Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat doe ik na het ontkiemen van mijn church zaadjes qua licht lampen ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wat doe ik na het ontkiemen van mijn church zaadjes qua licht lampen ??

    Korting op 420shop
    kan iemand me zeggen hoe ik het beste begin met deze 5 schatjes
    het is mijn eerste kweek
    alvast bedankt
    No women no cry

    #2
    Re: wat doe ik na het ontkiemen van mijn church zaadjes qua licht lampen ??

    Na ontkiemen je zaadjes 0.5 cm diep met worteltje omlaag planten in zaai en stekgrond. Voor verlichting voldoet 2x18 wat TL kleurcode 33 ruim voldoende. TL er 3 cm er boven op 18 uur licht en 6 uur donker. je LV hoog houden.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: wat doe ik na het ontkiemen van mijn church zaadjes qua licht lampen ??

      Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
      Na ontkiemen je zaadjes 0.5 cm diep met worteltje omlaag planten in zaai en stekgrond. Voor verlichting voldoet 2x18 wat TL kleurcode 33 ruim voldoende. TL er 3 cm er boven op 18 uur licht en 6 uur donker. je LV hoog houden.

      Grtz
      dank voor de raad en euh wat is lv??
      sorry ben beginner
      wil deze kweek echt tot een goed einde brengen ik hoop dat je me kan blijven assisteren
      grtz
      No women no cry

      Comment


        #4
        Re: wat doe ik na het ontkiemen van mijn church zaadjes qua licht lampen ??

        LV is de afkorting voor relatieve lucht vochtigheid. In de groei hou je die liefst boven de 60 % . Bij een kiempje is dit eenvoudig te doen door over je pot huishoudfoli te spannen met enkele gaatjes in. voor de eerste dagen is dit prima. dan kan de folie er wel vanaf. Andere growers gebruiken hier een propagator voor (minikastje). Om de LV in je groeihok/tent hoog te houden kun je bakken met water zetten waar je natte lappen inhangt. Zo vergroot je aanzienlijk het verdampingsoppervlak van het water en verhoog je de lv. Verder kun je werken met een mistmaker of een luchtbevochtiger. In de bloei zak je met je lv naar 40 % om toprot te voorkomen.

        Veel lezen hier en ja al doende leert men. hulp info en ervaring ruimschoots aanwezig op het forum dus dat komt wel goed en schroom niet om te vragen.

        grtz

        Comment


          #5
          Re: wat doe ik na het ontkiemen van mijn church zaadjes qua licht lampen ??

          Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
          LV is de afkorting voor relatieve lucht vochtigheid. In de groei hou je die liefst boven de 60 % . Bij een kiempje is dit eenvoudig te doen door over je pot huishoudfoli te spannen met enkele gaatjes in. voor de eerste dagen is dit prima. dan kan de folie er wel vanaf. Andere growers gebruiken hier een propagator voor (minikastje). Om de LV in je groeihok/tent hoog te houden kun je bakken met water zetten waar je natte lappen inhangt. Zo vergroot je aanzienlijk het verdampingsoppervlak van het water en verhoog je de lv. Verder kun je werken met een mistmaker of een luchtbevochtiger. In de bloei zak je met je lv naar 40 % om toprot te voorkomen.

          Veel lezen hier en ja al doende leert men. hulp info en ervaring ruimschoots aanwezig op het forum dus dat komt wel goed en schroom niet om te vragen.

          grtz
          nogmaals bedankt voor de snelle reactie
          ik heb een kweekbakje dus dan zal het wel goedkomen??
          en qua water gewoon kraantjes water of spa blauw regenwater?? ik lees verschillende dingen heb gistern bijna 8 uur aan het lezen geweest haha
          grtz
          No women no cry

          Comment


            #6
            Re: wat doe ik na het ontkiemen van mijn church zaadjes qua licht lampen ??

            Ja propagatortje gaat wel lukken dan met die lv.

            spablauw raad ik je af. ph is wel goed maar mist veel sporenelementen, lijkt heel wat op het etiket maar als je dat vergelijkt met kraanwater dan is spa dus heel arm water. tussen kraan en regenwater verschillen de meningen nogal. Ik gebruik hier gewoon kraanwater. Ik zuur dit wel af naar de juiste ph.

            NB: Als men direct op een onderstaand bericht reageert gelieve de quoot functie niet te gebruiken deze word gebruikt als je op een veel eerder geplaatste reactie wil reageren.

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: wat doe ik na het ontkiemen van mijn church zaadjes qua licht lampen ??

              dus gewoon kraantjes water en af en toe benevelen ? vanaf ze boven komen zal ik foto verslag maken
              nogmaals bedankt
              grtz
              No women no cry

              Comment


                #8
                Re: wat doe ik na het ontkiemen van mijn church zaadjes qua licht lampen ??

                Hey Mensac,
                Puur kraanwater wordt ook afgeraden, omdat je dan zoals monty al zei moet gaan Afzuren.
                Je kunt beter kraanwater mengen met regenwater.
                Weet ook dat je je kraanwater vooraf minstens 24 uur moet luchten. In kraanwater zit nogal wat chloor wat niet zo goed is voor je plantjes. Dus niet rechtstreeks van de kraan aan je planten geven maar eerst dat water wat laten luchten zodat die chloor eruit gaat. Kijk hier eens: http://jointjedraaien.nl/wietforum/t...ten-over-water

                Als je geen meetapparatuur hebt om je totale hardheid van je kraanwater te berekenen, raad ik je nog steeds aan je kraanwater te 'verdunnen' met regenwater. Meng bv. 200ml regenwater met 1liter kraanwater. Dat zal nog niet ideaal zijn, maar toch al een serieuze verbetering!

                Comment


                  #9
                  Re: wat doe ik na het ontkiemen van mijn church zaadjes qua licht lampen ??

                  ok bedankt zal dan maar tonneke buite zetten zeker??
                  en het kan geen kwaad als dat regen water er al even staat of hoe zit dat??
                  No women no cry

                  Comment

                  Bezig...
                  X