Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meeste opbrengst in zo min mogelijk rondes per jaar.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meeste opbrengst in zo min mogelijk rondes per jaar.

    Korting op 420shop
    Goededag medekwekers.

    Zojuist na 15 weken (5 weken groei, 10 weken bloei) de plantjes omgezaagd en opgehangen in de tent.
    6x Runtz fotoperiod in 15L potten in een Gorilla 120x120x210 onder 2 SpiderFarmers SF2000.
    Ze zijn gekweekt in BioBizz Lightmix aarde met de complete voedingslijn van BioBizz met het bijbehorende kweekschema. Ook heb ik deze ronde de eerste blumats tensio's aangeschaft en dit heeft goed geholpen.
    De vraag is nog even hoeveel de opbrengst gaat zijn maar de toppen zien er uitgehard en veelbelovend uit. Is 60 tot 75gr per plant teveel gevraagd?

    De ronde hiervoor heb ik 9x Runtz Auto's gekweekt in 15L potten in dezelfde Gorilla 120x120x210cm onder 2 SpiderFarmers SF2000.
    Dit heb ik gedaan met het autopot systeem in combinatie met biotabs voeding inclusief watervat e.d. ivm weinig tijd tijdens die specifieke ronde en hier is uiteindelijk 450gr vanaf gekomen na 12 weken van zaad tot oogst (ongeveer 50gr p.p.)

    De BioBizz lijn is zeer goed bevallen en de toppen zien er goed uit dus ik wil dan ook met dezelfde voeding verder, ook omdat er nog veel over is van een aantal producten.

    Er wordt gekweekt voor 2 personen waar wij beide van roken en wietolie van maken voor medische doeleinden.
    Per jaar hebben wij hier iets minder dan 1,5kg voor nodig in totaal maar voor het gemak hou ik het even op 1,5kg.
    Een fotoperiode zou ik in principe 3x per jaar kunnen draaien waar ik de autoflowers 4x per jaar kan draaien.

    Denken jullie dat er meer opbrengst valt te behalen met 6 fotoperiods in bijvoorbeeld 18/20L potten of met 9 autoflowers in 15L potten? Ook de kosten spelen een rol tot op zekere hoogte. Hoe minder rondes per jaar, hoe beter.
    9 planten of 6 planten verschillen uiteraard ook in kosten voor aanschaf maar ook voeding, BioBizz is niet de meest goedkope variant.

    Kort maar krachtig: meer planten, kleinere potten? Grotere potten, minder planten?
    Autoflowers of foto's?
    Al zo'n 2 jaar gekweekt met Autopot (lekker makkelijk en geen omkijken, maar mindere kwaliteit) en nu de laatste ronde voor het eerst serieus me best gedaan en een dagboek bijgehouden dus ik weet dat ik alle antwoorden al had kunnen hebben als ik de afgelopen 2 jaar meer had gedocumenteerd of had onthouden maar het is wat het is I guess 😅

    Alvast bedankt voor alle tips en hulp. Mocht ik iets vergeten zijn of er zijn vragen dan hoor ik het graag!

    Vriendelijke groeten,

    Kwekende Karel.
    Last edited by Hace; 15 April 2023, 20:38.

    #2
    Hee Karel,

    Ben benieuwd wat er af gaat komen man.

    Zelf zou ik sowieso kiezen voor foto's omdat die groter worden, trainbaar zijn en je kunt hier nog fouten mee opvangen. Met meer planten win je dan gewoon groeitijd. Je kan ook nog denken aan een groei/droog tent. Daar win je helemaal veel tijd mee.

    Succes
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • Hace
      Hace commented
      Editing a comment
      Goedemorgens

      Mocht het resultaat gewogen zijn laat ik het ff weten 😎

      Foto's zijn inderdaad fijner om mee te werken, maar de tijd die je bespaart met auto's zijn het dus volgens jou niet waard ten opzichte van de opbrengst?

      Tot nu toe weinig ervaring met foto's gehad, maar deze laatste ronde is goed bevallen en heeft 6 mooie planten grootgebracht. 1 van de planten heb ik getopt aangezien die wat meer de hoogte in wilde maar zonder te wegen kan ik nog weinig conclusies trekken over de opbrengst dus dat is gewoon even afwachten.

      Voor de volgende ronde heb ik nog 9 foto's liggen maar ik twijfel of ik ze alle 9 in 15L potten zet en zo minder lang hoef te groeien of bijvoorbeeld 6 in 20L potten waardoor ik iets langer groei maar misschien meer opbrengst heb? Misschien kort door de bocht maar komen er niet sowieso meer toppen van 9 planten met 3 weken groei dan van 6 planten met 5 of 6 weken groei? Of zie ik dit dan weer te simpel?

