Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help! Beginnende binnenkweker zoekt buds

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help! Beginnende binnenkweker zoekt buds

    Korting op 420shop
    Beste vrienden, ik ben nog helemaal groen en ben bezig met mijn eerste autoflower, een royal critical auto. Nu heb ik echter een probleem, of misschien ook niet. Ik weet het niet zo goed eigenlijk.
    Tot aan de bloeifase leek alles goed te gaan. Hier en daar moest ik soms wat aanpassingen doen, maar over het algemeen heb ik nooit de indruk gehad dat het plantje ziek was of zo. Nu, sinds 2.5 weken heb ik wel overal stampers maar mijn buds lijken er niet te komen, of niet te groeien (ik heb nog nooit een budvorming met eigen ogen mogen aanschouwen, dus ik weet niet echt of de huidige situatie normaal is). Is mijn plant stuck of zo? Of is het normaal dat de budvorming zo traag verloopt en dat je amper vooruitgang ziet (misschien omdat ik er zo vaak naar ga kijken)? Toch zie ik amper verschillen in vergelijking met foto's van 2 weken geleden.
    Ik zit op 20/4 met een mars hydro ts600 LED lamp in een growtent.
    De stretching fase lijkt voorbij en was vrij heftig.
    Moet ik naar 12/12 of is dit allemaal normale kost en moet ik gewoon geduldig zijn? Met amper drie of vier weken tot aan de oogst (volgens strain eigenschappen), kan ik me niet voorstellen dat dit goed gaat komen. Ik wilde wat foto's toegevoegen maar dat lijkt blijkbaar niet? Misschien omdat ik een beginnend member ben?
    Hebben jullie raad voor mij, please? Het is voor een vriend in nood
    Toch gelukt om foto's toe te voegen.
    Dit is vandaag.
    Week geleden
    Okee er is duidelijk een verschil. En toch duurt het eeuwig. Ik beeld me dit allemaal in, vrees ik. Als ik mijn foto's bekijk zie ik dat de stampers of pistils ongeveer twee weken geleden begonnen. Toch had ik gedacht dat ik nu al buds zou zien. Zoals eerder al aangegeven, dit is helemaal nieuw voor mij. Beschamend, dit. Ik weet het.
    Maar telkens ik ga kijken hoop ik op wat budswelling en kom ik van een kale reis terug. Jullie zijn uiteraard kenners dus ik hoop dat iemand me kan geruststellen of wat goede raad kan geven. Geduldig zijn? Iets aanpassen? Dankjewel vrienden. Nice chat overigens 😁
    Nog één ding toevoegen -
    Zaadje is ontkiemen op 6 november, dus week 7 staat voor de deur. Deze royal critical auto is normaal gezien klaar om te oogsten na 9-10 weken. Maak ik me zorgen om niets?
    Last edited by Silas; 17 December 2021, 02:52.

    #2
    Ik zou vanaf vandaag pas bloei gaan tellen.
    Geen zorgen.. alleen geduld, daar heb je nog héél wat van nodig
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #3
      Gebruik ook de ts600, hoe ver hangt ie ervan ? Is maar max 150 watt, ik denk eerder 100. Ene plantje bij de ander is sneller, gebeurt bij mijn 5 afjes ook nu. De zaadboer zijn verhaal +2 weken erbij, ook bij afjes denk ik. Dat zullen wel mooie toppen worden , met zoals hierboven vermeld , geduld. Heb ik zelf niet genoeg van , ik oogst te vroeg door omstandigheden soms.
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • a1nitak
        a1nitak commented
        Editing a comment
        Dankjewel Wesley Pipes! Mijn TS600 hangt op dit moment zo'n 37 cm boven de plant. Ik heb online wat foto's gezien van iemand die dezelfde lamp net boven de plant had, amper 10 cm verwijderd. Is dit okee? Ik ben bang dat mijn plant zou verbranden door mijn gulzigheid, of erger nog, dat ze in de fik schiet zonder dat ik ernaast sta om de rook in te ademen 😁 is 35 cm te ver voor de bloei?

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ik zou ze wat zakken , ik had verbranding sneller met uitgedroogde aarde en toen ze er tegen groeide. Nu met lst wat geplooid en ze groeit tot een paar cm ervan zonder verbranding. 100 joints in een trek , dat zou wat zijn , ultieme high !. Je kan een paar cm per dag zakken en toch boven de 20cm blijven voor de zekerheid ook.

