Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

overvoeding, wat nu ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    overvoeding, wat nu ?

    Korting op 420shop
    Ik ben dom geweest, heb mijn plantjes in potgrond gezet en heb daarnaast een complete voedingslijn gekocht van Hesi.
    Op die schemaatjes wordt van begin tot het einde gevoed.
    Maar dat is helemaal niet nodig de eerste weken bij bemeste grond blijkt nu.
    Ik lees hier op dit forum dat je kunt spoelen, dat heb ik met de slechtste plant gedaan zonder resultaat helaas, is nu 5 dagen geleden.
    Is er nog iets anders dat ik zou kunnen proberen?

    #2
    Re: overvoeding, wat nu ?

    Zijn ze verbrand dan? En welke potgrond? Enkel bij batmix kan het eventueel kwaad om direct bij te voeden.

    Comment


      #3
      Re: overvoeding, wat nu ?

      Soelen betekend 3 a 4 maal de potinhoud aan lauw water door je pot laten lopen. Na zoon spoelbeurd zou de overtollige voeding eruit moeten zijn. Ook voegt men wel eens een flinke scheut citroenzuur (bekende gele flesje) aan de eerste paar liters toe om eventuele stapelzouten te doen oplossen. Vervolgens spoelt men verder met gewoon lauw water. PH van je water liefst rond de 6,2 - 6.4

      Probleem kan wezen dat de grond is voorbemest met langzaam vrijkomende meststoffen die je er dus niet gemakkelijk uitspoelt. Zaailingen hebben de eerste 3 weken idd geen bijvoeding nodig en vinden meer dan genoeg in inbemeste aarde.

      Je zou ze eventueel wel kunnen overpotten in een veel grotere pot met onbemeste aarde. Laatste redmiddel maar das wel heel regoreus is de gehele kluit uitspoelen met lauw water zodat alle grond eraf gespoeld is en ze dan herplanten in een fatsoenlijke growmix. (geen batmix). Dit zal wel ongetwijfeld heel wat stress en stilstand met zich mee brengen.

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: overvoeding, wat nu ?

        Oke bedankt
        De potgrond die ik gebruikt heb heeft een vrij hoge npk waarde zag ik later, het is geen speciale aarde voor wietplanten, ze staan nu in potten van 12 liter.
        Ik zal nog eens spoelen maar dan met het citroenzuur, als ze stress krijgen maakt dat niet veel meer uit denk ik,
        de twee die er het slechts aan toe zijn groeien nu ook niet.

        Comment

        Bezig...
        X