Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bodem van de potten vullen met hydrokorrels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bodem van de potten vullen met hydrokorrels

Korting op 420shop
    Hoi,

Laagje hydro korrels op de bodem van 18 liter potten en daarover lightmix van plagron kan dit kwaad op de plantjes?

Het kan geen kwaad ma heeft ook weinig zin eigenlijk
    dit verminderd alleen het volume wat er aan grond in de pot kan

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Beter vanboven leggen om de uitdroging tegen te gaan. Zou men hiermee water besparen en alzo ook voeding?

Comment

Ik gebruik hydrokorrels onderin mijn aardebak, in een oude kussensloop, met pvc-buis in het midden erdoorheen. (60x60)
          Tot nu toe werkt dit goed, maar het dient bij mij voor een betere waterverdeling, en leek mij makkelijker dan irrigatiebuizen gebruiken.

​​​​​​Ik hoef ook maar ong 1x per week water te geven op deze manier.

Comment

Ik gebruik ook altijd hydrokorrels op de bodem van de potten. Het verbetert de drainage dus minder kans op rot en er komt meer zuurstof bij de wortels. Enige nadeel is dat je minder aarde kwijt kan in de potten, het kan ook een voordeel zijn als je even zonder aarde zit
            Ad usum proprium!

Comment

Een stuk muggegaas onderin, mooi zat.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Die is wel goed idd hehe en voordeliger ook nog. Dank Q ga ik doen bij het verpotten vd yolo wonder

Oorspronkelijk geplaatst door ganjagast View Post
              Ik gebruik ook altijd hydrokorrels op de bodem van de potten. Het verbetert de drainage dus minder kans op rot en er komt meer zuurstof bij de wortels. Enige nadeel is dat je minder aarde kwijt kan in de potten, het kan ook een voordeel zijn als je even zonder aarde zit
              Als je de grond zo op de hydro korrels gooit geloof ik niet dat dit een betere drainage geeft de optie ervoor in de kussensloop zal meer effect hebben dan .

of nog beter het vliegengaas idd aangezien een kussenloop ook wat weerstand geeft zeker nadat er grond op heeft gelegen
              Last edited by Nonsense; 9 February 2018, 12:32. Reden: vliegengaas post niet gezien

Comment

• ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Dat betwijfel ik . Geloof niet dat een kussensloop betere drainage zou hebben dan de hydrokorrels en daarnaast houd dat veel langer het vocht in grotere volume vast toch? Dat van muggengaas/vliegengaas dat is wel een goede idd. Dat wil ik nog gaan doen straks en zo bespaar je ook weer wat € aangezien ik de korrels ook niet opnieuw gebruik
            Bezig...
            X