? Ben zelf nog te lui geweest om die eens in de tent te hangen en ben toch ergens wel benieuwd of CO2 uit een gist oplossing nou daadwerkelijk voor een verhoging van de CO2 zorgt.

Als je al die lampen aan zet dan zal er aanzienlijk wat warmte de kast in komen en dan moet je flink afzuigen. Dan zuig je dus ook de CO2 er weer uit.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

geen foto
          Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
          Verslag:
          1e n00b binnen kweek...
          Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

Comment

's nachts zou je eigenlijk de co2 uit moeten zetten, want dan doen ze er niets mee. Al zal het wellicht ook geen kwaad kunnen.

De afzuiger moet je wel laten draaien ook als de lamp uit gaat. Anders loopt de luchtvochtigheid te hoog op.

Heb je al die lampen wel eens aan gehad en bleef toen de temperatuur in orde met een pc fan? In de bloei moet er ook nog een koolstoffilter op en dan zal het nog wel lastiger worden om voldoende af te zuigen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Vet dat CO2 systeem! Ben benieuwd!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...600W-90x90x180

Comment

Tot de woningbouw, energiemeters, jehova getuigen ,ik noem maar wat, aan je deur staan. Die ruiken het en maken een melding. Paar dagen later sta je met je jointje op straat. Ik zou me maar wel zorgen maken. Beter voorzichtig zijn

Comment

Extra CO2 is voor als het licht aan is.
                  Nu geeft zo'n flessensysteempje niet zo heel veel co2 natuurlijk.
                  Ik gebruik zoiets in m'n garnalenaquarium (30x40x50), en dat moet toch wel een dag of 2-3 draaien voor ik het op de CO2 indicator in het water kan zien.
                  Zou je bijvoorbeeld de inlaat onder je bed vandaan halen, en 's nachts de lamp in je kastje aan hebben, krijgen ze doordat jij daar ligt te snurken al meer CO2.

De geur van een plantje is ook anders dan de geur van een joint.
                  Een kenner bemerkt dat verschil wel.
                  Better safe than sorry man...
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bovenin de kast hangen twee 36watt lampen a 3000K
                    Links twee keer een 56watt 1x2700K 1x4000K
                    Rechts een 90watt LED UFO full spectrum
                    En dan nog een hangende spaarlamp a 4000K.
                    Die TL zou maximaal 3 cm van de plant af moeten en die SL maximaal een cm of 5. Zoals je dat nu hebt heeft dat eigenlijk nauwelijks doel. Bruikbaar groeilicht ontvangt je blad zo niet ,das leuk voor je stroomrekening en foto's maar de plant kan zo dat TL en SL licht helemaal niet gebruiken (omgedraaide kwadratenwet). Over die ufo led zal ik maar helemaal niks zeggen.

Als ik het topic zo eens doorkijk ben je overenthousiast begonnen maar weed je nog niet eens de basis beginselen van het kweken. Je kast getuigt van slecht inlezen in de materie en er hals over kop aan beginnen zonder voorbereiding. Ik zou eens eerst terug de schoolbanken in gaan en daarmee bedoel ik eens een paar micro kweek verslagen lezen en de sticky topics die hier op het forum staan want zo gaat het op een grote teleurstelling uitlopen.

Comment

Als het gewoon een enkel plekje is dan hoef je er niets aan te doen. Zal een beschadiging zijn of verbranding of zoiets.

Oorspronkelijk geplaatst door kishan007
                      Krijg de indruk dat je beetje naast je schoenen loopt maar dat moet je zelf weten.
                      Zo kun je het opvatten, maar hij heeft er echt ontzettend veel verstand van. Mensen die die hele leercurve al doorlopen hebben moet je juist zoveel mogelijk naar luisteren, want dat verkort je eigen leercurve enorm.

Het zal uiteraard best werken zo, maar je gooit nu toch relatief een hoop stroom nutteloos weg.

- Water op kamertemparatuur & chloorvrij door dagje laten ademen
                      Het is in Nederland sinds 2005 niet meer toegestaan om het water met chloor te reinigen. Een klein aantal waterzuiveringen doen er nog wel een heel klein beetje chloor bij, maar dat is echt verwaarloosbaar want dat doseren ze zodat het de bacterien dood en daarna is het verbruikt en geen chloor meer.