      Een voorgroei/droogtent is misschien wel een optie. Ik heb toevallig nog een tent met afzuiger en een simpel ledlampje van secretjardin maar betwijfel of dat voldoende licht geeft. Dit is misschien wel de beste optie om tijd te besparen. Hoe sneller ik de 1,5kg aantik hoe beter, dan hoef ik de rest van het jaar niet te draaien.

    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Mooi man, wacht het rustig af.

      Op moment dat je zelf de regie hebt wanneer het licht en donker is, zie ik zelf eigenlijk geen enkel voordeel aan auto's. Ook de tijd besparing niet nee. Want is er wel echt een tijdsbesparing of zou je een foto ook niet gewoon in de bloei kunnen zetten na 2 weken groeien?

      Verder is het enige voordeel van meer of minder foto's dan je langer of korter hoeft voor te groeien. Hoe kleiner de potten, hoe meer planten. Voor een zo groot mogelijke opbrengst is het vervolgens belangrijk om je tent zo vol mogelijk te laten groeien. Zelf kweek ik altijd binnen het gedoogbeleid van 5 planten, anders zou ik denk ik voor 9 (3x3) of 12 (4×4) planten gaan.zodat je weken aan groeien kan besparen.

    #3
    Idd je kan met 3 tenten werken. Ene voor grotere bloei, ene wat kleiner voor veg en ene kleine voor voorgroei/drogen.

    Met foto’s werken kan je stekken van nemen hoef je geen zaad constant te kopen (zaad is duur en zeker als je vb een tent volzet in een SOG met vb 100 plantjes).
    Je kan er fouten mee opvangen in veg waar met auto’s je tent niet vol zal staan bij een fout.

    Wil je nog sneller kweken zou ik zeggen go hydro best met een systeem waar je de potten kan uithalen om van tent te verplaatsen (dus geen eb en vloed bed (wel bvb een modulair) want dan zitten de wortels door elkaar (zeggen dat je er 2 weken mee uitspaart telkens en grotere opbrengst).

    En nog een voordeel van photo’s is dat je sterkere wiet kan kweken waarmee je dan gewoon minder per keer rookt en aldus uw voorraad langer mee gaat.

    Ook even zo gedacht om zo te kweken met wat tenten maar na een trimbeurt neem ik liever even een pauze

    Oja en wil je nog zotter gaan voor een nog hogere opbrengst en snelheid vergeet niet de vergeten voeding toe te voegen in uw tenten terwijl de lamp brandt, CO2.

    Genetica is ook belangrijk, ga voor indica voor de snelste bloeitijd en compactheid. Doordat indica buds compacter zijn zal je een hogere opbrengst hebben per m2 (wel meer plantjes zetten dan sativas want ze komen algemeen kleiner dan sativas ook).

    Ik hoop dat je nooit de politie over de deur krijgt want dat wordt moeilijk uitleggen dat dit nog voor eigen gebruik is als je alles hier doet😅.

    Comment


    • Hace
      Hace commented
      Editing a comment
      Ja same here.. Gelukkig helpt mijn vriendin met knippen. Aangezien de olie voor haar is mag ze de handen ook uit de mouwen steken he😅.
      Denk je niet dat een budtrimmer de toppen onnodig beschadigt en teveel weghaalt?
      In mijn geval misschien niet zo'n slecht idee aangezien ik dat afval voor olie kan gebruiken 🤔
      Last edited by Hace; 16 April 2023, 09:52.

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Nee hoor je hebt er ene dat je handmatig draait. De buds liggen op een rooster waaronder messen draaien en de buds worden op de rooster gedraaid. Dus enkel de bladen die door de rooster gaan worden afgesneden.

      Mijn enige idee is dat er teweinig afgeknipt wordt maar als het voor het grofste weg te krijgen is denk ik dat dit ok is.

    • Hace
      Hace commented
      Editing a comment
      Daar ga ik straks eens even naar kijken, het overige afval kan altijd nog handmatig worden verwijderd maar als het een hoop werk scheelt is het wel een optie. Bedankt voor de tip!

    #4
    Oja en nog een voordeel is dat photo’s getopt kunnen worden. Hiermee heb je dan 2 main toppe. Als je dat 1 keer doet dan 1 grote wat je best niet doet met auto’s.

    Als je met toprot zit (wat meest voorkomt in de grootste toppen) verlies je het minst.

    Comment


    • Hace
      Hace commented
      Editing a comment
      1 van de laatste 6 planten heb ik getopt vanwege de hoogte en dit is echt een beauty geworden dus dit wil ik wel met alle planten gaan doen de volgende ronde. De overige 5 planten hebben dan wel weer een hele vette main top maar bij het wegen zien we vanzelf het verschil in totale opbrengst.

