Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen geluk met het zaad?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geen geluk met het zaad?

    Korting op 420shop
    Ik heb enkele weken geleden een zaadje RUNTZ van Zamnesia huismerk ontkiemt in water, dat vervolgens in gewone potgrond gedaan.
    Dat lukte.. Weldra het eerste stel blaadjes..nou..die bleven maar 1 a 2 centimer groot.. En begonnen na een dikke week naar beneden te krullen..
    Op raad van iemand op het forum opnieuw zaad ontkiemt recht in ingewaterde potgrond..

    Ondertussen was mijn nieuwe lamp er ook. MH FCe-3000 in plaats van een blurple 180w..

    Ik had nog 2 zaadjes over van hetzelfde pakket, dus zogezegd zo gedaan.
    Na enkele dagen kwamen die ook boven kijken.
    Met veel goede hoop hield ik alles goed in de gaten..
    De potjes droogden telkens goed uit, ik gaf enkel wat water langs de rand en spoot af en toe eens met de plantenspuit..
    Nu na 9 dagen is er nog bijna niks veranderd..

    Heb ik slecht zaad te pakken?
    Slechte potgrond?
    De tent staat in een schuur.
    Overdag heb ik temperaturen 22-30
    's nachts 20-23
    Luchtvochtigheid telkens tussen 30 en 50 ongeveer.




    Zo zien ze er uit, 9 dagen nadat ik de eerste tekenen zag dat ze boven de grond kwamen..

    Naar mijn mening is dit veel te traag?

    #2
    Je ziet er minder op maar dit is 9 dagen geleden..

    Comment


      #3
      Ik heb de lamp op ongeveer 50% sterkte staan en een 30-tal cm van de potjes.

      Comment


        #4
        Geen ervaring met mh lampen maar er zit wat strek in dus wat dichter en/of sterker zetten. Ik vermoed mss ietwat te veel water in het begin. Zie je al een worteltje onderaan verschijnen?
        Ganja always does the trick.

        Comment


          #5
          Ik zie een worteltje onderaan verschijnen ja.
          Lichtsterkte staat op de helft ongeveer en hangt op 30 cm ongeveer.
          Er was in het begin wat strek en heb ze toen lager gehangen. Ze stopten met strekken, maar verder gebeurt er niks.

          Als ik zie waar anderen staan op 10 dagen... Hier zijn zelfs nog geen tweede blaadjes te zien, nou, miss één a twee millimeter.

          Was net gaan kijken, zelfde als gisteren..
          Heeft dit nog zin dan vraag ik me af

          Comment

          Bezig...
          X