Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grondwaarden meten EC/PH? Welke meter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Grondwaarden meten EC/PH? Welke meter?

    Korting op 420shop
    Vragen over het meten van de grondwaarden (PH en EC). Wij gaan binnenkort een paar planten kweken in een kweektent van Spider Farmer SF 2000.
    Ik wordt voor mijn gevoel heen en weer geslingerd qua info. Lees veel afwisselende dingen.
    We hebben autoflowers besteld en hebben nog een paar zaadjes (ook AF). We willen Plagron Light mix met perliet gebruiken. Daarnaast wil ik Plagron PH- (indien nodig) en Plagron terra bloom gaan gebruiken voor in de bloeiperiode. AF zouden in de groeiperiode niets nodig hebben/voldoende hebben aan de Plagron Lightmix.
    Moet ik na 4 weken de PH en EC gaan meten? Welke meters gebruiken jullie hiervoor (liefst betaalbaar)? Ik las ook over een fertometer. Kun je deze ook gebruiken i.p.v. een EC meter? Ik snap dat een fertometer geen precieze waarde aangeeft, enkel een rood, oranje en groen lampje.
    De PH moet ongeveer 6 zijn? En de EC?
    Ik hoop dat iemand me kan helpen in dit doolhof.

    #2
    Sowieso heb je ook voeding voor de groei nodig. Lightmix heeft genoeg voeding voor de eerste 2 weken, na 2 weken is een auto nog niet in bloei.

    Makkelijkste voor de eerste ronde is biologische (organische) lijn op lightmix dan kan je al dat gedoe met metertjes Achterwege laten
    De Bloemen Van Bri

    Comment


    • HappyHigh
      HappyHigh commented
      Editing a comment
      Eigenlijk zeg jij dus dat ik het beste Alga Grow en Alga Bloom kan gebruiken voor de groei- en de bloeifase naast de Lightmix?

    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      Ik denk dat jij het verkeerd geïnterpreteerd hebt of die site het verkeerd opgeschreven heeft.

      Als je kweekt uit zaad heeft een zaadje genoeg voeding van zich zelf om de eerste 2 weken door te komen. Daarna is het afhankelijk van voeding uit grond water en licht.

    • HappyHigh
      HappyHigh commented
      Editing a comment
      Ok. Ik zag later wel bij RQS dat ze inderdaad schreven dat de eerste 2 weken met een lightmix voldoende is en dat je na ongeveer 2 weken een beetje voeding kunt gaan toevoegen. Een lichte dosering. Ik heb nu Plagron Alga Grow en Alga Bloom bijbesteld.
Bezig...
X