      Ook ik heb na een trimbeurt liever even pauze, maar ik heb 1x tussen 2 rondes door zonder voorraad gezeten waardoor ik terug naar de shop moest en dit is de grootste geldverspilling die er bestaat dus dit wil ik ten alle tijden voorkomen in de toekomst.
      Nu nog even puzzelen hoe ik dit het meest efficiënt voor elkaar krijg.

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Ook wil je op hoogte dat de plant mooi vol zit daarom toppen en mainlinen, scrog of snelste maar meeste zaad voor nodig sog doen.

      Ik ga mainlinen en scroggen omdat ik niet al dat zaad wil kopen. En mijn hydrosysteem maar met 8 druppelaars werkt.

      Als je een paar planten ongetrained laat groeien haal je daar minder af. Mag je na de hoofdtop gerijpt is die afknippen en de rest laten rijpen onder de lamp wat me ook tijdverlies uitziet.

    • Hace
      Hace commented
      Editing a comment
      Daar heb je zeker gelijk in en die extra weken groei zijn ook geen ramp.

    #5
    Hoi,
    Ik heb de zelfde afmeting tent met een 480w lamp. Ik heb met 5x 26L potten op gewone potgrond van de lokale tuincentrum met bio bizz voedings lijn 919gr droog in de pot zitten. Dus je zou met 2 rondes klaar kunnen zijn. Ik heb die ronden bij gehouden met een verslag. Chapter 1 voor als je niks te doen hebt. Succes

    Comment


    • Hace
      Hace commented
      Editing a comment
      Goed motto 😅

    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      1,5 kilo in (technisch)1 ronde is trouwens
      ook mogelijk. Enkele foto's en daar stekken afnemen vlak voor omschakeling naar 12/12.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      3 gpw lamp er boven hangen heeft pas nut.

    #6
    voorgroeien gaat ook onder tl.wel juiste kleur code nemen.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • Hace
      Hace commented
      Editing a comment
      Of kan ik de gehele 4/5 weken groei onder tl plaatsen en pas met overschakelen de grote jongens erop?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dan krijg je waarschijnlijk problemen door de bak licht ineens, langzaam opvoeren dan maar.

    • Hace
      Hace commented
      Editing a comment
      Ja hou het op 2 weken denk ik en de lampen kan ik dimmen gelukkig dus dan beginnen we rustig en kijken we hoe ze reageren!

    #7
    Tl buis 1a2 cm boven je zaailing werkt perfect de eerste 2 weken,daarna worden ze te breed en moet je eigenlijk heel de ruimte vol met tl hangen.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • Hace
      Hace commented
      Editing a comment
      Oke helder, bedankt voor de tip! Aankomend weekend gaan we eerst de laatste zaden gebruiken (3x Critical, 6x Runtz). Voor de ronde erna halen we de vorige tent uit de kast waarin ik dan dus ongeveer 2 weken kan voorgroeien en aan t eind vd bloei kan ik dezelfde tent gebruiken om te drogen. Dit lijkt me de beste manier om dit jaar een goede voorraad aan te leggen om vervolgens zo nu en dan een pauze in te kunnen lassen👍

    #8
    Mocht iemand nog geïnteresseerd zijn in het resultaat.
    Wij noemen ons na een kleine 2 dagen intensief knippen met zijn tweeën, trotse ouders van 724,68 gram heerlijke, zware, droge cannabistoppen😍 700 gram wordt verdeeld over 3 Cvaults (2x 4L, 1x 8L) om te curen en de rest gaan we maar eens even gauw proeven.
    AF's gaan er bij ons nooit meer in vanaf vandaag en ik wil iedereen nogmaals bedanken voor alle hulp en tips! We blijven leren ✌️

    Comment


      #9
      Mega oogst,smor ze
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


      • Hace
        Hace commented
        Editing a comment
        Danku, danku 🙏🏻

      #10
      Een uitstekend resultaat!

      Nog zo'n rondje en je hebt genoeg voor een jaar!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hace
        Hace commented
        Editing a comment
        Absoluut, dit zagen we ook niet helemaal aankomen aangezien we ook geen ervaring met foto's hadden. De laatste 9 zaden die we nog hadden gaan we nu ontkiemen zodat we minder lang hoeven te groeien en dan is, als de kweek goed verloopt, de gewenste voorraad eindelijk een feit!

      #11
      Mooi hoor

      Comment


        #12
        Fantastische opbrengst

        Enjoy
        Mijn kweekverslagen:
        https://tinyurl.com/yxmrfs8w
        https://tinyurl.com/y69gjs6g

        Comment

        Bezig...
        X