Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grond

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

grond

Korting op 420shop
    zo iemand me zeggen welke grond is nu de beste voor indica of sativa of is er geen verschillen tussen de 2. Ik ben nu besig met big buth met grond van ne firma die tuin aanleg (ideal zo gezecht voor aanleg van tuin, maar weet niet de same steling van de grond)

thanks for comment

Re: grond

sativa doet het in het begin veel beter op een lightmix

Comment

voor indica zou ik kiezen voor 1/3e hawaiiaans vulkaanstof, 1/3e gemalen beukenootjes en dan afvullen met een mengsel van hele kokosnoot, moerdijkse compost en wat handjes van dat lichtgevende spul waar ze in almelo mee experimenteren (Urenco)
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

thanks for comment

---------- Post added at 14:30 ---------- Previous post was at 14:26 ----------

bedankt for advies.

ik gebruik ook as ook in de bloeitijd maar weet niet de juist hoeveelheid kun je me helpen. Ik werk met pot van 10l

Comment

Houtas

Wat zit erin?
          Na verbranding van zuiver hout is alle organische stof verbrand en blijven er alleen snel opneembare mineralen over.
          Hun gehalte hangt af van de houtsoort:
          Calcium: 20 tot 53%
          Kalium: 6 tot 20 %. Vandaar overigens de naam potas.As van steenkool en zo is niet voor de tuin bestemd; de houtskoolas van je barbecue is dan weer prima. Behandeld hout moet je natuurlijk helemaal niet opstoken!
          De hoeveelheid calcium moet je in principe aftrekken van de kalkbehoefte wanneer je een kalkmeststof gebruikt. Als je bodem reeds een (te) hoge pH (zuurtegraad) heeft, mag je geen houtas toepassen; je kunt, indien nodig, een kaliummeststof toepassen die geen kalk bevat zoals bijvoorbeeld patentkali.

Comment

Bezig...
          X