Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aveve voeding

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

aveve voeding

Korting op 420shop
    Ne goeiendag allemaal and a merry x-mas!

Ik wou even vragen hoeveel voeding de plantjes nodig hebben van de Aveve bloeivoeding.
    Ik geef ze nu sinds twee weken (begin van bloei) een halve beker water met voeding per plant (1 dop op 2liter), dit 2x per week, met een keertje gewoon water tussen elke voedingsbeurt. Dit is toch wat ik heb teruggevonden op de aveve site. Ik lees her en der dat de dubbele aangeraden dosis wordt aangehouden.

Ik vond 1 dop op 2 liter vrij weinig, wanneer ik maar een halve beker van het spul geef per keer. (staan nu in kleine potjes, misschien meer geven wanneer ik ze in 5l potten zet?)
    Solitary trees, if they grow at all, grow strong.

-Winston Churchill-

Re: aveve voeding

@Derbo, welke bloeivoeding geef je aub. Persoonlijk wil ik voor de AVEVE Tomaten voeding geven:
    AVEVE Vloeibare meststof voor
    tomaten
    AVEVE Voeding voor Tomaten is een vloeibare voeding en bevat stikstof (N), fosfor (P) en kalium (K). Deze drie voedingselementen zijn noodzakelijk voor stevige planten. Deze meststof werd verrijkt met een evenwichtige verhouding aan sporenelementen.
    Verpakkingen: 1L – 2L + 500ml gratis
    Toepasbaarheid: Groeiseizoen: APRIL - OKTOBER Elke week 1 tot 2 maal 1⁄2 doseerdop bij 2 L gietwater toevoegen.
    Samenstelling:
    Oplossing van samengestelde meststoffen NPK 7-5-6 met boor, koper, ijzer, mangaan, molybdeen en zink.
    7 % stikstof (N) totaal, waarvan 3.0% nitraatstikstof 2.7% ammoniumstikstof 1.3% ureumstikstof
    5% fosforzuuranhydride (P2O5) oplosbaar in water 6% kaliumoxide (K2O) oplosbaar in water
    Sporenelementen oplosbaar in water: 0.01% boor (B) ; 0.002% koper (Cu)* ; 0.02% ijzer (Fe)* ; 0.01% mangaan (Mn)* ; 0.001% molybdeen (Mo) ; 0.002% zink (Zn)* * chelaatvormer EDTA
    Chloorarm.
    idd de NPK is niet ideaal als ik't goed heb begrepen..

Comment

Vrees dan toch voor een ernstig Mg tekort in week 5 a 6 van je bloei.

Comment

Gelukkig is een Mg tekort simpel op te lossen.

Comment

hoe dan ?

Comment

Bezig...