Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladprobleem Hawaiian snow

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleem Hawaiian snow

    Korting op 420shop
    Hoi, ik heb nu bijna 3weken Hawaiian snow staan maar sinds kort komen er hele miniscule bruine roestvlekjes op de onderste blaadjes waarvan al enkele zijn afgevallen..
    Nu trekt het zich naar de bovenste bladeren, ik ben begonnen op bio-grow aarde van Atami met de 1ste 2weken alleen maar leidingswater tegeven niet afgezuurd maar nu heb ik een ph en ec-meter
    bij het begin van de 2de week ben ik begonnen met een ph van 5.8 en ec van 1.4 tegeven, en nu ben ik begonnen aan mijn 3de week heb ze nu over gepot naar 11liters met bat-mix aarde en gewoon water met een Ph 6.
    Ik heb al wat rond gezocht en dacht aan een Calcium tekort.. ik heb wat foto's proberen temaken.

    IMG_0500.jpgBILD2207.jpgBILD2212.jpgBILD2213.jpgIMG_0503.jpgIMG_0505.jpg

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen want het begint nu ook bij m'n andere hawaiians

    vergeten bij tezetn LV eerste weken rond 80% en nu begin bloei 70-75% temp max 28-min22
    Last edited by ceBep; 8 November 2011, 14:46. Reden: dubbelposten, gebruik de "bewerk bericht"functie

    #2
    Re: Bladprobleem Hawaiian snow

    Magnesium calcium gebrek, dat zijn de vlekken, waarschijnlijk in combi met een te hoge pH, je wat gele blad en dus stikstofgebrek.

    grt
    Har
    Last edited by 123harry; 8 November 2011, 14:38.
    No-nonsens kweker

    Comment


      #3
      Re: Bladprobleem Hawaiian snow

      Ok thanks, ik had al een klein vermoeden.. wat raad je mij zo al aan om het magnesium-calcium gebrek tegen tegaan? want ik durf nu niets meer bij me water toevoegen omdat ze nog maar in die Bat-mix zitten en daar mag je niet op bijvoeden??

      Grts Daynos

      Comment


        #4
        Re: Bladprobleem Hawaiian snow

        Ik vermoed dat ze ook wat te nat staan.
        Als ze net op die batmix staan, mag je niets toevoegen, alleen water pH rond de 6.3
        Het nieuwe blad zou weer helemaal goed moeten zijn, dat kun je even een weekje afwachten.
        Desnoods kun je misschien iets met een bladvoeding, fishmix, of iets op basis van algen/schelpen, maar omdat ze net in de batmix staan zou ik erg voorzichtig zijn met dingen toevoegen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...
        X