        Hier telkens de lamp moeten verhogen door de strek, en zie dat lagere topjes achterkomen , wel normaal op zich, maar ietsje meer dan bij de andere lamp. Dus straalt ze niet te diep door. Had ik een effen veld toppen , zou ik ze op 5cm houden, maar dat raad ik niet aan want moet ik nog eerst paar weekjes testen

      #4
      Dankjewel kroket, dat is inderdaad geruststellend! Ik wacht nog wel even.
      Ik heb denk ik wel een ander probleem -
      Ongeveer 1 week nadat de critical auto ontkiemde, ben ik met een tweede zaadje begonnen ttz een hulkberry automatic. Uiteindelijk heb het plantje dus bij de critical in de grow tent gezet. Opnieuw leek alles goed te gaan maar dit tweede plantje groeide amper. Ondertussen is het plantje 4.5 à 5 weken oud en is er een enorm verschil met de critical die bijna 7 weken oud is en in bloei staat, zie foto. Blijkbaar groeit deze heel wat trager en is ze bijgevolg nog erg klein. Geduld heb ik wel, maar ik zie wel een probleem wanneer de eerste plant klaar is voor de oogst en de tweede nog niet (en misschien zelfs niet in de bloeifase zal zijn). Ik was namelijk van plan om mijn wiet te drogen in mijn grow tent, maar als de andere plant nog niet rijp is voor de oogst, wat doe ik dan? Ik kan natuurlijk mijn lamp niet uitdoen en dit is natuurlijk nodig voor het drogen. Wat doe ik dan met de andere plant? Ik weet zeker dat dit vaker gebeurt, dus ik hoop dat iemand hier raad kan geven.
      Natuurlijk kan ik op zoek gaan naar een andere plek om mijn critical toppen te drogen, maar ik ga ervan uit dat volgende eigenschappen vereist zijn :
      1) 100% donker 2) LV niet veel hoger dan 50%
      3) filter nodig?
      4) kamertemperatuur noodzakelijk?
      ​​​​​​
      MIjn grow tent staat in de kelder, waar het doorgaans 18 graden is (20.5 tot 22 in de tent). Ik kan natuurlijk gaan drogen in mijn appartement maar er is geen enkele kamer die voldoet (moeilijk om donker te houden) en bovendien heb ik hier twee kleine nietsvermoedende en onschuldige kinderen rondlopen, en een al even weinig vermoedende schoonmoeder

      Als iemand suggesties heeft, hoor ik ze graag!

      En ja, ik moet trouwens mijn tweede plantje absoluut wat hoger zetten, op een trapje of omgekeerde bloempot.

      ​​​​​



      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #5
        Hier een andere foto waar je het tweede plants wat beter kan zien...
        Critical (links) 60cm
        Hulkberry (rechts) 15cm En dit terwijl de hulkberry amper 10 dagen jonger is en binnenkort zou moeten prefloweren. Ze staat natuurlijk ook te ver van de lamp.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • KingOfTheBongo
          KingOfTheBongo commented
          Editing a comment
          Ik zou het plantje wat verhogen zodat het wat beter in het licht staat.
          Word bijna overschaduwd door de andere plant.
          Waardoor ze zeker niet het gewenste licht krijgt wat jij wilt uit je lamp.
          Ook niet de gewenste sterkte straling door de afstand.

        #6
        Ik heb een alternatief gekocht om te drogen , 100% geur houdt het niet tegen maar toch veel, en niet goedkoop ook. Maar het spaart tijd en ruimte. De WeDryer

        16396912918683529039875861468873.jpg 16396913563915725382683326453324.jpg 1639691374461923640028083396546.jpg

        Met fan en koolstoffilter., dus stopcontact nodig ook. Kan je in principe zelfs in de kweekkast hangen.



        Ganja always does the trick.

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Droogt het perfect vind ik , heb ze altijd gebruikt sinds aankoop. Samen met de trimbin en het chikamasa schaartje geen verkeerde kopen geweest.

        • a1nitak
          a1nitak commented
          Editing a comment
          Wes, je gebruikt deze niet langer dan 3-4 dagen heb ik begrepen? Gebruik je nog steeds een timer?

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Tot dat de takjes knakken he... geen timer

        #7
        Afjes niet op 12/12 zetten!

        En een filter is nodig.

        Comment


          #8
          Dit is inderdaad al wat beter! En al gezakt nr 25cm afstand van de top. Fingers crossed,.en laat het kwijlen maar komen.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #9
            Geduld is het probleem. En wel het gebrek er aan.
            Weekje of 7 nog, voor de Critical. Die andere nog langer.

            Ik kwam eigenlijk alleen ff kijken waar het over ging, want HELP in de titel is reuze irritant.
            Als iedereen dat zou doen hadden we 5000 topics met help in de titel, en verder nog wat gereutel er achteraan wat eigenlijk helemaal niets zegt over het onderwerp.
            Dat zou je na 4 jaar lid van JD wel beter mogen doen.
            Last edited by Nederhigh; 1 January 2022, 13:58. Reden: Post terugzetten
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • a1nitak
              a1nitak commented
              Editing a comment
              Helemaal waar, QnQ. Point taken! Volgende keer gooi ik het over een andere boeg. Was eigenlijk de eerste keer dat ik zelf een topic aanmaakte.

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Aight, lijkt verder wel goed te gaan toch?
              De bloei is begonnen dus nu de lichtperiode korter maken lijkt me niet nodig.
              Misschien is ze wel wat langer blijven groeien door de 20/4. Ik ben dat toevallig ook weleens tegengekomen.
              Voordeel is een grotere plant dus meer opbrengst. Gaat alleen wat langer duren dan verwacht.
              Last edited by Nederhigh; 1 January 2022, 13:58. Reden: post terugzetten.
          Bezig...
          X