Dat soort tips zijn dus of vrij oud of komen uit de VS oid.

Comment

Bedoelde meer dat dat soort beschadigingen door dat soort oorzaken komen. Dus een keer zo'n plekje kan gewoon voor komen zonder dat er iets structureels iets mis is met de plant.

Comment

Mijn reactie was misschien iets scherp maar niet negatief bedoeld. Het was juist de bedoeling om je een zetje in de juiste richting te geven maar hiervoor moet je zelf wel enig leeswerk verrichten.

Die dorre plek is van voedingswater op het blad knoeien overigens niks om je zorgen over te maken.

Ik zal het nog eens op een iets mildere toon proberen.

De omgedraaide kwadraten lichtwet:
                          Licht van een puntbron neemt aan intensiviteit kwadratisch af naarmate de afstand toeneemt.
                          Dit wil dus zeggen als de afstand tot de TL verdubbeld dan neemt de hoeveelheid licht die de plant kan gebruiken kwadratisch af. Het licht van een TL en SL is hierdoor reeds na 10 cm onvoldoende voor een plant. Kweken onder tl en SL gaat prima maar enkel het blad wat vlak onder de lampen zit zal daadwerkelijk netto fotosynthese over hebben de rest hangt dan enkel wat suikers te gebruiken en levert niks op. Als reactie op de te lage lichtdruk zal de plant ook gaan strekken in de hoop beter licht te vinden.
                          Hierdoor wordt de plant wel openen en komt er voor het mensen oog schijnbaar meer licht tot onder maar dit licht daar kan je blad dus niks meer mee dat staat simpelweg te ver van je lamp.

Comment

Kijk zo komt er al heel wat meer, voor de plant nog bruikbaar, licht op het blad terecht al is het natuurlijk nog verre van ideaal.
                            Nu hangt je spaarlamp verticaal. Lichtfotonen worden loodrecht van het oppervlakte van de lamp weggestuurd dus nu gaan bijna alle fotonen van die spaarlamp naar opzij in plaats van naar onder richting je blad.

Dit is eenvoudig te voorkomen door de spaarlamp horizontaal te hangen dan gaat er tenminste al de helft van het licht naar onder. Door er van een, in de lengte doormidden geknipt, half liter blik een reflector boven te maken reflecteer je dan nog een deel van het licht dat naar boven wordt gestuurd weer terug richting blad.

Eigenlijk zouden die tl's dan ook horizontaal moeten hangen en dan zou je er een leuke scrog onder kunnen doen met de horizontale lampen er 3 tot 5 cm boven. Enkel zo kun je met tl en sl een redelijke opbrengst bereiken.

Het moet goed tot je doordringen dat enkel het aller bovenste blad wat direct in het licht van de tl en sl staat en er vlak bij staat daadwerkelijk meer energie aanmaakt dan het zelf verbruikt. Al het onder gelegenen blad, dieper dan 10 cm van de lampen, verbruikt meer energie dan het kan aanmaken.

Nu snap ik wel dat je die tl buizen er niet horizontaal inkrijgt gezien de afmetingen van je kast. Maar dat is dus wat ik bedoelde lees je eens eerst goed in in microkweekverslagen want alles wat hierboven en in voorgaande posten van mij staat kun je daar herhaaldelijk, met foto's, lezen. Je hoeft het wiel namelijk niet nogmaals uit te vinden.
                            Last edited by FlintStoned; 31 August 2015, 14:53.

Comment

Je SL hangt idd tussen je planten en zend de fotonen nu horizontaal over en onder je blad door. er valt maar bar weinig licht van boven op het blad zoals je die SL nu hebt. De Lichtfotonen moeten loodrecht op de bovenzijde van het blad vallen en niet van de zijkant over en onder het blad door. Blad belichten van onder werkt niet net zo als van opzij. Nu zullen zich wel enkele bladeren iets naar het licht gaan richten en zo toch een deel kunnen opvangen maar je verspilt nu nog steeds een heleboel licht en das gewoon zonde als het eenvoudig is op te lossen. Maar goed ik begrijp uit je reacties dat je het wel prima vind zo dus ik laat het bij deze er ook bij

Comment

Bezig...
                              X